Σε μια σημαντική αποκάλυψη προβαίνει ο βρετανικός Independent ο οποίος μέσω ερευνητικής δημοσιογραφίας αποκαλύπτει ένα σκοτεινό δίκτυο Εταιριών δημοσίων σχέσεων το οποίο χρηματοδοτείται από το Βρετανικό Υπουργείο Εξωτερικών.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
Η εμπλοκή των ξένων δυνάμεων προκειμένου να επηρεάσουν τους ψηφοφόρους υπέρ του “ΝΑΙ” θυμίζει τις αντίστοιχες πιέσεις που είχαν ασκηθεί στους Κυπρίους προκειμένου να υποκλαπεί η ψήφος τους στο Σχέδιο Αννάν.
Η έρευνα του Independent υποδεικνύει την εταιρία δημοσίων σχέσεων Stratagem International, η οποία λέει ότι ειδικεύεται σε «συγκεκαλυμμένες» επιχειρήσεις που αποσκοπούν να επηρεάσουν ψηφοφόρους, καθώς και την εταιρία Gabara Strategies η οποία πληρώθηκε προκειμένου να προσφέρει τις υπηρεσίες της στην αλλαγή του ονόματος, ενώ συμμετείχε και σε σχέδιο δημιουργίας παραπλανητικών λογαριασμών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να «διεισδύσουν και να δημιουργήσουν διαιρέσεις στην αντιπολίτευση».
Ενδιαφέρον θα έχει να πληροφορηθούμε κατά πόσο οι εταιρίες αυτές, ή άλλες, έχουν εμπλακεί και στην Ελλάδα συνεργαζόμενες με την Ελληνική πλευρά προκειμένου να περάσει στην κοινή γνώμη η συμφωνία του κ. Τσίπρα με τον κ. Ζάεφ.
Το δημοψήφισμα για την αλλαγή του ονόματος έχει εξελιχθεί στο τελευταίο πεδίο συγκρούσεων μιας μάχης επιρροής που διεξάγεται με δημοψηφίσματα και εκλογές ανά την υφήλιο -μιας μάχης που συχνά υπερβαίνει τη γραμμή Ανατολή-Δύση και διεξάγεται όλο και περισσότερο υπόγεια. Από τη μία πλευρά λέγεται ότι βρίσκονται οι ρωσικές υπηρεσίες πληροφοριών και από την άλλη, όπως υποστηρίζει το Γραφείο Ερευνητικής Δημοσιογραφίας, εμπορικοί σύμβουλοι έτοιμοι να αναπτύξουν μεθόδους του 21ου αιώνα.
Οι Ρώσοι δεν είναι οι μόνοι που προσπάθησαν να ασκήσουν επιρροή στη «Μακεδονία», διαπιστώνει το Γραφείο Ερευνητικής Δημοσιογραφίας, στην αντίληψη του οποίου έχει περιέλθει πληροφορία ότι η βρετανική εταιρεία δημοσίων σχέσεων, Stratagem International, η οποία λέει ότι ειδικεύεται σε «συγκεκαλυμμένες» επιχειρήσεις που αποσκοπούν να επηρεάσουν ψηφοφόρους, εργάζεται για την καμπάνια του «ναι» στη «Μακεδονία» και αμείβεται από το Foreign Office για το έργο της εκεί.
Εκπρόσωπος του βρετανικού Υπουργείου Εξωτερικών δήλωσε: «Το Ηνωμένο Βασίλειο χρηματοδοτεί έναν μικρό αριθμό ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων για να προσφέρουν τεχνικές συμβουλές προς υποστήριξη του δημοψηφίσματος». Η εντύπωση που δόθηκε ήταν ότι επρόκειτο για αμερόληπτη τεχνική βοήθεια ωστόσο σε επικοινωνία με τη Stratagem το Γραφείο Ερευνητικής Δημοσιογραφίας διαπίστωσε ότι δεν επρόκειτο περί αυτού, διαβάζουμε. Ανακάλυψε επίσης ότι και μια άλλη εταιρία δημοσίων σχέσεων που εδρεύει στη Βρετανία, η Gabara Strategies, προσέφερε υπηρεσίες για την υποστήριξη της αλλαγής του ονόματος, που φαίνεται πως περιελάμβαναν και σχέδιο δημιουργίας παραπλανητικών λογαριασμών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να «διεισδύσουν και να δημιουργήσουν διαιρέσεις στην αντιπολίτευση».
Το ενδιαφέρον των δυτικών εταιρειών δημοσίων σχέσεων στο δημοψήφισμα της πΓΔΜ αναδεικνύει το πόσο η πόλωση και η αδυναμία πρόβλεψης του σημερινού πολιτικού κλίματος μεταβάλλουν ακόμη και ασήμαντες χώρες σε στόχους επιχειρήσεων επιρροής τόσο στην Ανατολή όσο και στη Δύση.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια