Γράφει ο Παναγιώτης Τριανταφυλλίδης
Η αυλαία του Π.Π.Ράλλυ άνοιξε τυπικά, και όχι ουσιαστικά, με την τέλεση του shakedown του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, με τον Kris Meeke να πραγματοποιεί τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας.
Οδηγοί και αυτοκίνητα πραγματοποίησαν πριν από λίγη ώρα την πρώτη τους δημόσια εμφάνιση για το 2019 στο shakedown πριν την έναρξη του αγώνα. Κάτω από πολύ καλές καιρικές συνθήκες, με ηλιοφάνεια, στεγνό οδόστρωμα, και θερμοκρασία που άγγιξε τους -2 βαθμούς Κελσίου, οι πρωταγωνιστές του WRC, και όχι μόνο, έδωσαν την πρώτη τους παράσταση για τη χρονιά που ξεκινάει. Στην ε.δ. των 3.35 χιλιομέτρων στα περίχωρα της Gap, βρέθηκαν χιλιάδες θεατές που με ανυπομονησία περιμένουν την έναρξη του Πρωταθλήματος και του αγώνα. Οι οδηγοί δεν τους απογοήτευσαν, με τους περισσότερους να πραγματοποιούν τουλάχιστον τέσσερα περάσματα. Με δεδομένο το γεγονός ότι η ε.δ. ήταν τελείως στεγνή, όλοι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν ελαστική με τη μαλακή γόμα.
Όπως έχει αποδειχθεί ιστορικά, οι χρόνοι του shakedown δεν προκαθορίζουν το αποτέλεσμα, αλλά σίγουρα οι επιδόσεις των οδηγών της Toyota και της Citroen μας έδωσαν μία πρώτη γεύση για το τι θα δούμε στον αγώνα. Ο Kris Meeke, έκλεψε τις εντυπώσεις στην επιστροφή του στη δράση, καταφέρνοντας να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας στην πρώτη του με το Toyota Yaris WRC. Ο ίδιος εμφανίστηκε χαμογελαστός και ικανοποιημένος, παρότι ακόμα δεν γνωρίζει το καινούργιο του αυτοκίνητο. Μάλιστα, δεν έκρυψε ότι στο πρώτο του πέρασμα ξέχασε να χρησιμοποιήσει το launch control για την εκκίνηση!
Μόλις ένα εκατοστό πίσω του, ακολούθησε ο Sebastien Ogier στην πρώτη του με το Citroen C3, αποδεικνύοντας ότι ο συνδυασμός θα είναι εξαιρετικά ισχυρά φέτος. Ο Γάλλος κρατάει χαμηλά τους τόνους για τη συνέχεια, και δεν κρύβει ότι περιμένει τους πρώτους χρόνους των ειδικών για να δει τη δυναμικότητα του αυτοκινήτου. Όμως, τόσο ο δικός του ο χρόνος, όσο και ο αντίστοιχος του Esapekka Lappi, αποδεικνύουν ότι οι Γάλλοι είναι στο σωστό δρόμο. Ο Φινλανδός την πρώτη του το με το C3 έκανε τον τρίτο χρόνο της ημέρας, αφήνοντας υποσχέσεις για τη συνέχεια. Μάλιστα, δεν έκρυψε ότι στις στεγνές συνθήκες δεν είχε οδηγήσει το αυτοκίνητο όσο θα ήθελε και ουσιαστικά δοκίμασε διάφορες ρυθμίσεις. Στις δύο επόμενες θέσεις βρέθηκαν οι Ott Tanak και Jari Matti Latvala, δείχνοντας μέρος της δυναμικής της Toyota. Ο Φινλανδός, ήταν και ένας από αυτούς που δεν απέφυγαν το λάθος, αφού είχε μία έξοδο, ευτυχώς χωρίς σημαντικές ζημιές το αμάξωμα του Yaris, παρά μόνο σε επίπεδο αεροδυναμικών βοηθημάτων.
Στη Hyundai έδειξαν στο σημερινό shakedown να δυσκολεύονται απέναντι στον ανταγωνισμό, με τον Thierry Neuville να πραγματοποιεί μόλις τον 6ο χρόνο. Την ίδια ώρα, οι Andreas Mikkelsen και Sebastien Loeb έκαναν μόλις τον 9ο και 10ο χρόνο, αντίστοιχα, με τον Γάλλο να δηλώνει ότι οδήγησε σταθερά. Στο στρατόπεδο της M-Sport, οι Teemu Suninen και Elfyn Evans μπήκαν σφήνα ανάμεσα στα Hyundai με τα Fiesta WRC. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι εξαιρετική ήταν η επίδοση του Νίκου Παυλίδη με το Peugeot 208 R2, ο οποίος με τον Alan Harryman στο δεξί του μπάκετ κατάφερε να σημειώσει τον 5ο χρόνο στην κατηγορία ανάμεσα σε 21 συμμετέχοντες!
Όμως, το shakedown ποτέ δεν προσφερόταν για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων. Ήδη σε λίγες ώρες ξεκινάει η πραγματική δράση, με τα πληρώματα να αγωνίζονται σε δύο νυκτερινές ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 42 χλμ. Η πρώτη ξεκινάει μερικά χιλιόμετρα έξω από τη Gap στις 20:38 μμ. ώρα Ελλάδος.
Χρόνοι Skahedown
1.
|
Meeke / Marshall
|
Toyota Yaris WRC
|
1:56,8
|
2.
|
Ogier / Ingrassia
|
Citroën C3 WRC
|
+0,1
|
3.
|
Lappi / Ferm
|
Citroën C3 WRC
|
+0,5
|
4.
|
Tänak / Järveoja
|
Toyota Yaris WRC
|
+0,8
|
5.
|
Latvala / Anttila
|
Toyota Yaris WRC
|
+1,4
|
6.
|
Neuville / Gilsoul
|
Hyundai i20 WRC
|
+1,6
|
7.
|
Suninen / Salminen
|
Ford Fiesta WRC
|
+1,7
|
8.
|
Evans / Martin
|
Ford Fiesta WRC
|
+2,0
|
9.
|
Mikkelsen / Jæger
|
Hyundai i20 WRC
|
+2,5
|
10.
|
Loeb / Elena
|
Hyundai i20 WRC
|
+3,1
|
11.
|
Tidemand / Fløene
|
Ford Fiesta WRC
|
+5,9
|
12.
|
Rovanperä / Halttunen
|
Škoda Fabia R5
|
+8,1
|
13.
|
Greensmith / Edmondson
|
Ford Fiesta R5
|
+8,6
|
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια