FeaturedPost Slider Top

Δευτέρα, 10 Οκτωβρίου 2016

Μία στις έξι αντλίες παραδίδουν λιγότερο καύσιμο από αυτό που πληρώνουμε

Μία στις έξι αντλίες (14,5%) παραδίδουν λιγότερο καύσιμο από αυτό που πληρώνουν οι καταναλωτές, με τις αποκλίσεις να φθάνουν έως και σε 9,5%, σύμφωνα με έρευνα του Πολυτεχνείου, που παρουσιάστηκε σε εκδήλωση του Συνδέσμου των Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών.

Η κατάσταση έχει επιδεινωθεί σε σχέση με την αντίστοιχη έρευνα πριν τέσσερα χρόνια, οπότε το ποσοστό των προβληματικών αντλιών ήταν 4%.
Η έρευνα έγινε σε 150 πρατήρια στην Αττική με τη χρήση μυστικού αυτοκινήτου, ειδικά διασκευασμένου ώστε να μετράται εκ των υστέρων η πραγματική, ποσότητα που παρελήφθη στο ρεζερβουάρ.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία είναι ανεκτές οι αποκλίσεις μέχρι 0,5%.
Οι παραβάσεις σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν εντοπίζονται στα πρατήρια με χαμηλές τιμές, ενώ τα δυο μεγαλύτερα ποσοστά αποκλίσεων εντοπίστηκαν σε πρατήρια της ίδιας εταιρείας.
Όπως επισημάνθηκε στην εκδήλωση, όλες οι αποκλίσεις καταγράφονται από τα συστήματα ελέγχου εισροών - εκροών όγκου καυσίμων τα όποια έχουν εγκατασταθεί στα περισσότερα σημεία διακίνησης αλλά δεν είναι λειτουργικά παρά τα βήματα που έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα, καθώς εκκρεμεί η συμπλήρωση του θεσμικού πλαισίου.
Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Συνδέσμου κ. Γιάννης Αληγιζάκης ενώ το σύστημα έχει εγκατασταθεί στο 99% των πρατηρίων με κόστος 90 εκατ. ευρώ, δεν γίνεται επεξεργασία και αξιοποίηση των στοιχείων ενώ δεν έχουν πιστοποιηθεί τα λογισμικά των συστημάτων. Επιπλέον:
Το σύστημα δεν λειτουργεί στις φορολογικές αποθήκες αν και έχει εγκατασταθεί από το Μάιο του 2016.
Εκκρεμούν οι αποφάσεις για τους σταθμούς αεροπορικών καυσίμων καθώς η ισχύουσα απόφαση είναι ανεφάρμοστη.
Εκκρεμεί η έκδοση ΚΥΑ για μαρίνες, εργοτάξια, χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων ΚΤΕΛ και ελεύθερες αποθήκες καυσίμων, όπως επίσης για τις προδιαγραφές και τη διαδικασία εγκατάστασης GPS στα βυτιοφόρα.
Συνολικά, σύμφωνα με τον κ. Αληγιζάκη, οι απώλειες εσόδων από το λαθρεμπόριο καυσίμων εκτιμώνται σε 250-300 εκατ. ευρώ το χρόνο.
Ο ΣΕΕΠΕ ζήτησε να επανεξεταστεί η φορολογία στα καύσιμα υποστηρίζοντας ότι οποιαδήποτε νέα αύξηση φόρων, όπως αυτές που έχουν εξαγγελθεί, δεν θα φέρουν αποτέλεσμα λόγω της μείωσης της κατανάλωσης και της επιδείνωσης της παραβατικότητας στην αγορά καυσίμων. Ζήτησε επίσης εντατικοποίηση των ελέγχων και συμπλήρωση του θεσμικού πλαισίου για τα συστήματα εισροών - εκροών.
Παρόντες στην εκδήλωση του ΣΕΕΠΕ ήταν ο βουλευτής, πρώην γενικός γραμματέας του υπουργείου Οικονομικών κ. Χάρης Θεοχάρης και ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων κ. Βασίλης Λεβέντης.


Πηγή: ΑΜΠΕ, naftemporiki.gr

* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δεν υπάρχουν σχόλια :