Μπορεί το streaming και η ψηφιακή αναπαραγωγή μουσικής να αποτελούν τον κανόνα, αλλά οι λάτρεις του βινυλίου ολοένα και αυξάνονται σε αριθμό, με τις πωλήσεις δίσκων να βρίσκονται και εκείνες σε άνοδο, στοιχείο που προκαλεί το ενδιαφέρον στους αναλυτές της αγοράς.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει σε σχετικό άρθρο του το Ars Technica, η εμπειρία ακρόασης ενός δίσκου βινυλίου είναι ό,τι κοντινότερο υπάρχει σε εφαρμογή της θεώρησης των media από τον Μάρσαλ Μακλούαν, στον οποίο ανήκει και η διάσημη φράση πως «το μέσο είναι το μήνυμα», ή αλλιώς, ότι το είδος του μέσου εμπεριέχεται μέσα στο μήνυμα που κυκλοφορεί με τη βοήθειά του, ορίζοντας έτσι μία συμβιωτική σχέση μέσω της οποίας το μέσο επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο γίνεται αντιληπτό το ίδιο το μήνυμα.
Η εμπειρία χρήσης του πικάπ και των δίσκων εμπλέκει όλες τις αισθήσεις, αφού κάποιος κρατά στο χέρι του ένα δίσκο, τον τοποθετεί στο πικάπ και χειρίζεται απόλυτα την μουσική αναπαραγωγή. Ταυτόχρονα, η διαδικασία ακρόασης ενός δίσκου βινυλίου θεωρείται πως είναι μία ιεροτελεστία από μόνη της, με πολλά βήματα που εμπλέκουν μια σειρά από ενέργειες που απαιτούν την πλήρη προσοχή του ακροατή. Δεν είναι τυχαίο που πολλοί λάτρεις του βινυλίου κάνουν λόγο για καλύτερη και πιο προσεκτική ακρόαση ενός μουσικού προϊόντος σε μορφή βινυλίου από ένα ψηφιακό μέσο.
Ακολουθήστε μας στο Twitter μιας και το Facebook έχει μπλοκάρει τις δημοσιεύσεις μας
Για πολλούς μουσικόφιλους, ο σχεδιασμός του πικάπ μπορεί να αποτελέσει ένα καλό μάθημα για όσους σχεδιάζουν ένα interface, αφού εκεί ο χρήστης βρίσκεται στο προσκήνιο, ενώ ο σχεδιασμός με βάση την εμπλοκή όλων των αισθήσεων εκτιμάται πως είναι το α και το ω μίας επιτυχημένης διαδικασίας. Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο που ακόμα και σε μια εποχή όπου η κατανάλωση μουσικής είναι ευκολότερη και πιο προσιτή από ποτέ, το πικάπ και οι δίσκοι βινυλίου παραμένουν υψηλά στις προτιμήσεις των μουσικόφιλων σε όλο τον κόσμο.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια