Deepmind: Μετά το «Γκο», στόχος της τεχνητής νοημοσύνης το Starcraft 2

Η εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης Deepmind (υπάγεται στη Google) ανακοίνωσε την Παρασκευή τη συνεργασία της με τη Blizzard Entertainment ώστε να «ανοίξει» το δημοφιλές παιχνίδι στρατηγικής της, Starcraft 2, σε ερευνητές τεχνητής νοημοσύνης και machine learning από όλο τον κόσμο.

Εδώ και περίπου 20 χρόνια, τα Starcraft 1 και 2 θεωρούνται ως τα κορυφαία ανταγωνιστικά multiplayer παιχνίδια του κόσμου, με τη σειρά να αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα «αθλήματα» στον χώρο των e-sports. Σύμφωνα με την εταιρεία, τα παιχνίδια αποτελούν τον ιδανικό χώρο για την ανάπτυξη προγραμμάτων τεχνητής νοημοσύνης που είναι σε θέση να λύνουν πολύπλοκα προβλήματα χωρίς να χρειάζεται να τους πει κάποιος πώς, ενώ παράλληλα είναι δυνατή και η καλύτερη αξιολόγηση των επιδόσεών τους, μέσω των σκορ.
Μέσα στα τελευταία πέντε χρόνια, η εταιρεία έχει ασχοληθεί με σειρά παιχνιδιών για σκοπούς έρευνας τεχνητής νοημοσύνης, από 2D παιχνίδια της Atari μέχρι τα τρισδιάστατα περιβάλλοντα του Torcs, το κλασικό, αρχαίο ασιατικό παιχνίδι «Γκο» και το επερχόμενο DeepMind Labyrinth. Όπως σημειώνουν οι ερευνητές, το Starcraft αποτελεί ένα ενδιαφέρον περιβάλλον δοκιμών τεχνητής νοημοσύνης,, καθώς παραπέμπει πολύ στη χαοτική φύση του πραγματικού κόσμου: Οι δεξιότητες που θα πρέπει να αποκτηθούν από τον παίκτη ώστε να παίζει καλά Starcraft, σύμφωνα με τη DeepMind, θα μπορούσαν να μεταφερθούν και στον πραγματικό κόσμο.
Στο παιχνίδι ο παίκτης αναλαμβάνει μία από τρεις φυλές (Terran, Protoss, Zerg), με σκοπό να αναπτύξει τη βάση και τον στρατό του και να καταστρέψει τη βάση και τον στρατό του αντιπάλου. Για να το κάνει αυτό συλλέγει πόρους για να φτιάχνει κτίρια και στρατιωτικές μονάδες, τις οποίες πρέπει να χειριστεί σωστά προκειμένου να αναδειχτεί νικητής. Το παιχνίδι διαδραματίζεται σε πραγματικό χρόνο (real time strategy- δηλαδή οι παίκτες παίζουν ταυτόχρονα, όχι έναν γύρο ο καθένας) και οι διαφορές ανάμεσα στις τρεις φυλές, τις μονάδες, τα κτίρια και τις τακτικές τους είναι πολύ μεγάλες.
Κατά την DeepMind, ο παίκτης πρέπει να επιδεικνύει δυνατότητες σχεδιασμού (μακροπρόθεσμου και βραχυπρόθεσμου), μνήμης και προσαρμογής σε νέα δεδομένα. «Είμαστε ευτυχείς που το περιβάλλον στο οποίο δουλέψαμε με τη Blizzard θα είναι ανοιχτό και διαθέσιμο σε όλους τους ερευνητές το επόμενο έτος. Αναγνωρίζουμε τις προσπάθειες των developers και των ερευνητών από την κοινότητα του Brood War (expansion του πρώτου Starcraft, που παιζόταν για πάρα πολλά χρόνια μετά την κυκλοφορία του) τα τελευταία χρόνια και ελπίζουμε πως αυτό το νέο, μοντέρνο και ευέλικτο περιβάλλον, υποστηριζόμενο άμεσα από την ομάδα της Blizzard- θα χρησιμοποιηθεί ευρέως για την προώθηση της έρευνας» αναφέρει σχετικά ο Όριολ Βίνιαλς, ερευνητής της DeepMind.


* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια