Έτοιμα να φορτωθούν με νάρκες είναι τα αρματαγωγά – «Xoντραίνει» η σύγκρουση με την Τουρκία

Έτοιμα να φορτωθούν με νάρκες είναι τα αρματαγωγά του ΠΝ αν συνεχιστούν οι προκλήσεις των Τούρκων και υπάρξει πιθανότητα στρατιωτικής εμπλοκής και ιδιαίτερα τουρκικής αποβατικής ενέργειας. Θαλάσσια ναρκοπέδια εγκαθίστανται κυρίως σε διαύλους, στενά, προ των μεγάλων λιμένων καθώς και κατά μήκος ακτών προσφερομένων σε αποβατικές επιχειρήσεις.

Πηγή του ΠΝ μιλώντας στο pentapostagma.gr τόνισε «πως σε τακτικές ναρκοπολέμου καθώς και σε απόθεμα ναρκών έχουμε μείνει πίσω (όπως σχεδόν σε πολλά θέματα)»…

Στη θάλασσα τη ναρκοθέτηση επιχειρούν ειδικά πλοία καλούμενα ναρκοθέτιδες που φέρουν ειδικό σιδηροτροχιακό υλικό (γραμμές) επί του οποίου στοιβάζονται οι θαλάσσιες νάρκες και ποντίζονται από την πρύμνη όπου καταλήγουν οι σιδηροτροχιές αυτές.

Οι νάρκες τύπου ΜΚ-6 που διαθέτουμε είναι αμερικανικής κατασκευής παλαιάς τεχνολογίας  μεν αλλά παραμένουν άκρως επικίνδυνες και ακόμα και μια από αυτές μπορεί να προκαλέσει την βύθιση ακόμα και ποίου μεγέθους φρεγάτας.

Έχουν διάμετρο 84 εκατοστών είναι βάρους 600 κιλών με το εκρηκτικό υλικό να είναι στα 140 κιλά ΤΝΤ, ενώ φέρονται επί κιβωτίου που διαθέτει την άγκυρα σταθεροποίησης επιτρέποντας την νάρκη να βρίσκεται σε βάθη μέχρι και τα 8μ ενώ κάνει χρήση δύο ασφαλειών ενώ ανήκει στην κατηγορία ναρκών επαφής.

Οι νάρκες βρίσκονταν στο αμερικανικό οπλοστάσιο μέχρι το 1985.

Νάρκες μετ΄ αγκυρίου είναι οι θαλάσσιες νάρκες που φέρουν μικρή άγκυρα και συνεπώς μετά την πόντιση τους παραμένουν αγκυροβολημένες.

Η υπεροχή των γερμανικών έναντι των αγγλικών ήταν μόνο στο ότι μπορούσαν να ποντισθούν σε μεγαλύτερα βάθη.

Επίσης οι αγγλικές μετά την πόντισή τους αρχικά επέπλεαν και στη συνέχεια βυθίζονταν στο προβλεπόμενο βάθος, ενώ αντίθετα οι γερμανικές έφθαναν στο βυθό και από εκεί αναδύονταν στο επιθυμητό βάθος από την επιφάνεια της θάλασσας.

Ο τύπος αυτός είναι ο συνηθέστερος μέχρι σήμερα.




* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια