Γράφει o Δημήτρης Μπίζας
Ο Lewis Hamilton άντεξε 50 και πλέον γύρους στην πίεση του Max Verstappen και πήρε τη νίκη στο Πριγκιπάτο.
Το glamorous Μονακό φιλοξένησε το 90ο Grand Prix της ιστορίας του, και ενώ η βροχή αναμενόταν εξ αρχής, τελικά δεν έκανε την εμφάνισή της.
Στην εκκίνηση, ο Hamilton κρατήθηκε μπροστά, με τον Ricciardo πίσω να κερδίζει μία θέση και να ανεβαίνει 5ος, πίσω από τον Vettel, που με τη σειρά του πίεζε τον Verstappen.
Ο μεγάλος χαμένος ήταν ο Kvyat που έπεσε 9ος αμέσως, αλλά σε γενικές γραμμές, ο πρώτος γύρος ήταν καθαρός.
Πιο πίσω, ο Leclerc άρχιζε να αναρριχάται στην κατάταξη, όντας 13ος στο τέλος του 2ου γύρου. Ο μόνος δρόμος ήταν το ρίσκο για τον Μονεγάσκο. Η μία εντυπωσιακή κίνηση διαδεχόταν την επόμενη, μέχρι τη μάχη με τον Hulkenberg. Ο οδηγός της Ferrari χτύπησε ελαφρώς με τον Γερμανό, μετά χτύπησε με την πίσω δεξιά ρόδα στις μπαριέρες της Rascasse, με αποτέλεσμα να έχει κλατάρισμα.
Ο ίδιος μπήκε στα pits, άλλαξε ελαστικό βάζοντας τη σκληρή και συνέχισε, έναν γύρο πίσω από τους πρώτους.
Λίγο μετά βγήκε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, προφανώς για να βγουν οι marshalls για να μαζέψουν τα θραύσματα. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στις ομάδες να καλέσουν τους οδηγούς τους στα pits: οι Mercedes επέλεξαν τη μέση, Verstappen και Vettel πήγαν στη σκληρή γόμα.
Ωστόσο, το «δράμα» δεν έλειψε και στο pitlane, αφού ο Verstappen φάνηκε να βγαίνει από το box πάνω στον Bottas, για να μη χάσει θέση, κάτι που τέθηκε υπό εξέταση από τους αγωνοδίκες. Το πόρισμα ήταν 5 δευτερόλεπτα ποινής στον Ολλανδό.
Ο Bottas κλήθηκε ξανά μετά για pits αφού είχε κλατάρισμα, πέφτοντας 4ος (πίσω από τους Verstappen και Verstappen), αλλά με τη σκληρή γόμα, που σίγουρα θα τον πήγαινε ως το τέλος.
Στον 14ο γύρο, το Αυτοκίνητο Ασφαλείας μπήκε στα pits, και στην επανεκκίνηση, και κανείς δεν επιχείρησε προσπέρασμα. Ωστόσο, υπήρχαν κάποιοι χαμένοι, όπως ήταν ο Ricciardo, που έπεσε 13ος μετά τα pit stops.
Λίγο μετά, ο Giovinazzi προσπάθησε να περάσει στην Rascasse τον Kubica, «γυρνώντας» τον προσωρινά. Και οι δύο οδηγοί συνέχισαν κανονικά.
Στον 17ο γύρο, ο Leclerc μπήκε για 3η φορά στα pits, βάζοντας και πάλι τη μαλακή. Το σπασμένο πάτωμα από το κλατάρισμα προηγουμένως, δε βοηθούσε σε καμία περίπτωση, κάνοντας το μονοθέσιο δυσκολοδήγητο. Έναν γύρο μετά, ο Μονεγάσκος εγκατάλειψε.
Μπροστά, ο Hamilton δεν φαινόταν να μπορεί να ανοίξει τη διαφορά του από τον Verstappen (που έφερε και ποινή), ενώ κοντά έμενε και ο Vettel. Ο Βρετανός δεν είχε ρυθμό με τη μέση γόμα, σε αντίθεση με τους διώκτες του που είχαν τη σκληρή.
Στον 29ο γύρο, έφτασε και η... πολυπόθητη βροχή, αλλά με τη μορφή ψιχάλας. Αυτό -φυσικά- δεν επηρέασε την πίστα στο ελάχιστο, και το τρενάκι Hamilton-Verstappen-Vettel-Bottas παρέμενε ως είχε.
Πιο πίσω, ο Kvyat κυνηγούσε τον Sainz για την 7η θέση, αποδεικνύοντας τον καλο ρυθμό της Toro Rosso αυτό το Σ/Κ.
Όταν οι πρωτοπόροι έφτασαν τους backmarkers, ο Bottas ήταν αυτός που έχασε τον περισσότερο χρόνο έναντι του Vettel, αν και γρήγορα μπόρεσε να τον ανακτήσει κάπως.
Ο Hamilton συνέχιζε να ταλαιπωρείται με τα ελαστικά του, αλλά δεν υπήρχε περίπτωση να μπει για αλλαγή, καθώς έτσι θα έπεφτε 5ος, πίσω κι από τον Gasly.
Στον 76ο γύρο, ο Verstappen έκανε την πρώτη του προσπάθεια να περάσει στην πρωτιά, όμως δεν τα κατάφερε στα φρένα για το σικέιν μετά το τούνελ, χωρίς επιτυχία, αφού είχαν επαφή αλλά υπήρξε καμία συνέπεια από αυτό. Βέβαια, ο οδηγός της Mercedes «έκοψε» την στροφή και τέθηκε υπό εξέταση.
Έτσι έληξε το GP του Μονακό φέτος, κι έτσι έσπασε το σερί 1-2 των Γερμανών.
Επόμενος αγώνας, το τριήμερο 7-9 Ιουνίου στον Καναδά.
Αναλυτικά η βαθμολογία:
1. L. Hamilton - 137
2. V. Bottas - 120
3. S. Vettel - 82
4. M. Verstappen - 78
5. C. Leclerc - 57
6. P. Gasly - 31
7. C. Sainz - 18
8. K. Magnussen - 14
9. K. Raikkonen - 13
10. S. Perez - 13
11. L. Norris - 12
12. D. Kvyat - 9
13. D. Ricciardo - 8
14. A. Albon - 7
15. N. Hulkenberg - 4
16. L. Stroll - 4
17. R. Grosjean - 2
18. G. Russell - 0
19. R. Kubica - 0
20. A. Giovinazzi - 0
Και των κατασκευαστών:
Mercedes 257, Ferrari 139, Red Bull 109, McLaren 30, Racing Point 17, Toro Rosso 16, Haas 16, Renault 14, Alfa Romeo 13, Williams 0
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια