Sponsor

ATHENS WEATHER

Σε εφαρμογή η επιχείρηση «κάλπη», το Μαξίμου πάτησε το κουμπί των εκλογών

Του Γιάννη Κ.Τρουπή

Προφανώς και το Μέγαρο Μαξίμου το διαψεύδει και θα συνεχίσει να το κάνει μέχρι και την τελευταία στιγμή. Αλλωστε ποτέ στο παρελθόν η προκήρυξη εκλογών δεν προαναγγέλθηκε. Η ανακοίνωση πάντοτε πραγματοποιείται την στιγμή που η εκάστοτε κυβέρνηση εκτιμά πως είναι το σωστό timing.

Μετά και το επικοινωνιακό σόου όμως στο Ζάππειο Μέγαρο, είναι προφανές  ότι για τον Αλέξη Τσίπρα το σχέδιο που ως κατάληξη του έχει τις εκλογές, μπήκε σε εφαρμογή.

Πρόκειται για μία στρατηγική που θα έχει κάποιους μήνες διάρκεια και που θα διαθέτει  από την μία πολύ μεγάλες δόσεις τόνωσης ηθικού προς τις κοινοβουλευτικές ομάδες που στηρίζουν την κυβέρνηση και από την άλλη επικοινωνιακές φιέστες με στόχο την συσπείρωση του εκλογικού ακροατηρίου του ΣΥΡΙΖΑ.

Ο κ.Τσίπρας άλλωστε στις 14 Ιουνίου είχε αποκαλύψει ουσιαστικά αυτά που θα ακολουθούσαν, κατά τη διάρκεια της τηλεοπτικής του συνέντευξης στην ΕΡΤ1.
 “Δεν σας κρύβω ότι έχω και ένα πολιτικό σχεδιασμό. Δε θα τσουλήσει ο χρόνος, δε θα πούμε βγήκαμε από το μνημόνιο, έχουμε την καθαρή έξοδο, πήραμε τη λύση για το χρέος και θα φορέσω μια γραβάτα και θα πάω να παίζω με τα παιδιά μου στο σπίτι μου. Όχι. Έχω πολιτικό σχεδιασμό” είπε πριν από δέκα μέρες ο πρωθυπουργός.

Στην ουσία ο κ.Τσίπρας  μετά την απόφαση για το χρέος έχει θέσει σε εφαρμογή την επιχείρηση “εκλογές”. Μπροστά του έχει μία ακόμα μεγάλη ευκαιρία για μία επικοινωνιακή φιέστα, μετά και την τυπική λήξη του τρίτου προγράμματος στήριξης στο τέλος Αυγούστου. Ηδη ακούγεται μάλιστα ότι θα πραγματοποιηθεί ειδική τελετή στο λόφο της Πνύκας.

Αυτή την στιγμή λοιπόν φαίνεται πως “το νερό έχει μπει στο αυλάκι” και το μόνο που απομένει είναι ο πρωθυπουργός να επιλέξει την Κυριακή, στην οποία θα στηθούν οι κάλπες.

Ενας από τους παράγοντες, τον οποίο θα λάβει υπόψιν του σε αυτή την απόφαση, θα είναι και οι δημοσκοπήσεις. Προφανώς και όταν οι εκλογές προκηρυχθούν, είτε θα πρέπει ο ΣΥΡΙΖΑ να είναι σε μία σχετική δημοσκοπική απόσταση βολής από την ΝΔ είτε να κινδυνεύει να υποστεί σημαντική ήττα, στοιχείο που το Μέγαρο Μαξίμου  θα θέλει να αποφύγει, φέρνοντας τις κάλπες πιο κοντά.

Αυτές τις μέρες, σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες που φτάνουν στα δημοσιογραφικά γραφεία από τη διενέργεια κυλιόμενων δημοσκοπήσεων, η διαφορά μεταξύ ΝΔ ΣΥΡΙΖΑ διευρύνεται. Η πρόσφατη συμφωνία των Πρεσπών ρίχνει βαριά την σκιά της στην πορεία του κυβερνώντος κόμματος, το οποίο ειδικά στην Μακεδονία καταγράφει μεγάλη δημοσκοπική βουτιά.

Ενδιαφέρον για παράδειγμα έχουν τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποίησε η εταιρία Interview για την εφημερίδα Thessnews. Η δημοσκόπηση πραγματοποιήθηκε στους νομούς της Μακεδονίας από τις 19-22 Ιουνίου, μετά δηλαδή από την τελετή στις Πρέσπες.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 86% των ερωτώμενων θεωρούν την συμφωνία κακή και μόνο το 12% την χαρακτηρίζουν καλή.

Το  83% εκτιμά ότι  με την συμφωνία το θέμα δεν λύθηκε  αλλά έγινε χειρότερο, ενώ το 87% θεωρεί ότι η Ελλάδα δίνει περισσότερα από όσα παίρνει.

Αυτή την περίοδο ,όπως αποδεικνύεται, μάλλον είναι δύσκολο ο κ.Τσίπρας να προχωρήσει στη διενέργεια εκλογών. Ομως είναι σίγουρο ότι το σχετικό κουμπί πατήθηκε και μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν ο πρωθυπουργός θα τις ανακοινώσει.

Μία περίοδος που “μυρίζει” εκλογές είναι το φθινόπωρο, μετά και την επίσημη έξοδο από τα μνημόνια.Την περίοδο εκείνη το Μαξίμου θα θελήσει να κεφαλαιοποιήσει την δεύτερη στη σειρά θετική συγκυρία για την κυβέρνηση , μετά την ρύθμιση για το χρέος και θα επιχειρήσει να φτιάξει κλίμα ευφορίας. Για αυτό το ενδεχόμενο προετοιμάζεται και η ΝΔ, αν και το βασικό της σενάριο δείχνει την άνοιξη του 2019.

Σε κάθε περίπτωση η αντίστροφη μέτρηση έχει ήδη αρχίσει και το επικοινωνιακό τρικ της γράβατας δεν ήταν τίποτα άλλο από το πρώτο σήμα πως οι κάλπες έρχονται πλέον πιο κοντά...


* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια