Δοκιμή ενός μικρού, διθέσιου ηλεκτρικού αεροπλάνου πραγματοποίησε την Δευτέρα η Νορβηγία, με πρόβλεψη για έναρξη πτήσεων με επιβάτες έως το 2025, εάν και εφόσον στον χώρο της αεροπορίας παρατηρηθεί η «πράσινη στροφή» που έκανε τους Νορβηγούς να βρεθούν στην κορυφή του κόσμου ως προς τις αγορές ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ο υπουργός Μεταφορών, Κέτιλ Σόλβικ Όλσεν και ο Νταγκ Φαλκ Πέτερσεν, επικεφαλής της κρατικής Avinor, που διαχειρίζεται όλα τα αεροδρόμια της Νορβηγίας, πραγματοποίησαν πτήση διάρκειας μερικών λεπτών γύρω από το αεροδρόμιο του Όσλο με αεροσκάφος Alpha Electro G2, το οποίο κατασκευάστηκε από την Pipistrel στη Σλοβενία.
«Είναι το πρώτο παράδειγμα που δείχνει ότι προχωρούμε γρήγορα προς τα εμπρός», προς την «πράσινη» αεροπορία, είπε στο Reuters o Σόλβικ Όλσεν. «Πρέπει να εξασφαλίσουμε πως είναι ασφαλές- ο κόσμος δεν θα πετά με αυτό αν δεν το εμπιστεύονται».
Όπως υπογράμμισε, κατασκευαστές αεροσκαφών όπως η Boeing και η Airbus αναπτύσσουν ηλεκτρικά αεροπλάνα και οι τιμές των μπαταριών πέφτουν, καθιστώντας δυνατή την υλοποίηση του στόχου που έχει θέσει η κυβέρνηση όλες οι πτήσεις εσωτερικού να πραγματοποιούνται με ηλεκτρικά αεροσκάφη ως το 2040.
Ερωτηθείς πότε θα μπορούσαν να αρχίσουν οι επιβατικές πτήσεις με ηλεκτρικά αεροσκάφη, ο Φαλκ Πέτερσεν, ο οποίος πιλοτάριζε το αεροπλάνο, είπε πως «η καλύτερη εκτίμησή μου είναι πριν το 2025...θα έπρεπε όλα να είναι ηλεκτρικά ως το 2040».
Όπως είπαν και οι δύο επιβαίνοντες, το αεροπλάνο, με βάρος απογείωσης 570 κιλών, ήταν αρκετά συνωστισμένο και τρανταζόταν από τους ανέμους, αλλά ήταν πολύ πιο αθόρυβο από ένα συμβατικό αεροσκάφος, που θα χρησιμοποιούσε ορυκτά καύσιμα. Σημειώνεται πως η Νορβηγία βρίσκεται ήδη στην κορυφή του κόσμου σε ό,τι αφορά στις κατά κεφαλήν πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων όπως Tesla, Nissan Leaf κ.α.
Η Νορβηγία, μια ορεινή χώρα πέντε εκατομμυρίων κατοίκων όπου τα φιορδ και τα απομακρυσμένα νησιά δυσκολεύουν τις μετακινήσεις, θα ήταν ιδανική για ευρεία χρήση ηλεκτρικών αεροσκαφών, είπε ο Σλόβικ Όλσεν. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί πως το 98% του ηλεκτρισμού στη Νορβηγία παράγεται από υδροηλεκτρικούς σταθμούς.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
Ο υπουργός Μεταφορών, Κέτιλ Σόλβικ Όλσεν και ο Νταγκ Φαλκ Πέτερσεν, επικεφαλής της κρατικής Avinor, που διαχειρίζεται όλα τα αεροδρόμια της Νορβηγίας, πραγματοποίησαν πτήση διάρκειας μερικών λεπτών γύρω από το αεροδρόμιο του Όσλο με αεροσκάφος Alpha Electro G2, το οποίο κατασκευάστηκε από την Pipistrel στη Σλοβενία.
«Είναι το πρώτο παράδειγμα που δείχνει ότι προχωρούμε γρήγορα προς τα εμπρός», προς την «πράσινη» αεροπορία, είπε στο Reuters o Σόλβικ Όλσεν. «Πρέπει να εξασφαλίσουμε πως είναι ασφαλές- ο κόσμος δεν θα πετά με αυτό αν δεν το εμπιστεύονται».
Όπως υπογράμμισε, κατασκευαστές αεροσκαφών όπως η Boeing και η Airbus αναπτύσσουν ηλεκτρικά αεροπλάνα και οι τιμές των μπαταριών πέφτουν, καθιστώντας δυνατή την υλοποίηση του στόχου που έχει θέσει η κυβέρνηση όλες οι πτήσεις εσωτερικού να πραγματοποιούνται με ηλεκτρικά αεροσκάφη ως το 2040.
Ερωτηθείς πότε θα μπορούσαν να αρχίσουν οι επιβατικές πτήσεις με ηλεκτρικά αεροσκάφη, ο Φαλκ Πέτερσεν, ο οποίος πιλοτάριζε το αεροπλάνο, είπε πως «η καλύτερη εκτίμησή μου είναι πριν το 2025...θα έπρεπε όλα να είναι ηλεκτρικά ως το 2040».
Όπως είπαν και οι δύο επιβαίνοντες, το αεροπλάνο, με βάρος απογείωσης 570 κιλών, ήταν αρκετά συνωστισμένο και τρανταζόταν από τους ανέμους, αλλά ήταν πολύ πιο αθόρυβο από ένα συμβατικό αεροσκάφος, που θα χρησιμοποιούσε ορυκτά καύσιμα. Σημειώνεται πως η Νορβηγία βρίσκεται ήδη στην κορυφή του κόσμου σε ό,τι αφορά στις κατά κεφαλήν πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων όπως Tesla, Nissan Leaf κ.α.
Η Νορβηγία, μια ορεινή χώρα πέντε εκατομμυρίων κατοίκων όπου τα φιορδ και τα απομακρυσμένα νησιά δυσκολεύουν τις μετακινήσεις, θα ήταν ιδανική για ευρεία χρήση ηλεκτρικών αεροσκαφών, είπε ο Σλόβικ Όλσεν. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί πως το 98% του ηλεκτρισμού στη Νορβηγία παράγεται από υδροηλεκτρικούς σταθμούς.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια