Η αυλαία του WRC άνοιξε και επίσημα!
Γράφει ο Παναγιώτης Τριανταφυλλίδης
Ο Ott Tanak δείχνει να συνεχίζει από εκεί που σταμάτησε πέρσι, καταφέρνοντας να τεθεί επικεφαλής μετά τις δύο πρώτες νυκτερινές ε.δ. του Ράλλυ Μόντε Κάρλο.
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ για το 2019 βρίσκεται πλέον σε εξέλιξη και οι απανταχού φίλοι του σπορ μπορούν να αισθάνονται ευτυχείς! Το πρώτο σκέλος του Ράλλυ Μόντε Κάρλο περιελάμβανε χθες μόλις δύο νυκτερινές ε.δ., αλλά αυτές ήταν αρκετές για να μας δώσουν μία ιδέα για το τι θα δούμε στη συνέχεια του αγώνα. Οι δύσκολες συνθήκες βοήθησαν τους πλέον έμπειρους συνδυασμούς, και όπως παραδοσιακά ισχύει στο Μόντε Κάρλο η επιλογή των ελαστικών έκρινε μεγάλο μέρος της εξέλιξης του αγώνα. Οι περισσότεροι συνδυασμοί ξεκίνησαν έχοντας τέσσερα ελαστικά με καρφιά στο αυτοκίνητο, ενώ στη δεύτερη τοποθέτησαν τα δύο super soft που είχαν μαζί τους, και μάλιστα χιαστή. Εξαίρεση αποτέλεσαν, ο Neuville που χρησιμοποίησε τέσσερα super soft και ρίσκαρε, αλλά και οι Loeb, Mikkelsen που προτίμησαν τέσσερα ελαστικά με καρφιά και ένα χιονιού! Η επιλογή που έκαναν οι περισσότεροι αποδείχθηκε και η πλέον ενδεδειγμένη, αφού η πρώτη είχε αρκετά σημεία με χιόνι και πάγο, ενώ η δεύτερη ήταν σχεδόν στεγνή. Έτσι, ο Ott Tanak με σοφή επιλογή ελαστικών σημείωσε έναν εξαιρετικό χρόνο στην πρώτη “παγωμένη” ε.δ., ενώ στη στεγνή δεύτερη απλά διατήρησε τη διαφορά του. Ο Εσθονός δείχνει να βρίσκεται στην ίδια δαιμονιώδη φόρμα με πέρσι και έτοιμος να διεκδικήσει ακόμα μία νίκη.
Όμως, αυτή δεν είναι η μοναδική ομοιότητα με πέρσι, αφού οι δύο οδηγοί που τον ακολουθούν κατά πόδας, είναι οι ίδιοι με τους οποίους διεκδίκησε τον περσινό τίτλο. Ο άνθρωπος που τον κατέκτησε, ο Sebastien Ogier, έχοντας ακολουθήσει ίδια τακτική βρέθηκε στο κυνήγι του, στην πρώτη του εμφάνιση με το Citroen C3 WRC. Ο Γάλλος έκανε ανταγωνιστικούς χρόνους και στις δύο ε.δ. και ουσιαστικά διαπίστωσε ότι το αυτοκίνητο είναι όσο ανταγωνιστικό θα ήθελε. Πίσω του, με μικρή διαφορά, βρίσκεται ο Thierry Neuville, που πήρε ένα ρίσκο το οποίο εν τέλει δεν απέδωσε, ενώ θα μπορούσε να είχε αποδειχθεί καταστροφικό. Στην ε.δ. με τον πάγο έχασε αρκετό χρόνο με τα σλικ ελαστικά, τον οποίο δεν κάλυψε στην δεύτερη στεγνή της βραδιάς. Ο Βέλγος στάθηκε τυχερός, αν και αυτή του η κίνηση είναι απόδειξη της επιθετικής στρατηγικής που θέλει να ακολουθήσει.
Οι τρεις περσινοί πρωταγωνιστές του θεσμού ξεχώρισαν πολύ νωρίς από τους υπόλοιπους, οι οποίοι και έχουν τη δική τους μάχη. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις 15 δευτερόλεπτα χωρίζουν τον 4ο Esapekka Lappi και τον 9ο Νορβηγό Andreas Mikkelsen. Ο Φινλανδός στο ντεμπούτο του με το Citroen C3 ήταν αρκετά προσεκτικός, ενώ απέφυγε τα ρίσκα που θα μπορούσαν να του στοιχίσουν χρόνο. Μάλιστα, δεν έκρυψε ότι θα μπορούσε να πάει αρκετά πιο γρήγορα. Μόλις ένα δευτερόλεπτο πίσω του βρίσκεται ο Jari Matti Latvala, ο οποίος μπορεί να είχε κάνει σωστή επιλογή ελαστικών, αλλά αποφάσισε να αλλάξει το στήσιμο του Yaris, με αποτέλεσμα να γίνει αρκετά νευρικό και να μην έχει αυτοπεποίθηση πίσω από το τιμόνι του. Δύο δευτερόλεπτα μακριά από τον Φινλανδό, ακολουθεί ο Elfyn Evans, ο οποίος με αντίστοιχη επιλογή ελαστικών με τους πρώτους επέλεξε ένα σταθερό ρυθμό, χωρίς ρίσκα. Κάτι ιδιαίτερα σημαντικό, και θα λέγαμε ευεργετικό, ειδικά από τη στιγμή που ο Teemu Suninen εγκατέλειψε μόλις στην πρώτη ε.δ. Ο Φινλανδός έκανε ένα λάθος και κατέληξε σε ένα χαντάκι, από το οποίο δεν μπορούσε να βγει, με αποτέλεσμα να ολοκληρώσει πρόωρα και άδοξα την προσπάθεια του.
Πίσω από τον Evans συναντάμε δύο συνδυασμούς που θα μπορούσαν υπό διαφορετικές συνθήκες να βρίσκονται πιο ψηλά. Ο Kris Meeke εντυπωσίασε στην πρώτη ε.δ. κάνοντας τον δεύτερο χρόνο πίσω από το Tanak, μη μπορώντας να κρύψει τον ενθουσιασμό του. Όμως, με κάποιο “μαγικό τρόπο” είχε ένα κλατάρισμα στην επόμενη με αποτέλεσμα να χάσει σχεδόν 50 δλ. και να πέσει στην 7η θέση, μόλις ένα δευτερόλεπτο μπροστά από τον Sebastien Loeb. Ο Γάλλος στην πρώτη του με το i20 WRC, έκανε κάτι που δεν συνηθίζει. Λάθος επιλογή ελαστικών! Μπορεί να ήταν η πλέον ενδεδειγμένη για την πρώτη ε.δ., όπου έκανε και τον 4ο χρόνο γενικής, αλλά στην επόμενη αποδείχθηκε καταστροφική. Κάτι που διαπίστωσε και ο Andreas Mikkelsen, αν και ο Νορβηγός δεν έκανε αντίστοιχο χρόνο με το Γάλλο στην πρώτη, δείχνοντας να μην έχει αλλάξει κάτι δραστικά σε σχέση με πέρσι. Την πρώτη δεκάδα κλείνει ο Pontus Tidemand στην πρώτη του εμφάνιση με το Fiesta WRC, προσπαθώντας ακόμα να καταλάβει τις δυνατότητες του αυτοκινήτου.
Μετά από το σημερινό “ορεκτικό” η πραγματική δράση συνεχίζεται αύριο με τρεις επαναλαμβανόμενες ειδικές γύρω από την Gap. Με 125 αγωνιστικά χιλιόμετρα είναι και η μεγαλύτερη σε μήκος του αγώνα, με τις καιρικές συνθήκες να αναμένεται να παίξουν το ρόλο τους. Με τη σημερινή ηλιοφάνεια δεδομένη, αλλά και τις ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες που επικράτησαν από το απόγευμα και έπειτα, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι θα μεταφέρουν τα πληρώματα αναγνωρίσεων στους οδηγούς, και με την σειρά τους τι θα επιλέξουν εκείνοι.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια