Κατά καιρούς οι έρευνες για τις διαστημικές αποστολές της NASA καταλήγουν να έχουν «επίγειες» τεχνολογικές εφαρμογές
Από τον αξονικό τομογράφο και την δορυφορική τηλεόραση, μέχρι και τις σακούλες για τα... πατατάκια. Αυτή τη φορά φαίνεται πως οι ερευνητές της NASA σε συνεργασία με το MIT, βρήκαν τον τρόπο να κάνουν τις αεροπορικές πτήσεις ασφαλέστερες αλλά και φθηνότερες.
Σχεδιάζοντας ένα φτερό, το οποίο θα έχει την δυνατότητα να στρίβει και να αλλάζει γωνία, οι μηχανικοί μπορεί να έφεραν μια μίνι «επανάσταση» στα ιπτάμενα οχήματα.
Όπως εκτιμούν οι ειδικοί, τα νέα φτερά της NASA θα κάνουν τα αεροπλάνα πολύ πιο αποτελεσματικά και ευέλικτα, δίνοντας τους μεγαλύτερη ευχέρεια στην διαχείριση δύσκολων καταστάσεων. Μέχρι τώρα τα φτερά των αεροπλάνων είναι ογκώδη και άκαμπτα, γεγονός που αυξάνει κατά πολύ την κατανάλωση καυσίμων, αφού απαιτείται μεγάλη ενέργεια για μια αλλαγή πορείας. Με την νέα τεχνολογία τα αεροπλάνα θα μπορούν να κινηθούν πολύ πιο ομαλά, διαμορφώνοντας τα φτερά τους, όπως ακριβώς κάνουν τα πουλιά.
«Η ικανότητα ενός φτερού να αλλάζει μορφή είναι σημαντική για πολλούς λόγους στην φύση ή στην μηχανική. Βελτιώνεται η ανταπόκριση στις μεταβαλλόμενες εξωτερικές συνθήκες, η αλληλεπίδραση με άλλα οχήματα αλλά και οι ελιγμοί είτε στον αέρα είτε στο νερό» εξήγησε ένας από τους ερευνητές.
Για την δημιουργία των νέων φτερών, οι μηχανικοί ουσιαστικά ξεκίνησαν από το μηδέν. Αντικατέστησαν ένα μεγάλο μέρος των βαριών υλικών, όπως το πλαστικό και το μέταλλο που χρησιμοποιούνται στα συμβατικά φτερά, τοποθετώντας οκτώ είδη «μαλακών» ανθρακονημάτων και δημιουργώντας ένα σύστημα από μικρές, ελαφριές και ευέλικτες μονάδες.
Κάθε ένα από τα οκτώ υλικά έχει διαφορετική ικανότητα στρέψης, έτσι ώστε ο συνδυασμός τους να χαρίζει στα φτερά την μέγιστη δυνατή ευελιξία. Δύο μικρές μηχανές χαμηλής κατανάλωσης θα μπορούν να μεταβάλλουν το σχήμα στα φτερά, αλλάζοντας τον τρόπο που αυτά «σχίζουν» τον αέρα. Παρακάτω μπορείτε να δείτε ένα πειραματικό μοντέλο που δημοσίευσε η NASA.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια