Τα μισά προβλήματα αυτού του τόπου ξεκινάνε από την έλλειψη κοινωνικότητας. Από ωχαδερφισμό. Τα άλλα μισά από την έλλειψη κοινής λογικής. Αλλά και ο ωχαδερφισμός, έλλειψη κοινής λογικής είναι. Θέλεις να μποτιλιάρεις καμιά πενηνταριά χιλιάδες αυτοκίνητα στην εθνική οδό Αθηνών- Κορίνθου; Απλούστατο.
Δώσε τη διαχείριση στο ελληνικό υπουργείο μεταφορών και στο’ κανε!
Τα κάμποσα τελευταία χρόνια που κυβερνούσαν οι καπιταλιστές τη χώρα, στις μεγάλες εξόδους των γιορτών, οπότε πλημμύριζαν οι εθνικές οδοί από αυτοκίνητα, οι υπόδουλοι αυτοί στο μεγάλο κεφάλαιο είχαν βρει τον τρόπο να εξαφανίσουν σχεδόν ολοκληρωτικά τις ουρές χιλιομέτρων από μποτιλιαρίσματα.
Αυτοί οι κεφαλαιοκράτες έκαναν το απλό: Άνοιγαν τα διόδια και άφηναν τη ροή των αυτοκινήτων ανεμπόδιστη να ρεύσει προς την πόλη. Αφού τα πλήθη ήθελαν να γυρίσουν στην Αθήνα άστα να γυρίσουν. Τη ζημιά για το δημόσιο ταμείο από τα διαφεύγοντα έσοδα θα την πλήρωναν πάλι τα πλήθη με τους φόρους τους. Δεν θα ήταν η πρώτη άλλωστε ούτε και η τελευταία. Αλλά, ίσως αυτή να άξιζε και τον κόπο.
Επιπλέον, κι αυτό είναι το σοβαρότερο, πλήρωνες διόδια για να βγεις από την πόλη, αλλά όχι για να μπεις! Στο «για να βγεις» μάλιστα μποτιλιαριζόταν το πλήθος μόνο αν έπεφτε σε δράση του «δεν πληρώνω», που ήταν αυτοί οι ίδιοι που σήμερα αν δεν πληρώσεις σε πάνε δεμένο.
Μόλις, λοιπόν, εγκαταστάθηκε στη χώρα κυβέρνηση από κομμουνιστές, τα πράγματα άλλαξαν. Τα πλήθη μποτιλιάρονται σε ουρές χιλιομέτρων και δεν μπορούν πια να μπουν στην πόλη της καρδιάς τους όπως παλιά. Ο λόγος είναι απλός, απλούστατος. Πρέπει να πληρώσουν διόδια στην εθνική οδό όχι μόνο για να βγουν. Αλλά και για να μπουν στην πόλη! Κι εκεί κολλάνε!
Το πρόβλημα γίνεται ακόμα πιο δυσεπίλυτο για έναν ακόμα σοβαρότερο λόγο. Ενώ με κυβερνήσεις καπιταλιστών οι εθνικές οδοί ήταν δημόσιες και τα διόδια κρατικά, με κυβέρνηση κομμουνιστών οι εθνικές είναι ιδιωτικές, και τα διόδια επίσης!
Και μια και τα διόδια δεν είναι κρατικά, αλλά είναι ιδιωτικά, κανείς δεν μπορεί να πει στον ιδιοκτήτη τους «άνοιξέ τα να περάσει ο κόσμος που πάει πρώτη- δευτέρα επί 20 χιλιόμετρα και μόλις καλμάρει η κίνηση τα ξανακλείνεις και τσεπώνεις». Αυτό με κυβέρνηση κομμουνιστών δε γίνεται! Γιατί θα έρθει ο ιδιοκτήτης των διοδίων και θα ζητάει αποζημίωση για τα χαμένα έσοδα, σύμφωνα με τη σύμβαση που έχει υπογράψει η κυβέρνηση των κομμουνιστών μαζί του.
Όταν ανακοινώθηκε ότι θα εγκατασταθούν μπάρες είσπραξης διοδίων και στην είσοδο της Ελευσίνας προς την Αθήνα, μερικοί αιθεροβάμονες γράφαμε ότι αυτή θα είναι μια εξαιρετική συνταγή για να μποτιλιάρεται η εθνική οδός από τα Μέγαρα μέχρι την Ελευσίνα σε κάθε μαζική έξοδο. Κ αθώς όλα σχεδόν το αυτοκίνητα θα σταματάνε για να πληρώσουν το κάτι τις τους στον ιδιοκτήτη κύριο Γιώργο.
Φυσικά, η κοινή λογική έχασε το παιχνίδι. Και μάλιστα το έχασε στο προνομιακό γήπεδο της κυβέρνησης αυτών που κοιμούνται με τη φωτογραφία του Άρη - ένας είναι ο Άρης - στο προσκέφαλο.
Γιατί, ενώ επί των επάρατων καπιταλιστών και δούλων του κεφαλαίου, το κεφάλαιο χρησιμοποιόταν για να παίρνει τα έργα και να τα κατασκευάζει και να έχει και ποσοστά στις εισπράξεις, επί των επαναστατών κομμουνιστών και υπερασπιστών των λαϊκών στρωμάτων, αλλά και ορκισμένων στην κρατικοποίηση των κοινωνικών αγαθών (δρόμοι, ας πούμε) οι εθνικές οδοί πέρασαν στην ιδιοκτησία των κατασκευαστών μαζί με τα διόδιά τους! Και το «δεν πληρώνω» έγινε «δεν περνάς κυρα Μαρία αν δεν πληρώσεις».
Αυτά φυσικά γίνονται μόνο στην Ελλάδα. Όπου, όπως είχε πει προσφυώς ο Χατζιδάκις, εάν θέλεις να εξευτελίσεις μια έννοια φέρ’ την εδώ. Τη δημοκρατία, τον κομμουνισμό, τον νόμο, το σοσιαλισμό, αλλά και τον καπιταλισμό! Πάνω απ’ όλα, την κοινή λογική.
Γ. Παπαδόπουλος - Τετράδης
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
Δώσε τη διαχείριση στο ελληνικό υπουργείο μεταφορών και στο’ κανε!
Τα κάμποσα τελευταία χρόνια που κυβερνούσαν οι καπιταλιστές τη χώρα, στις μεγάλες εξόδους των γιορτών, οπότε πλημμύριζαν οι εθνικές οδοί από αυτοκίνητα, οι υπόδουλοι αυτοί στο μεγάλο κεφάλαιο είχαν βρει τον τρόπο να εξαφανίσουν σχεδόν ολοκληρωτικά τις ουρές χιλιομέτρων από μποτιλιαρίσματα.
Αυτοί οι κεφαλαιοκράτες έκαναν το απλό: Άνοιγαν τα διόδια και άφηναν τη ροή των αυτοκινήτων ανεμπόδιστη να ρεύσει προς την πόλη. Αφού τα πλήθη ήθελαν να γυρίσουν στην Αθήνα άστα να γυρίσουν. Τη ζημιά για το δημόσιο ταμείο από τα διαφεύγοντα έσοδα θα την πλήρωναν πάλι τα πλήθη με τους φόρους τους. Δεν θα ήταν η πρώτη άλλωστε ούτε και η τελευταία. Αλλά, ίσως αυτή να άξιζε και τον κόπο.
Επιπλέον, κι αυτό είναι το σοβαρότερο, πλήρωνες διόδια για να βγεις από την πόλη, αλλά όχι για να μπεις! Στο «για να βγεις» μάλιστα μποτιλιαριζόταν το πλήθος μόνο αν έπεφτε σε δράση του «δεν πληρώνω», που ήταν αυτοί οι ίδιοι που σήμερα αν δεν πληρώσεις σε πάνε δεμένο.
Μόλις, λοιπόν, εγκαταστάθηκε στη χώρα κυβέρνηση από κομμουνιστές, τα πράγματα άλλαξαν. Τα πλήθη μποτιλιάρονται σε ουρές χιλιομέτρων και δεν μπορούν πια να μπουν στην πόλη της καρδιάς τους όπως παλιά. Ο λόγος είναι απλός, απλούστατος. Πρέπει να πληρώσουν διόδια στην εθνική οδό όχι μόνο για να βγουν. Αλλά και για να μπουν στην πόλη! Κι εκεί κολλάνε!
Το πρόβλημα γίνεται ακόμα πιο δυσεπίλυτο για έναν ακόμα σοβαρότερο λόγο. Ενώ με κυβερνήσεις καπιταλιστών οι εθνικές οδοί ήταν δημόσιες και τα διόδια κρατικά, με κυβέρνηση κομμουνιστών οι εθνικές είναι ιδιωτικές, και τα διόδια επίσης!
Και μια και τα διόδια δεν είναι κρατικά, αλλά είναι ιδιωτικά, κανείς δεν μπορεί να πει στον ιδιοκτήτη τους «άνοιξέ τα να περάσει ο κόσμος που πάει πρώτη- δευτέρα επί 20 χιλιόμετρα και μόλις καλμάρει η κίνηση τα ξανακλείνεις και τσεπώνεις». Αυτό με κυβέρνηση κομμουνιστών δε γίνεται! Γιατί θα έρθει ο ιδιοκτήτης των διοδίων και θα ζητάει αποζημίωση για τα χαμένα έσοδα, σύμφωνα με τη σύμβαση που έχει υπογράψει η κυβέρνηση των κομμουνιστών μαζί του.
Όταν ανακοινώθηκε ότι θα εγκατασταθούν μπάρες είσπραξης διοδίων και στην είσοδο της Ελευσίνας προς την Αθήνα, μερικοί αιθεροβάμονες γράφαμε ότι αυτή θα είναι μια εξαιρετική συνταγή για να μποτιλιάρεται η εθνική οδός από τα Μέγαρα μέχρι την Ελευσίνα σε κάθε μαζική έξοδο. Κ αθώς όλα σχεδόν το αυτοκίνητα θα σταματάνε για να πληρώσουν το κάτι τις τους στον ιδιοκτήτη κύριο Γιώργο.
Φυσικά, η κοινή λογική έχασε το παιχνίδι. Και μάλιστα το έχασε στο προνομιακό γήπεδο της κυβέρνησης αυτών που κοιμούνται με τη φωτογραφία του Άρη - ένας είναι ο Άρης - στο προσκέφαλο.
Γιατί, ενώ επί των επάρατων καπιταλιστών και δούλων του κεφαλαίου, το κεφάλαιο χρησιμοποιόταν για να παίρνει τα έργα και να τα κατασκευάζει και να έχει και ποσοστά στις εισπράξεις, επί των επαναστατών κομμουνιστών και υπερασπιστών των λαϊκών στρωμάτων, αλλά και ορκισμένων στην κρατικοποίηση των κοινωνικών αγαθών (δρόμοι, ας πούμε) οι εθνικές οδοί πέρασαν στην ιδιοκτησία των κατασκευαστών μαζί με τα διόδιά τους! Και το «δεν πληρώνω» έγινε «δεν περνάς κυρα Μαρία αν δεν πληρώσεις».
Αυτά φυσικά γίνονται μόνο στην Ελλάδα. Όπου, όπως είχε πει προσφυώς ο Χατζιδάκις, εάν θέλεις να εξευτελίσεις μια έννοια φέρ’ την εδώ. Τη δημοκρατία, τον κομμουνισμό, τον νόμο, το σοσιαλισμό, αλλά και τον καπιταλισμό! Πάνω απ’ όλα, την κοινή λογική.
Γ. Παπαδόπουλος - Τετράδης
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια