FeaturedPost Slider Top

Τρίτη, 25 Ιουλίου 2017

Η Google αλλάζει ριζικά: Ετοιμαστείτε να αποχαιρετήσετε τη διάσημη μπάρα αναζήτησης όπως την ξέρετε και πολλά άλλα ακόμα

Πριν από λίγες ημέρες η Google παρουσίασε το σχέδιό της για μια νέα εφαρμογή, η οποία θα διευκολύνει την αναζήτηση στο ίντερνετ ακόμη περισσότερο και αυτό γιατί θα είναι κομμένη και ραμμένη στις ανάγκες του κάθε χρήστη. Πώς θα γίνει αυτό;

Η νέα λειτουργία θα επεξεργάζεται όλες τις πληροφορίες που έχει λάβει από τον κάθε χρήστη βάσει του ιστορικού του υπολογιστή του, αλλά και ό,τι έχει “μαντέψει” πως του αρέσει και τον ενδιαφέρει βάσει των αναζητήσεών του, και θα χρησιμοποιεί αυτά τα δεδομένα για να δημιουργεί ένα προσωπικό χρονολόγιο που θα περιέχει ό,τι έχει ανάγκη (ή η Google θεωρεί πως έχει ανάγκη) ο χρήστης. Σκεφτείτε το σαν το news feed στο Facebook, μόνο που αντί να βλέπετε τις αναρτήσεις των φίλων σας, θα βλέπετε περιεχόμενο που έχει επιλέξει η Google ειδικά για εσάς. Η νέα αυτή λειτουργία θα εμφανιστεί αρχικά δίπλα στη μπάρα αναζήτησης της Google, σε όλες τις εφαρμογές της, και στην πορεία θα γίνει μόνιμο μέρος του browser και των υπόλοιπων διαδικτυακών πλατφόρμων.

Αυτό το update στις υπηρεσίες της Google είναι πάρα πολύ σημαντικό για αρκετούς λόγους: Πρώτον, θα είναι η πιο ριζική αλλαγή που έχει κάνει η Google στη θρυλική αρχική σελίδα της, από το 1996 (δεν μετράμε το Google+ καθώς η ολοκληρωτική αποτυχία του το έκανε σχεδόν αμελητέο). Δεύτερον, με την αλλαγή αυτή η Google μπαίνει σε άμεσο ανταγωνισμό με το Facebook News Feed, το οποίο, τυπικά, παρέχει τον ίδιο τύπο πληροφοριών στο χρήστη, όπως ειδήσεις και viral βίντεο.

Τρίτον, και πιο σημαντικό απ’ όλα, φαίνεται πως η Google προσπαθεί να προστατευθεί από τις μεγάλες αλλαγές που έρχονται στο κοντινό μέλλον γύρω από τον τρόπο που οι άνθρωποι περνούν το χρόνο τους στο ίντερνετ. Οι ψηφιακές υπηρεσίες γίνονται ολοένα και περισσότερο εξαρτώμενες από την τεχνητή νοημοσύνη για να προβλέψουν τι ψάχνει ο κάθε χρήστης ανά πάσα στιγμή και η Google δεν αποτελεί εξαίρεση σε αυτό.


Εταιρείες όπως η Amazon, η Apple και το Facebook ξεκίνησαν ήδη να ενσωματώνουν την τεχνητή νοημοσύνη στα βασικά προϊόντα τους, ούτως ώστε να προβλέπουν τις ανάγκες των πελατών τους πριν καλά καλά τις γράψουν ή τις ζητήσουν.
Η Google, η οποία προς το παρόν βασίζεται σχεδόν εξ ολοκλήρου στην επισκεψιμότητα που έχει η μπάρα αναζήτησης για τα έσοδά της, έχει ανάγκη να εξελιχθεί προς την ίδια κατεύθυνση για να κάνει και τα υπόλοιπα προϊόντα της ανταγωνιστικά και πηγές εσόδων. Γι΄αυτόν ακριβώς το λόγο, άλλωστε, η εταιρεία άλλαξε σε Alphabet το 2015, προκειμένου να προωθήσει και τις υπόλοιπες υπηρεσίες της.

Οι ειδικοί υπολογίζουν πως σε περίπου μια δεκαετία, η τεχνητή νοημοσύνη θα έχει καλύτερες επιδόσεις απ’ ότι οι άνθρωποι, σε πολλές απαιτητικές θέσεις, κάτι που σίγουρα θα επηρεάσει αρνητικά το Google Search αν η Google δε φροντίσει μέχρι τότε να το φέρει στη νέα εποχή.

Μην ανησυχείτε, η μπάρα αναζήτησης δεν θα εξαφανιστεί ποτέ πραγματικά. Η εμφάνισή της, όμως, όπως την ξέρουμε, είναι πολύ πιθανό να γίνει σύντομα ένα λείψανο του παρελθόντος, δίνοντας τη θέση της σε μια πλατφόρμα που θα μας τροφοδοτεί συνεχώς με πληροφορίες βάσει της τοποθεσίας μας, του χρόνου και των συνηθειών του κάθε χρήστη.

Γι’ αυτό και η νέα λειτουργία που παρουσίασε τις προάλλες η Google μπορεί να φαίνεται ως μικρή αλλαγή, με μια πρώτη ματιά, είναι όμως μόνο η αρχή από όσα πρόκειται να αλλάξει η εταιρεία στο μέλλον και σίγουρα η αρχή του τέλους για το Google Search όπως το μάθαμε.


* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δεν υπάρχουν σχόλια :