Η τεχνολογική έκρηξη αυτή τη δεκαετία και τις δύο επόμενες στο χώρο του αυτοκινήτου είναι τόσο… ισχυρή που θα αλλάξει εντελώς τον τρόπο που κάνουμε τις μετακινήσεις, μέσα και έξω από τις πόλεις. Τα αυτόνομα οχήματα θα είναι ο κανόνας, με τον οδηγό να μετατρέπεται σε επιβάτη.
Θα αλλάξει επίσης ο τρόπος ιδιοκτησίας και χρήσης του αυτοκινήτου, αλλά και ασφάλισής του. Ελάτε να δούμε πώς θα μετακινούμαστε το… 2040.
ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ
Ενδιαφέρουσες εικόνες από το μέλλον μας δίνει σχετική έρευνα που έγινε με παραγγελία της Kia Motors, η οποία συμπλήρωσε 25 χρόνια δραστηριότητας στη Μ. Βρετανία. Η έρευνα έγινε σε συνεργασία με τον καθηγητή Frank Shaw, ο οποίος έχει ιδρύσει το Κέντρο Μελλοντικών Σπουδών και έχει εργαστεί ως στρατηγικός σύμβουλος σε κυβερνήσεις και εταιρείες.
«Το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένεται συναρπαστικό, καθώς από την εποχή των μηχανολόγων θα περάσουμε σε αυτή των προγραμματιστών λογισμικού. Τα οριστικά αποτελέσματα της αυτόνομης οδήγησης θα τα δούμε γύρω στο 2040. Μέχρι τότε, είμαι πεπεισμένος ότι η μετακίνηση με αυτοκίνητο θα γίνει πιο ασφαλής, οικονομική και φιλική προς το περιβάλλον», δηλώνει ο ίδιος.
Θα χρειάζομαι δίπλωμα;
Καταρχάς θα υπάρχουν δύο ειδών οχήματα. Όσοι κατέχουν τα μερικώς αυτόνομα, που θα προσφέρουν δηλαδή και δυνατότητα ελέγχου από τον οδηγό, θα χρειάζεται να έχουν δίπλωμα σε ισχύ. Τα 100% αυτόνομα οχήματα δεν θα έχουν καν τιμόνι, ενώ θα μπορούν να τα αποκτήσουν και να επιβαίνουν σε αυτά άτομα μεγάλης ηλικίας ή με κινητικά προβλήματα, που μέχρι σήμερα μετακινούνται με άλλους τρόπους.
Πώς θα κυκλοφορώ στο δρόμο;
Τα οχήματα με αυτόματο πιλότο θα κινούνται σε ειδική λωρίδα στους αυτοκινητόδρομους, καθώς θα μπορούν να ταξιδεύουν σε κονβόι (platooning) με σταθερή ταχύτητα και μικρότερες αποστάσεις μεταξύ τους. Εφόσον είναι ηλεκτρικά και δεν θα εκπέμπουν ρύπους, θα μπαίνουν και στο κέντρο των πόλεων.
Το σύστημα πολυμέσων θα μεταδίδει πληροφορίες για τον καιρό ή την κίνηση, ενώ η μουσική θα είναι ανάλογη της διάθεσης των επιβατών
Πού θα παρκάρω;
Φεύγοντας από το σπίτι για π.χ. το χώρο εργασίας ή το εμπορικό κέντρο, το αυτόνομο όχημα θα σε αφήνει στην είσοδο του κτιρίου. Στη συνέχεια θα αναζητά μόνο του το κοντινότερο σημείο στάθμευσης και θα σε παίρνει πάλι από την είσοδο μόλις ολοκληρώσεις τη δουλειά/τα ψώνια σου, αφού του στείλεις μήνυμα μέσω του κινητού. Έτσι δεν θα πληρώνεις και πρόστιμα για παράνομη στάθμευση.
Σε ποιον θα ανήκει;
Η ιδιοκτησία αυτοκινήτου θα εξακολουθήσει να υπάρχει, αν και σε μικρότερο ποσοστό, καθώς θα ανθίσει η κοινή χρήση (car sharing). Ο ενδιαφερόμενος θα βρίσκει μέσω του κινητού τηλεφώνου, αυτόνομο όχημα παρκαρισμένο σε κοντινό σημείο και θα το ξεκλειδώνει πάλι με το smartphone. Αφού κάνει τη δουλειά του, θα το αφήνει σε θέση στάθμευσης για τον επόμενο χρήστη.
Θα το ασφαλίζω;
Όλα τα αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι ασφαλισμένα, αν και τα ασφάλιστρα θα είναι φθηνότερα για τα 100% αυτόνομα οχήματα (λόγω των μικρότερων πιθανοτήτων εμπλοκής σε τροχαίο ατύχημα).
Αυτοκίνητα που θα έχουν μόλις περάσει από ένα επικίνδυνο σημείο θα μεταδίδουν την πληροφορία στα υπόλοιπα οχήματα που κατευθύνονται προς τα εκεί
Θα επικοινωνούν με τις υποδομές και τα άλλα οχήματα;
Η συνδεσιμότητα αναπτύσσεται επίσης με ταχείς ρυθμούς. Τα αυτοκίνητα θα είναι διαρκώς συνδεδεμένα μέσω wi fi και θα μεταφέρουν ή θα λαμβάνουν πληροφορίες. Αν π.χ. σε μία διαδρομή υπάρχει ένας βράχος στο δρόμο, ένα σταματημένο όχημα ή μία μεγάλη λακκούβα, το αυτοκίνητο θα προειδοποιεί τα οχήματα που ακολουθούν, ώστε να αντιδράσουν έγκαιρα ή να αλλάξουν διαδρομή.
Άρα θα ξέρουν όλοι πού θα βρίσκομαι ανά πάσα στιγμή;
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και οι εταιρείες παροχής του λογισμικού υπόσχονται ότι η ιδιωτική ζωή θα προστατεύεται και δεν θα μεταδίδονται πληροφορίες για τον οδηγό ή τον αριθμό κυκλοφορίας. Σε περίπτωση πάντως που εμπλακεί σε ατύχημα αυτόνομο όχημα, οι ανακριτικές αρχές θα έχουν το δικαίωμα να λάβουν με εισαγγελική εντολή τα δεδομένα από το «μαύρο κουτί».
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
Θα αλλάξει επίσης ο τρόπος ιδιοκτησίας και χρήσης του αυτοκινήτου, αλλά και ασφάλισής του. Ελάτε να δούμε πώς θα μετακινούμαστε το… 2040.
ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ
Ενδιαφέρουσες εικόνες από το μέλλον μας δίνει σχετική έρευνα που έγινε με παραγγελία της Kia Motors, η οποία συμπλήρωσε 25 χρόνια δραστηριότητας στη Μ. Βρετανία. Η έρευνα έγινε σε συνεργασία με τον καθηγητή Frank Shaw, ο οποίος έχει ιδρύσει το Κέντρο Μελλοντικών Σπουδών και έχει εργαστεί ως στρατηγικός σύμβουλος σε κυβερνήσεις και εταιρείες.
«Το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένεται συναρπαστικό, καθώς από την εποχή των μηχανολόγων θα περάσουμε σε αυτή των προγραμματιστών λογισμικού. Τα οριστικά αποτελέσματα της αυτόνομης οδήγησης θα τα δούμε γύρω στο 2040. Μέχρι τότε, είμαι πεπεισμένος ότι η μετακίνηση με αυτοκίνητο θα γίνει πιο ασφαλής, οικονομική και φιλική προς το περιβάλλον», δηλώνει ο ίδιος.
Μία σειρά από κάμερες και αισθητήρες θα λαμβάνουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για την ασφαλή μετακίνηση
Θα χρειάζομαι δίπλωμα;
Καταρχάς θα υπάρχουν δύο ειδών οχήματα. Όσοι κατέχουν τα μερικώς αυτόνομα, που θα προσφέρουν δηλαδή και δυνατότητα ελέγχου από τον οδηγό, θα χρειάζεται να έχουν δίπλωμα σε ισχύ. Τα 100% αυτόνομα οχήματα δεν θα έχουν καν τιμόνι, ενώ θα μπορούν να τα αποκτήσουν και να επιβαίνουν σε αυτά άτομα μεγάλης ηλικίας ή με κινητικά προβλήματα, που μέχρι σήμερα μετακινούνται με άλλους τρόπους.
Πώς θα κυκλοφορώ στο δρόμο;
Τα οχήματα με αυτόματο πιλότο θα κινούνται σε ειδική λωρίδα στους αυτοκινητόδρομους, καθώς θα μπορούν να ταξιδεύουν σε κονβόι (platooning) με σταθερή ταχύτητα και μικρότερες αποστάσεις μεταξύ τους. Εφόσον είναι ηλεκτρικά και δεν θα εκπέμπουν ρύπους, θα μπαίνουν και στο κέντρο των πόλεων.
Το σύστημα πολυμέσων θα μεταδίδει πληροφορίες για τον καιρό ή την κίνηση, ενώ η μουσική θα είναι ανάλογη της διάθεσης των επιβατών
Πού θα παρκάρω;
Φεύγοντας από το σπίτι για π.χ. το χώρο εργασίας ή το εμπορικό κέντρο, το αυτόνομο όχημα θα σε αφήνει στην είσοδο του κτιρίου. Στη συνέχεια θα αναζητά μόνο του το κοντινότερο σημείο στάθμευσης και θα σε παίρνει πάλι από την είσοδο μόλις ολοκληρώσεις τη δουλειά/τα ψώνια σου, αφού του στείλεις μήνυμα μέσω του κινητού. Έτσι δεν θα πληρώνεις και πρόστιμα για παράνομη στάθμευση.
Σε ποιον θα ανήκει;
Η ιδιοκτησία αυτοκινήτου θα εξακολουθήσει να υπάρχει, αν και σε μικρότερο ποσοστό, καθώς θα ανθίσει η κοινή χρήση (car sharing). Ο ενδιαφερόμενος θα βρίσκει μέσω του κινητού τηλεφώνου, αυτόνομο όχημα παρκαρισμένο σε κοντινό σημείο και θα το ξεκλειδώνει πάλι με το smartphone. Αφού κάνει τη δουλειά του, θα το αφήνει σε θέση στάθμευσης για τον επόμενο χρήστη.
Θα το ασφαλίζω;
Όλα τα αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι ασφαλισμένα, αν και τα ασφάλιστρα θα είναι φθηνότερα για τα 100% αυτόνομα οχήματα (λόγω των μικρότερων πιθανοτήτων εμπλοκής σε τροχαίο ατύχημα).
Αυτοκίνητα που θα έχουν μόλις περάσει από ένα επικίνδυνο σημείο θα μεταδίδουν την πληροφορία στα υπόλοιπα οχήματα που κατευθύνονται προς τα εκεί
Θα επικοινωνούν με τις υποδομές και τα άλλα οχήματα;
Η συνδεσιμότητα αναπτύσσεται επίσης με ταχείς ρυθμούς. Τα αυτοκίνητα θα είναι διαρκώς συνδεδεμένα μέσω wi fi και θα μεταφέρουν ή θα λαμβάνουν πληροφορίες. Αν π.χ. σε μία διαδρομή υπάρχει ένας βράχος στο δρόμο, ένα σταματημένο όχημα ή μία μεγάλη λακκούβα, το αυτοκίνητο θα προειδοποιεί τα οχήματα που ακολουθούν, ώστε να αντιδράσουν έγκαιρα ή να αλλάξουν διαδρομή.
Άρα θα ξέρουν όλοι πού θα βρίσκομαι ανά πάσα στιγμή;
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και οι εταιρείες παροχής του λογισμικού υπόσχονται ότι η ιδιωτική ζωή θα προστατεύεται και δεν θα μεταδίδονται πληροφορίες για τον οδηγό ή τον αριθμό κυκλοφορίας. Σε περίπτωση πάντως που εμπλακεί σε ατύχημα αυτόνομο όχημα, οι ανακριτικές αρχές θα έχουν το δικαίωμα να λάβουν με εισαγγελική εντολή τα δεδομένα από το «μαύρο κουτί».
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια