Ο κρατικός αερομεταφορέας της Νορβηγίας στοχεύει στην ηλεκτροδότηση όλων των εσωτερικών πτήσεων έως το 2040.
Η Νορβηγία αποτελεί παγκόσμιο ηγέτη στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.
Το 2016, Νορβηγοί πολιτικοί από όλο το πολιτικό φάσμα συμφώνησαν για τη σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων με ορυκτά καύσιμα, χρησιμοποιώντας κίνητρα για την ενθάρρυνση της αγοράς ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων. Μέχρι τον Δεκέμβριο του 2017, περισσότερες από τις μισές πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στη σκανδιναβική χώρα ήταν ηλεκτρικών οχημάτων.
Αν και η Νορβηγία είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας πετρελαίου και φυσικού αερίου στη δυτική Ευρώπη, το 98% της ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας παράγεται μέσω υδροηλεκτρικής ενέργειας. Τώρα, η χώρα στοχεύει να κινηθεί προς την ηλεκτροδότηση αεροσκαφών και άλλων οχημάτων.
Σε πρόσφατη ανακοίνωσή της, η Avinor, η κρατική εταιρεία που εκμεταλλεύεται τα περισσότερα από τα πολιτικά αεροδρόμια της Νορβηγίας, ανακοίνωσε ότι θα επιδιώξει να μεταβεί σε 100% ηλεκτρικές πτήσεις, θέτοντας ως στόχο την ηλεκτροδότηση όλων των πτήσεων μικρών αποστάσεων μέχρι το 2040.
«Πιστεύουμε ότι όλες οι πτήσεις που διαρκούν μέχρι και 1,5 ώρα μπορούν να γίνουν από εξ ολοκλήρου ηλεκτρικά αεροσκάφη», δήλωσε ο Νταγκ Φαλκ-Πίτερσον, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.
Αυτό θα περιλαμβάνει όλες τις εσωτερικές πτήσεις και τις πτήσεις προς άλλες Σκανδιναβικές πρωτεύουσες. Η Avinor εξετάζει μια προσφορά για ένα μικρό ηλεκτρικό αεροσκάφος 19 θέσεων, για να δοκιμαστεί σε εμπορικές πτήσεις μέχρι το 2025.
Τα ηλεκτρικά αεροσκάφη έχουν χαμηλότερο κόστος λειτουργίας και είναι λιγότερο θορυβώδη από τα κανονικά αεροσκάφη. Τα αμέσως επόμενα χρόνια, η Avinor σκοπεύει να εισάγει σταδιακά βιοκαύσιμα στα αεροσκάφη, προκειμένου να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα, προτού προχωρήσει στην ηλεκτρική ενέργεια.
Αν και ηλεκτρικά αεροσκάφη έχουν πετάξει σε δοκιμαστικές πτήσεις εδώ και δεκαετίες, δεν έχουν ακόμη εφαρμοστεί εμπορικά. Προς το παρόν, η χωρητικότητα αποθήκευσης των μπαταριών δεν είναι αρκετά μεγάλη για να αντισταθμίσει το βάρος τους.
Ωστόσο, δεδομένου ότι η ταχεία πρόοδος στην τεχνολογία των μπαταριών βελτιώνει την ενεργειακή πυκνότητα, είναι πιθανό ότι άλλα οχήματα θα επωφεληθούν, εκτός από τα αυτοκίνητα.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
Η Νορβηγία αποτελεί παγκόσμιο ηγέτη στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.
Το 2016, Νορβηγοί πολιτικοί από όλο το πολιτικό φάσμα συμφώνησαν για τη σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων με ορυκτά καύσιμα, χρησιμοποιώντας κίνητρα για την ενθάρρυνση της αγοράς ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων. Μέχρι τον Δεκέμβριο του 2017, περισσότερες από τις μισές πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στη σκανδιναβική χώρα ήταν ηλεκτρικών οχημάτων.
Αν και η Νορβηγία είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας πετρελαίου και φυσικού αερίου στη δυτική Ευρώπη, το 98% της ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας παράγεται μέσω υδροηλεκτρικής ενέργειας. Τώρα, η χώρα στοχεύει να κινηθεί προς την ηλεκτροδότηση αεροσκαφών και άλλων οχημάτων.
Σε πρόσφατη ανακοίνωσή της, η Avinor, η κρατική εταιρεία που εκμεταλλεύεται τα περισσότερα από τα πολιτικά αεροδρόμια της Νορβηγίας, ανακοίνωσε ότι θα επιδιώξει να μεταβεί σε 100% ηλεκτρικές πτήσεις, θέτοντας ως στόχο την ηλεκτροδότηση όλων των πτήσεων μικρών αποστάσεων μέχρι το 2040.
«Πιστεύουμε ότι όλες οι πτήσεις που διαρκούν μέχρι και 1,5 ώρα μπορούν να γίνουν από εξ ολοκλήρου ηλεκτρικά αεροσκάφη», δήλωσε ο Νταγκ Φαλκ-Πίτερσον, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.
Αυτό θα περιλαμβάνει όλες τις εσωτερικές πτήσεις και τις πτήσεις προς άλλες Σκανδιναβικές πρωτεύουσες. Η Avinor εξετάζει μια προσφορά για ένα μικρό ηλεκτρικό αεροσκάφος 19 θέσεων, για να δοκιμαστεί σε εμπορικές πτήσεις μέχρι το 2025.
Τα ηλεκτρικά αεροσκάφη έχουν χαμηλότερο κόστος λειτουργίας και είναι λιγότερο θορυβώδη από τα κανονικά αεροσκάφη. Τα αμέσως επόμενα χρόνια, η Avinor σκοπεύει να εισάγει σταδιακά βιοκαύσιμα στα αεροσκάφη, προκειμένου να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα, προτού προχωρήσει στην ηλεκτρική ενέργεια.
Αν και ηλεκτρικά αεροσκάφη έχουν πετάξει σε δοκιμαστικές πτήσεις εδώ και δεκαετίες, δεν έχουν ακόμη εφαρμοστεί εμπορικά. Προς το παρόν, η χωρητικότητα αποθήκευσης των μπαταριών δεν είναι αρκετά μεγάλη για να αντισταθμίσει το βάρος τους.
Ωστόσο, δεδομένου ότι η ταχεία πρόοδος στην τεχνολογία των μπαταριών βελτιώνει την ενεργειακή πυκνότητα, είναι πιθανό ότι άλλα οχήματα θα επωφεληθούν, εκτός από τα αυτοκίνητα.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια