Γράφει ο Παναγιώτης Τριανταφυλλίδης
Με την επιλογή των ελαστικών να θυμίζει παιχνίδι πόκερ, ο Sebastien Ogier τέθηκε επικεφαλής, αλλά ο Thierry Neuville παραμένει μία ανάσα πίσω του, αφήνοντας υποσχέσεις για μία σπουδαία μάχη αύριο!
Δεν είναι μυστικό, ότι το Ράλλυ Μόντε Κάρλο χαρακτηρίζεται από τις μικτές συνθήκες και τις εναλλαγές στο επίπεδο της πρόσφυσης, κάτι που αυτομάτως καθιστά ιδιαίτερα σημαντική την επιλογή των ελαστικών. Σήμερα, από τις 3 ε.δ. που πραγματοποίησαν σήμερα τα πληρώματα, η πρώτη στο μεγαλύτερο μέρος της ήταν καλυμμένο με πάγο, ενώ αντίθετα η δεύτερη ήταν ουσιαστικά στεγνή, με την τελευταία να έχει περισσότερα σημεία με πάγο. Η επιλογή του αριθμού των ελαστικών ανάμεσα σε σλικ (soft ή super soft) και χειμερινά ήταν αυτή που έκρινε και το παιχνίδι. Κάποιοι προτίμησαν την ασφαλή επιλογή, με περισσότερα χειμερινών ελαστικών, ενώ άλλοι το ρίσκο των σλικ στοχεύοντας στη στεγνή. Σημείο κλειδί; Η ακύρωση της πρώτης ε.δ. της ημέρας για λόγους ασφαλείας, από την οποία “επωφελήθηκαν” οι οδηγοί της Hyundai, που είχαν ρισκάρει με περισσότερα σλικ ελαστικά... Γενικότερα, αυτό το είδος τζόγου είχε σαν αποτέλεσμα αρκετοί να χάσουν χρόνο, η κατάταξη να αλλάξει πολλές φορές χέρια, για να καταλήξει στο τέλος του σκέλους στα χέρια του Sebastien Ogier.
Ο Γάλλος έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής προτίμησε την ασφαλή επιλογή, έχοντας τέσσερα ελαστικά με καρφιά στο πρώτο loop και τρία στο δεύτερο, συνδυάζοντας τα με 2 και 3 σλικ, αντίστοιχα. Με αυτόν τον τρόπο, στόχευσε σε συγκεκριμένες ε.δ., σημειώνοντας σε δύο τον ταχύτερο χρόνο (οι πρώτες του κερδισμένες ε.δ. με τη Citroen) και μειώνοντας τις απώλειες του στις υπόλοιπες επιδεικνύοντας εξαιρετική ταχύτητα. Όμως, στην τελευταία της ημέρας προδόθηκε από τα καρφιά του που είχαν καταστραφεί, με αποτέλεσμα ο Thierry Neuville να μειώσει μόλις στα δύο δευτερόλεπτα τη μεταξύ τους διαφορά.
Ο Βέλγος πήρε ένα ρίσκο στο πρώτο loop και με περισσότερα σλικ ελαστικά κατάφερε να περάσει για λίγο στην κορυφή της κατάταξης, εκμεταλλευόμενος και την ακύρωση της πρώτης. Όμως, στην 6η ε.δ. και έχοντας ακολουθήσει την ασφαλή επιλογή με περισσότερα ελαστικά με καρφιά στο αυτοκίνητο, φρόντισε να τηρήσει την παράδοση που τον θέλει να κάνει λάθος στο Μόντε Κάρλο. Ο Βέλγος έφτασε πολύ γρήγορα σε μία αριστερή στροφή, και για καλή του τύχη υπήρχε δρόμος διαφυγής στον οποίο και μπήκε αποφεύγοντας την έξοδο. Παρόλα αυτά, στη συνέχεια κατάφερε να μειώσει τη διαφορά του από τον Ogier και ουσιαστικά οι δυο τους ξεκινούν αύριο έναν δικό τους αγώνα από την αρχή.
Βλέπετε, ο 3ος, και συγκεκριμένα ο Andreas Mikkelsen, ακολουθεί με διαφορά μεγαλύτερης του ενός λεπτού πίσω τους. Ο Νορβηγός ακολούθησε συντηρητική επιλογή ελαστικών στο δεύτερο μισό της ημέρας, ενώ έδειξε να βρίσκει ένα μέρος του καλού του εαυτού πίσω από το τιμόνι του i20 WRC. Ο Αndreas Mikkelsen εκμεταλλεύθηκε τις συνθήκες που εμφανίστηκαν μπροστά του και οδήγησε γρήγορα, παρά το γεγονός ότι χαρακτήρισε το αυτοκίνητο νευρικό στη συμπεριφορά του. Βέβαια, μία ανάσα πίσω του ακολουθεί ο Jari Matti Latvala, ο οποίος και είναι το μοναδικό Yaris WRC που δεν έχασε χρόνο από κλατάρισμα. Ο Φινλανδός δεν είχε αυτοπεποίθηση αρχικά πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου, κάτι που έχτισε στη συνέχεια και επιλέγοντας την ασφαλή επιλογή των χειμερινών ελαστικών παραμένει στη μάχη του βάθρου.
Όμως, στη μάχη του βάθρου είναι και ο Sebastien Loeb στην πρώτη του με το Hyundai i20 WRC. Ο 9 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, που μία εβδομάδα πριν αντιμετώπιζε αμμόλοφους, εμφανίστηκε εξαιρετικά ανταγωνιστικός. Ο 46χρονος Γάλλος, μετά το χρόνο που έχασε εχθές με την επιλογή των ελαστικών του, αποφάσισε σήμερα να ρισκάρει! Και στα δύο loop ε.δ. προτίμησε να χρησιμοποιήσει περισσότερα σλικ ελαστικά, στοχεύοντας στη στεγνή ε.δ. Ο Loeb την κέρδισε και τις δύο φορές (τις πρώτες του με τη Hyundai), αλλά ο χρόνος που έχασε στις υπόλοιπες ήταν περισσότερος με αποτέλεσμα να ολοκληρώσει το σκέλος στην 5η θέση, αν και νωρίτερα είχε σκαρφαλώσει 3ος.
Ο Elfyn Evans, που ακολούθησε παρόμοια στρατηγική με τον Loeb στο δεύτερο loop ειδικών, ολοκλήρωσε στην 6η θέση αποφεύγοντας τα λάθη και ουσιαστικά προσπαθώντας να επιβιώσει στα δύσκολα και πονηρά κομμάτια με τον πάγο και το χιόνι. Πάντως, στα στεγνά κομμάτια ο Βρετανός ήταν γρήγορος, πιστοποιώντας την ταχύτητα του στην άσφαλτο. Πιο πίσω, οι Ott Tanak και Kris Meeke είδαν τον αγώνα τους να καταστρέφεται για τον ίδιο ακριβώς λόγο. Από ένα κλαταρισμένο ελαστικό. Ο Εσθονός από το πρωί δεν είχε αντίστοιχο ρυθμό με τους Ogier και Neuville, χάνοντας από νωρίς έδαφος. Ο ίδιος δεν αισθανόταν άνετα με την επιλογή των ελαστικών του, ιδιαίτερα όταν επέλεξε να “σταυρώσει” χειμερινά με σλικ. Επιλογή που ακολούθησαν οι περισσότεροι. Την ίδια ώρα, ο Kris Meeke δεν είχε κάνει την κατάλληλη επιλογή ελαστικών, ενώ το κλατάρισμα που του κόστισε αρκετό χρόνο, δεν είναι μυστικό ότι τον εκνεύρισε, αφού το ίδιο συνέβη και χθες.
Βέβαια, δεν έλειψαν και οι απώλειες, με αυτή του Esapekka Lappi να είναι η σημαντικότερη. Ο Φινλανδός χτύπησε τον εμπρός αριστερό τροχό του C3, με αποτέλεσμα να σπάσει το ψαλίδι και το ημιαξόνιο και να εγκαταλείψει. Αντίστοιχη τύχη είχε και ο Pontus Tidemand, και μάλιστα από σπασμένο ψαλίδι, μη καταφέρνοντας να πραγματοποιήσει τον επιθυμητό αριθμό αγωνιστικών χιλιομέτρων.
Η αυριανή ημέρα περιλαμβάνει μόλις 100 αγωνιστικά χιλιόμετρα, και συγκεκριμένα δυο ε.δ. επαναλαμβανόμενες. Η πρώτη εκ αυτών, έχει μήκος 30 χλμ. και διεξάγεται σε αρκετά μεγάλο υψόμετρο. Γεγονός που προμηνύει αρκετές δύσκολες και περίεργες συνθήκες για τους οδηγούς, με την εμπειρία να αναμένεται να παίξει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα. Βλέπετε, για ακόμα μία φορά ο... “τζόγος” αναφορικά με την επιλογή των ελαστικών αναμένεται να παίξει και πάλι τον σημαντικότερο ρόλο. Gentleman, place your bets!
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια