Σειρήνες στο Αιγαίο… υπό την «σκιά» του Ερντογάν

Στο «κόκκινο» βρίσκεται η ένταση στο Αιγαίο έπειτα από το επεισόδιο της Δευτέρας, ανοιχτά της Ρόδου, μεταξύ του ελληνικού Λιμενικού Σώματος και τουρκικού πλοίου που υπήρχε ήταν ύποπτο για την μεταφορά ναρκωτικών.

Η προκλητική απάντηση της Τουρκίας να στείλει 3 πολεμικά πλοία ως «απάντηση» στο νόμιμο και λογικό δικαίωμα της Ελλάδας να προστατεύει τόσο τα χωρικά της ύδατα, όσο και τους πολίτες της, έχει ανεβάσει τους τόνους ανάμεσα στις δύο χώρες.

Γράφει ο Γιάννης Κουτρουμπής

Από την αρχή το περιστατικό φάνηκε πως ήταν στημένο, καθώς αν και έγινε γρήγορα γνωστό αργότερα καταλάγιασε με ραγδαίους ρυθμούς. Το σκηνικό που είχε στηθεί ήταν βγαλμένο από Χολυγουντιανή ταινία. Πως αποδεικνύεται αυτό; Διαβάστε την περίληψη του συμβάντος και θα καταλάβετε.

Το ελληνικό λιμενικό προσέγγισε το φορτηγό-πλοίο στο πλαίσιο επιχείρησης ελέγχου που μετείχε, ενώ το πλήρωμα του σκάφους ζήτησε από τον πλοίαρχο του Φ/Γ πλοίου να πλεύσει προς τον όρμο Τριαντών ν. Ρόδου προκειμένου διενεργηθεί έλεγχος. Ο πλοίαρχος του ACT, ωστόσο, δεν υπάκουσε στις εντολές ούτε στα ηχητικά σήματα της Λιμενικής Αρχής με αποτέλεσμα να κλιμακωθεί η ένταση και να ριφθούν προειδοποιητικές βολές. Αντιθέτως, το φορτηγό πλοίο δεν σταμάτησε την πορεία του και εισήλθε στα τουρκικά χωρικά ύδατα οπότε και διεκόπη η καταδίωξη από τις ελληνικές αρχές.

Άνθρωπος του Ερντογαν ο καπετάνιος του ACT

Από ότι φαίνεται το στημένο περιστατικό στο Αιγαίο παίρνει μία διαφορετική τροπή από αυτήν που ήδη κατέχει, καθώς ο καπετάνιος του πλοίου είναι συγγενής ατόμου της αυλής του Τούρκου Προέδρου Ταγίπ Ερντογάν.

To πλοίο ανήκει στον Αμπντουραχίμ Ντουνταρ. Αξίζει να σημειωθεί, ότι, τόσο το ίδιο πλοίο, όσο και άλλα που ανήκουν στην ίδια εταιρεία έχουν ελεγχθεί επανειλημμένα από την τουρκική ακτοφυλακή. Μάλιστα σε ένα εκ των σκαφών της πλοιοκτήτριας εταιρείας, είχαν εντοπιστεί 3400 σφαίρες. Το πλοίο κατευθυνόταν από την Υεμένη προς την Ουκρανία.

Το 2014, ακόμη ένα σκάφος με το όνομα BARIS, έπαθε βλάβη ανοιχτά της Κρήτης και έπλεε ακυβέρνητο. Τελικά ρυμουλκήθηκε στην Ιεράπετρα και διαπιστώθηκε ότι μετέφερε 700 Σύρους πρόσφυγες.

Αρκετό ενδιαφέρον παρουσιάζει και η πληροφορία πως ο καπετάνιος του ACT ήταν στο πηδάλιο του πλοίου που συνόδευε το Mavi Marmara στον προορισμό του για τη Λωρίδα της Γάζας το 2010, όταν πραγματοποίησαν έφοδο οι ισραηλινές δυνάμεις. Το εν λόγω σκάφος παραμένει στην κατοχή του Ισραήλ έκτοτε.

Οι τρεις λόγοι του στημένου περιστατικού

Πολλοί αναλυτές κάνουν λόγο για ένα στημένο προσχεδιασμένο περιστατικό με τρεις συγκεκριμένους στόχους:

Ο πρώτος λόγος είναι η Κυπριακή ΑΟΖ, καθώς στις 13 Ιουλίου ξεκινά επίσημα η γεώτρηση στο οικόπεδο 11 της ΑΟΖ και θέλησε να στριμώξει την Ελλάδα ώστε να μεταβάλλει την στάση της ως προς το θέμα αυτό.

Ο δεύτερος λόγος είναι και ο πλέον επίκαιρος, δηλαδή το Κυπριακό, όπου αυτή την στιγμή γίνονται πυρετώδεις διεργασίες για τις διαπραγματεύσεις. Ο λόγος του στημένου περιστατικού ήταν ότι η Γενεύη δεν έχει τα αποτελέσματα που περίμεναν οι Τούρκοι.

Ήδη είναι πολύ στριμωγμένοι με αποτέλεσμα να προβαίνουν σε ακραίες δηλώσεις πράγμα που το αποδεικνύει περίτρανα. Ακόμη, ρόλο στο στρίμωγμα που δέχεται αυτήν την στιγμή η Τουρκία παίζει και η Βρετανία που πλέον αποστασιοποιείται μεν, αλλά δεν στηρίζει την Άγκυρα ως προς το καθεστώς των εγγυήσεων.

Τρίτος λόγος είναι το Συριακό για το οποίο οι Τούρκοι σχεδιάζουν μεγάλη επίθεση σε επαρχία γιατί θέλουν να αναχαιτίσουν  την κουρδική εδαφική ένωση στην περιοχή της Βόρειας Συρίας στα συροτουρκικά σύνορα και αντιλαμβάνονται ότι αυτό δεν θα είναι αποδεκτό από την αμερικανική διοίκηση που έχει δηλώσει ευθέως και εμφανώς τα αισθήματά της υπέρ της κουρδικής αντιστάσεως.



* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια