Sponsor

ATHENS WEATHER

Το Gigafactory της Tesla ανοίγει τις πύλες του

Η Tesla εγκαινίασε επισήμως το πρώτο τμήμα του νέου της «γιγάντιου» εργοστασίου μπαταριών στην έρημο της Νεβάδα το οποίο σύμφωνα με τις συστάσεις θα ξεκινήσει την παραγωγή έως το τέλος της χρονιάς.

Το τμήμα που εγκαινίασε η αμερικανική ηλεκτροκίνητη φίρμα αντιστοιχεί σε επένδυση πέντε δισεκατομμυρίων δολαρίων αλλά και σε μόλις 14% της συνολικής έκτασης που θα λάβει το εργοστάσιο το οποίο, όταν ολοκληρωθεί θα καλύπτει επιφάνεια περίπου 930 εκατομμυρίων τ.μ. κερδίζοντας μια θέση στα μεγαλύτερα κτίσματα του κόσμου.

Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα προόδου των εργασιών στο «Gigafactory» σύμφωνα με τις συστάσεις, μέσα στο 2017 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το 31% της συνολικής κατασκευής ενώ θα ξεκινήσει και η τοποθέτηση φωτοβολταϊκών στην οροφή του τα οποία σύμφωνα θα καλύψουν το σύνολό της με σκοπό την κάλυψη μέρους των ενεργειακών αναγκών της βιομηχανικής μονάδας.

Εκτός από το μέγεθος του ως κτίσματος, το εργοστάσιο αναμένεται να απασχολεί 10.000 –και πλέον- εργαζόμενους μέσα στα επόμενα τρία-τέσσερα χρόνια ενώ σε ό,τι αφορά τη δυναμικότητα παραγωγής του, έως το 2018 θα μπορεί να παραγάγει ετησίως μπαταρίες απόδοσης 35 GWh όσο δηλαδή η απόδοση της συνολικής παραγωγής μπαταριών σε όλο τον κόσμο για το 2014.

Σύμφωνα επίσης με την σχετική ενημέρωση σε αυτήν την φάση κατασκευής του, έχουν ήδη αρχίσει να τοποθετούνται ρομποτικά μηχανήματα παραγωγής από την Panasonic η οποία έχει αναλάβει τον εξοπλισμό της βιομηχανικής μονάδας στο πλαίσιο αντίστοιχης συμφωνίας ύψους 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων με την Tesla.

Αν και προς το παρόν δεν έχει διευκρινιστεί η ακριβής ημερομηνία έναρξης της παραγωγικής διαδικασίας το δεδομένο είναι ότι η πρώτη "αρμοδιότητα" του εργοστασίου θα είναι να καλύψει τις ανάγκες των μπαταριών για τα 400.000 Model 3 τα οποία έχουν ήδη παραγγελθεί.

Σε ό,τι αφορά τις μελλοντικές του προοπτικές, το εργοστάσιο αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του σχεδίου αύξησης της παραγωγής αυτοκινήτων από την Tesla στις 500.000 μονάδες ετησίως έως το 2018, δηλαδή δύο χρόνια νωρίτερα σε σχέση με ό,τι είχε αρχικά ανακοινωθεί.

Πηγή: auto.in.gr

* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια