Πρωτοφανής για τα δεδομένα του Facebook ήταν η Πέμπτη, η ημέρα κατά την έναρξη της οποίας η αξία του «βασιλιά» των κοινωνικών δικτύων ανερχόταν στα 630 δισ. δολάρια, και στο τέλος της είχε πέσει στα 510.
Η περιουσία του ίδιου του Μαρκ Ζάκερμπεργκ μειώθηκε κατά 15 δισ. δολάρια μέσα σε μια ημέρα, με τον ίδιο να πέφτει από την τέταρτη θέση στην έκτη της λίστας των δισεκατομμυριούχων του Forbes.
Η πτώση αυτή έλαβε χώρα μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων του δευτέρου τριμήνου, τα οποία, αν και θετικά, ήταν κατώτερα των προσδοκιών των επενδυτών, με τη μετοχή της εταιρείας να έχει πέσει κατά 20% στο τέλος της ημέρας.
Το Facebook παραδέχτηκε ότι η ανάπτυξη των χρηστών του ήταν η βραδύτερη μέσα σε διάστημα δύο ετών, ενώ επίσης προειδοποίησε πως τα έσοδα θα πληγούν από τις δαπάνες για τη βελτίωση της προστασίας προσωπικών δεδομένων και τον έλεγχο των διαφημιστών.
Ωστόσο, όπως σημειώνει το BBC, το νέο διαφημιστικό μοντέλο και η παροχή μεγαλύτερου ελέγχου στους χρήστες όσον αφορά στα προσωπικά δεδομένα τους, όπου απέδωσε το Facebook την πτώση, ως εξηγήσεις παραβλέπουν το φλέγον ζήτημα των σκανδάλων στα οποία εμπλέκεται η εταιρεία, όπως της Cambridge Analytica, των fake news, και των ισχυρισμών περί χρήσης του Facebook από Ρώσους πράκτορες για παρέμβαση στις αμερικανικές προεδρικές εκλογές. Ακόμη, υπάρχει και το θέμα του GDPR, του νέου νόμου της ΕΕ για την προστασία προσωπικών δεδομένων, οι πλήρεις επιπτώσεις του οποίου ωστόσο αναμένεται να γίνουν αισθητές το επόμενο τρίμηνο.
Το Facebook εξακολουθεί να κυριαρχεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με πάνω από 2,2 δισ. μηνιαία ενεργούς χρήστες στα τέλη του Ιουνίου- αλλά τα πρόσφατα δεδομένα δείχνουν ότι ανάπτυξη των χρηστών του επιβραδύνεται, καθώς οι νεότερες ηλικίες τείνουν να στρέφονται περισσότερο στο Snapchat, το Instagram και το YouTube. Ακόμη, αν και το Instagram και το WhatsApp ανήκουν στο Facebook, θεωρείται πως δεν μπορεί ακόμα να στηριχτεί οικονομικά σε αυτά.
Όσον αφορά στο άλλο μεγάλο όνομα του κόσμου των social media, το Twitter, ανακοίνωσε την Παρασκευή λιγότερους μηνιαία ενεργούς χρήστες από ό,τι αναμενόταν, και προειδοποίησε ότι η πτώση αυτή μπορεί να συνεχιστεί, καθώς είναι σε εξέλιξη μαζικές διαγραφές ψεύτικων λογαριασμών – με αποτέλεσμα πτώση της αξίας της μετοχής του.
Ειδικότερα, οι μηνιαία ενεργοί χρήστες έπεσαν κατά ένα εκατομμύριο στο δεύτερο τρίμηνο από το πρώτο, στα 335 εκατομμύρια. Αναλυτές ανέμεναν αύξηση κατά ένα εκατομμύριο, και, όπως σημειώνεi το Reuters, τα αποτελέσματα αυτά ενδεχομένως να εντείνουν τους προβληματισμούς πως το Twitter δεν διαθέτει ξεκάθαρη στρατηγική για την αντιμετώπιση των διαφόρων προβλημάτων της πλατφόρμας του και την αύξηση των χρηστών και των εσόδων του.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Twitter, η πτώση στο τρίτο τρίμηνο ενδεχομένως να οδηγήσει στα περίπου 330 εκατ. χρήστες- τη στιγμή που αναλυτές κατά μέσο όρο ανέμεναν 340 εκατ. χρήστες, βάσει των εκτιμήσεων του Thomson Reuters.
H μετοχή του Twitter σημείωσε πτώση κατά 15%- ωστόσο αξίζει να σημειωθεί ότι το δίκτυο ανέφερε υψηλότερα του αναμενομένου έσοδα λόγω της αυξημένης ζήτησης διαφημίσεων εξαιτίας του Μουντιάλ, της ενίσχυσης των διαφημίσεων βίντεο και την αύξηση των διεθνών διαφημιστικών εσόδων.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
Η περιουσία του ίδιου του Μαρκ Ζάκερμπεργκ μειώθηκε κατά 15 δισ. δολάρια μέσα σε μια ημέρα, με τον ίδιο να πέφτει από την τέταρτη θέση στην έκτη της λίστας των δισεκατομμυριούχων του Forbes.
Η πτώση αυτή έλαβε χώρα μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων του δευτέρου τριμήνου, τα οποία, αν και θετικά, ήταν κατώτερα των προσδοκιών των επενδυτών, με τη μετοχή της εταιρείας να έχει πέσει κατά 20% στο τέλος της ημέρας.
Το Facebook παραδέχτηκε ότι η ανάπτυξη των χρηστών του ήταν η βραδύτερη μέσα σε διάστημα δύο ετών, ενώ επίσης προειδοποίησε πως τα έσοδα θα πληγούν από τις δαπάνες για τη βελτίωση της προστασίας προσωπικών δεδομένων και τον έλεγχο των διαφημιστών.
Ωστόσο, όπως σημειώνει το BBC, το νέο διαφημιστικό μοντέλο και η παροχή μεγαλύτερου ελέγχου στους χρήστες όσον αφορά στα προσωπικά δεδομένα τους, όπου απέδωσε το Facebook την πτώση, ως εξηγήσεις παραβλέπουν το φλέγον ζήτημα των σκανδάλων στα οποία εμπλέκεται η εταιρεία, όπως της Cambridge Analytica, των fake news, και των ισχυρισμών περί χρήσης του Facebook από Ρώσους πράκτορες για παρέμβαση στις αμερικανικές προεδρικές εκλογές. Ακόμη, υπάρχει και το θέμα του GDPR, του νέου νόμου της ΕΕ για την προστασία προσωπικών δεδομένων, οι πλήρεις επιπτώσεις του οποίου ωστόσο αναμένεται να γίνουν αισθητές το επόμενο τρίμηνο.
Το Facebook εξακολουθεί να κυριαρχεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με πάνω από 2,2 δισ. μηνιαία ενεργούς χρήστες στα τέλη του Ιουνίου- αλλά τα πρόσφατα δεδομένα δείχνουν ότι ανάπτυξη των χρηστών του επιβραδύνεται, καθώς οι νεότερες ηλικίες τείνουν να στρέφονται περισσότερο στο Snapchat, το Instagram και το YouTube. Ακόμη, αν και το Instagram και το WhatsApp ανήκουν στο Facebook, θεωρείται πως δεν μπορεί ακόμα να στηριχτεί οικονομικά σε αυτά.
Όσον αφορά στο άλλο μεγάλο όνομα του κόσμου των social media, το Twitter, ανακοίνωσε την Παρασκευή λιγότερους μηνιαία ενεργούς χρήστες από ό,τι αναμενόταν, και προειδοποίησε ότι η πτώση αυτή μπορεί να συνεχιστεί, καθώς είναι σε εξέλιξη μαζικές διαγραφές ψεύτικων λογαριασμών – με αποτέλεσμα πτώση της αξίας της μετοχής του.
Ειδικότερα, οι μηνιαία ενεργοί χρήστες έπεσαν κατά ένα εκατομμύριο στο δεύτερο τρίμηνο από το πρώτο, στα 335 εκατομμύρια. Αναλυτές ανέμεναν αύξηση κατά ένα εκατομμύριο, και, όπως σημειώνεi το Reuters, τα αποτελέσματα αυτά ενδεχομένως να εντείνουν τους προβληματισμούς πως το Twitter δεν διαθέτει ξεκάθαρη στρατηγική για την αντιμετώπιση των διαφόρων προβλημάτων της πλατφόρμας του και την αύξηση των χρηστών και των εσόδων του.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Twitter, η πτώση στο τρίτο τρίμηνο ενδεχομένως να οδηγήσει στα περίπου 330 εκατ. χρήστες- τη στιγμή που αναλυτές κατά μέσο όρο ανέμεναν 340 εκατ. χρήστες, βάσει των εκτιμήσεων του Thomson Reuters.
H μετοχή του Twitter σημείωσε πτώση κατά 15%- ωστόσο αξίζει να σημειωθεί ότι το δίκτυο ανέφερε υψηλότερα του αναμενομένου έσοδα λόγω της αυξημένης ζήτησης διαφημίσεων εξαιτίας του Μουντιάλ, της ενίσχυσης των διαφημίσεων βίντεο και την αύξηση των διεθνών διαφημιστικών εσόδων.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια