Sponsor

ATHENS WEATHER

Βλέπει να ακυρώνεται συνολικά η παραλαβή F-35 και ψάχνει νέο μαχητικό αεροσκάφος η Τουρκία

Ζήτησε Harrier από τη Βρετανία για το νέο ελικοπτεροφόρο Anadolou!


Μεγάλο και χοντρό παρασκήνιο υπάρχει πίσω από την πιθανή αγορά αεροσκαφών Harrier STOVL για να επανδρωθεί το υπό κατασκευή τουρκικό ελικοπτεροφόρο εν μέσω φόβων προβλήματος συνεννόησης για την αγορά  αμερικανικών αεροσκαφών ναυτικής έκδοσης F-35B .

Η Τουρκία επιδιώκει να αγοράσει έναν άγνωστο αριθμό μαχητών Harrier ως ένα μέτρο αντίδρασης σε ενδεχόμενο «πρόβλημα» με τις ΗΠΑ, αν και επίσημα δηλώνεται ότι «τα χρειαζόμαστε μέχρι τα αεροσκάφη F-35B  κάθετης απογείωσης /  προσγείωσης (STOVL) να ενταχθούν στο τουρκικό ναυτικό».

Την είδηση μεταφέρει το πασίγνωστο πρακτορείο αμυντικών ειδήσεων Jane’s , το οποίο έχει αξιόπιστες πηγές στην αμυντική βιομηχανία της Τουρκίας και της Δύσης.

Παλαιότερα,  η Τουρκία είχε εκφράσει στις Ηνωμένες Πολιτείες το ενδιαφέρον της για την αγορά 19-20 αεροσκαφών της έκδοσης F-35B STOVL.

Αυτά θα ήταν  εκτός της παραγγελίας των 100 αεροσκαφών F-35A που ήδη σχεδιάζει να αγοράσει η Άγκυρα από την Lockheed Martin.



Η Τουρκία προσέγγισε πρώτη φορά το Ηνωμένο Βασίλειο σχετικά με την αγορά των αεροσκαφών Harriers αλλά στη συνέχεια στράφηκε προς τις Ηνωμένες Πολιτείες , με άγνωστα αποτελέσματα έως τώρα.

Η κύρια αφορμή της κίνησης αυτής των Τούρκων είναι η επάνδρωση με αεροσκάφη καθέτου αποπροσνήωσης  του νέου τουρκικού ελικοπτεροφόρου , σαν ενδιάμεση λύση μέχρι την παραλαβή αεροσκαφών τύπου F-35B, αλλά στην ουσία καταδεικνύει ότι οι Τούρκοι φοβούνται ότι οι ΗΠΑ δεν θα τους δώσουν ναυτικής έκδοσης αεροσκάφη F-35 .

Και γενικά βλέπουν να μην παίρνουν F-35…

To TCG Anadolu (L-408) αναμένεται να μπει σε υπηρεσία το 2021, καθώς η κατασκευή του ξεκίνησε πέρσι. Το πλοίο έχει χαρακτηριστεί σαν amphibious assault ship (LHD), αλλά μπορεί να φιλοξενήσει και να υποστηρίξει αεροσκάφη F-35B.

Ακόμη και χωρίς τα F-35B, μόνο με Harrier II, το Anadolu μπορεί να παίξει ένα σημαντικό ρόλο στην προώθηση των τουρκικών επιδιώξεων στην Ανατολική Μεσόγειο.

Η Τουρκία υπενθυμίζεται ότι έχει επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στον αμυντικό τομέα με τοπικούς και παγκόσμιους εταίρους και ο ρυθμός εγχώριας παραγωγής,  έχει αυξηθεί στο 65%.

Ο πρωθυπουργός Β. Yıldırım δήλωσε ότι τα τελευταία 15 χρόνια υπάρχει  σημαντική ανάπτυξη της αμυντικής βιομηχανίας καθώς η χώρα έχει εμπλακεί σε μια προσπάθεια να αυξήσει το μερίδιο της εγχώριας τεχνολογίας και εξοπλισμού παραγωγής, για μελλοντικές επιχειρήσεις .

Ανέφερε επίσης ότι η εθνική αμυντική βιομηχανία έχει επιτύχει το 65% της εγχώριας παραγωγής χρησιμοποιώντας τοπικούς πόρους.

Ο Τούρκος πρωθυπουργός είπε επίσης ότι ο συνολικός αριθμός των αμυντικών έργων αυξήθηκε σε 553, ενώ πριν από 15 χρόνια υπήρχαν μόνο 66.

Το κόστος των έργων αυτών ξεπέρασε τα 60 δισεκατομμύρια δολάρια , ενώ  για φέτος ξεπεράστηκαν τα 5 δις  δολάρια $ στον ετήσιο κύκλο εργασιών.

Επιπλέον, οι εξαγωγές προϊόντων της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας, οι οποίες είναι κρίσιμης σημασίας όσον αφορά τη βιωσιμότητα του τομέα, αυξήθηκαν σε 1,6 δισ. Δολάρια.



Οι τουρκικές εταιρείες ASELSAN, (TAI) και  ROKETSAN συγκαταλέγονται μεταξύ των 100 παγκόσμιων αμυντικών εταιρειών, σύμφωνα με την έκθεση.

Αυτό όμως που αποδεικνύεται περίτρανα είναι ότι η Τουρκία συνεχίζει ακάθεκτη όλα τα μεγάλα αμυντικά προγράμματα της, με σαφή προσανατολισμό την κυριαρχία στην Α.Μεσόγειο και με την δημιουργία ισχυρού στόλου.

Όλα αυτά τα πολεμικά συστήματα η Άγκυρα τα θέλει για να εκβιάσει προς πάσα κατεύθυνση για να επιτύχει τα σχέδια της για υφαρπαγή υδρογονανθράκων από την ελληνική και κυπριακή ΑΟζ  πρωτίστως,  και μετά να επιβληθεί σε όλους τους γείτονες.


* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια