FeaturedPost Slider Top

Παρασκευή, 11 Νοεμβρίου 2016

«Παγώνουν» τα τέλη κυκλοφορίας για το 2017;

Ακόμη και το σενάριο να μην υπάρξουν αλλαγές στ τέλη κυκλοφορίας του 2017, αφήνουν στο υπουργείο Οικονομικών, λίγα 24ωρα πριν ξεκινήσουν οι πληρωμές που θα ολοκληρωθούν στο τέλος του έτους. Πηγές της Καραγιώργη Σερβίας άφηναν ανοικτό το ενδεχόμενο να μη γίνουν αλλαγές. «Θα δούμε αν τελικά θα υπάρξουν αλλαγές», τονίζουν.

Επίσης, αναφέρουν ότι θα μπορούσαν, εφόσον υπάρχει χρόνος, να υιοθετηθούν οι προτάσεις που έχει καταθέσει ο πρώην αναπληρωτής υπουργός, Τρ. Αλεξιάδης και οι οποίες αφορούσαν σε μειώσεις τελών κυκλοφορίας για τα παλαιά και μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα και αυξήσεις για τα καινούργια και ακριβά, άνω των 2.000 κυβικών.
Όπως είχε γράψει η «Ημερησία του Σαββάτου, στο τραπέζι έχουν πέσει τρεις προτάσεις για αλλαγές:

Η πρώτη έχει να κάνει με την μείωση των τελών στα υψηλού κυβισμού ηλικίας 10 ετών και άνω αυτοκινήτων σε ένα ποσοστό από 5% έως και 40% σε μια προσπάθεια αφενός να σταματήσει το φαινόμενο της κατάθεσης πινακίδων από όσα αυτοκίνητα έχουν απομείνει σε κυκλοφορία, αφετέρου να δοθεί ένα σημαντικό κίνητρο για την ανάκτησή τους.
Ιδίως σε εκείνους που τις έχουν καταθέσει για οικονομικούς -και όχι μόνον- λόγους και πραγματικά χρειάζονται το μεγάλου κυβισμού ΙΧ τους (π.χ. ένα αυτοκίνητο τύπου τζιπ για να τραβήξουν το σκάφος τους ή για γεωργικές εργασίες), να μπουν στη διαδικασία ανάκτησης με ένα μικρότερο έως και 40% κόστος. Βέβαια, τα τέλη που αναμένεται να ισχύσουν για το 2017 παραμένουν «τσουχτερά» παρ΄ όλες τις μειώσεις που θα ισχύσουν καθώς για τα 2λιτρα θα κυμανθούν από 492-552 ευρώ, τα 3λιτρα από 666-750 ευρώ και τα 4λιτρα και άνω από 738-828 ευρώ. Ωστόσο, πριν οι εκπτώσεις χαρακτηριστούν «γενναίες», θα πρέπει να συνυπολογιστεί και το κόστος του καυσίμου, καθώς σε αυτόν τον τύπο των αυτοκινήτων είναι ένα έξοδο πολύ σημαντικό λόγω των μεγάλων, ενεργοβόρων, κινητήρων. Σε κάθε περίπτωση, ιδιοκτήτες Ι.Χ. που πλήρωναν 1.100 ευρώ το χρόνο για τέλη κυκλοφορίας τώρα μπορούν να έχουν μια σημαντική ελάφρυνση στην τσέπη τους.

Η δεύτερη σημαντική αλλαγή είναι το άνοιγμα, προς τα κάτω, της ψαλίδας των αυτοκινήτων όπου τα τέλη θα υπολογίζονται με βάση το διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν. Συγκεκριμένα, θα αφορά όσα έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2007 (ίσχυε από 1/11/2010) και μένει να δούμε εάν ισχύσουν οι ίδιοι συντελεστές. Σε αυτή την περίπτωση θα υπάρξουν μεγάλες αυξήσεις στις περιπτώσεις αυτοκινήτων με μικρούς σε κυβισμό παλαιάς τεχνολογίας κινητήρες (Euro 4), αναφέροντας ως παράδειγμα περίπτωση κινητήρα 1.300 κ.εκ. που επιβαρυνόταν με τέλη κυκλοφορίας 135 ευρώ, με τα νέα δεδομένα θα επιβαρυνθεί με περισσότερα από 400 ευρώ!


Η τρίτη αλλά εξίσου σημαντική αλλαγή έχει να κάνει με τη νέα μείωση του ορίου του CO2 που προσφέρει απαλλαγή από την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας από τα 90 στα 80 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, γεγονός που θα «πετάξει» πολλά αυτοκίνητα εκτός, ενώ πολύ πιθανή είναι η αύξηση των συντελεστών για CO2 άνω των 161 γρ. Με τον τρόπο αυτό θα αυξηθούν σημαντικά τα τέλη. Σε γενικές γραμμές, ένα εύρος στο οποίο θα κυμανθούν τα τέλη κυκλοφορίας είναι από 22 ευρώ έως και 828 ευρώ, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορούν να υπάρξουν κι άλλες εκπλήξεις.



* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δεν υπάρχουν σχόλια :