Σε «κούρσα» για την ανάπτυξη του ταχύτερου πλήρως ηλεκτρικού αεροσκάφους στον κόσμο επιδίδεται η Rolls Royce.
Στόχος του εγχειρήματος, που εντάσσεται στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας ACCEL (Accelerating the Electrification of Flight) είναι το μηδενικών ρύπων αεροπλάνο να γραφτεί στην ιστορία πιάνοντας (και υπερβαίνοντας) ταχύτητα 480 χλμ/ ώρα.
Ήδη μηχανικοί, σχεδιαστές και data specialists στο αεροδρόμιο Γκλόστερσαϊρ στη Μ.Βρετανία εργάζονται για την υλοποίησή του, με σκοπό το αεροσκάφος να πετάξει το 2020.
Επιδίωξη του προγράμματος ACCEL είναι να φέρει ένα νέο «κύμα» στην αεροπορία, στο πλαίσιο της στρατηγικής της Rolls Royce για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Το ACCEL χρηματοδοτείται εν μέρει από τη βρετανική κυβέρνηση και σε αυτό συμμετέχει σειρά εταιρειών-συνεργατών, όπως η YASA και η Electroflight.
Όσον αφορά στο εν λόγω αεροπλάνο, για την κατασκευή του συνεργάζονται κάποιοι από τους κορυφαίους ειδικούς του χώρου της Formula E. Όπως είπε ο Μάθιου Παρ, project manager του ACCEL για τη Rolls Royce, το αεροπλάνο θα κινείται χάρη σε ένα εξαιρετικά προηγμένο ηλεκτρικό σύστημα και την «ισχυρότερη μπαταρία που έχει φτιαχτεί ποτέ για πτήση».
Η μπαταρία του θα έχει τη μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα που έχει φτιαχτεί ποτέ για αεροπλάνο, επαρκή (με μία φόρτιση) για μια πτήση Λονδίνο-Παρίσι. Θα διαθέτει ειδική θερμική προστασία και θα είναι σχεδιασμένη για είναι όσο ελαφρύτερη γίνεται. Ο έλικας του αεροπλάνου θα κινείται με τρία ηλεκτρικά μοτέρ, με τις λεπίδες του να περιστρέφονται πιο αργά σε σχέση με συμβατικά αεροσκάφη, για να είναι σταθερότερη και πιο αθόρυβη η πτήση. Ωστόσο, η συνολική ιπποδύναμη που θα παρέχουν τα μοτέρ θα ξεπερνά τα 500 άλογα. Για λόγους ασφαλείας και βελτιστοποίησης επιδόσεων, αισθητήρες θα συλλέγουν ανελλιπώς πληροφορίες και δεδομένα για την τάση της μπαταρίας, τη θερμοκρασία κλπ.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια