Σχέδια για την ανάπτυξη πλήρως αυτοματοποιημένου εξοπλισμού για την ανέγερση εγκαταστάσεων στην Άρη και τη Σελήνη για μακροχρόνια ανθρώπινη διαμονή αναπτύσσει η ιαπωνική Kajima.
Σύμφωνα με το Nikkei Asian Review, η εταιρεία θα συνεργαστεί με την ιαπωνική διαστημική υπηρεσία (JAXA) ώστε ο εξοπλισμός αυτός να μπορεί να κατασκευάσει εγκαταστάσεις ικανές να φιλοξενήσουν τέσσερις με έξι ανθρώπους κατά το 2030 στη Σελήνη και κατά το 2040 στον Άρη.
Ο εξοπλισμός αυτός θα χρησιμοποιεί το δοκιμασμένο σύστημα αυτόματης οικοδόμησης της Kajima, υπό την ονομασία A4CSEL, (Automated Autonomous Advanced Accelerated Constructoin System for Safety, Efficiency and Liability). Το σύστημα αυτό επιτρέπει στους ανθρώπους χειριστές τον χειρισμό μέσω tablets, με βαριά οικοδομικά μηχανήματα να χρησιμοποιούν GPS και αισθητήρες επιτάχυνσης για να φέρνουν σε πέρας μια σειρά από εργασίες.
Το σύστημα αυτό έχει χρησιμοποιηθεί ήδη για την κατασκευή φραγμάτων στη Φουκουόκα και την Οΐτα στη νότια Ιαπωνία, με την Kajima να το αξιοποιεί σε μηχανήματα Komatsu. Πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα, η εταιρεία επιδιώξει την ανάπτυξη ενός νέου τρόπου επικοινωνίας των μηχανών μεταξύ τους, ώστε να κάνουν καλύτερα τις εργασίες τους, χωρίς πχ να συγκρούονται ή να επαναλαμβάνουν εργασίες που δεν χρειάζονται.
Το σύστημα αυτό έχει χρησιμοποιηθεί ήδη για την κατασκευή φραγμάτων στη Φουκουόκα και την Οΐτα στη νότια Ιαπωνία, με την Kajima να το αξιοποιεί σε μηχανήματα Komatsu.
Η κατασκευή του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού έγινε από αστροναύτες, που με τη βοήθεια προσωπικού εδάφους και χρησιμοποιώντας υλικά που είχαν μεταφερθεί με διαστημόπλοια συναρμολόγησαν τον σταθμό. Για την ολοκλήρωσή του χρειάστηκαν 13 χρόνια, με τις εργασίες να έχουν αρχίσει το 1998.
Η κατασκευή εγκαταστάσεων στη Σελήνη ή τον Άρη θα περιλαμβάνει άλλες προκλήσεις, καθώς χρειάζεται πολύς χρόνος για την αποστολή και λήψη ραδιοσημάτων- οπότε ο τηλεχειρισμός δεν είναι βιώσιμη επιλογή. Η αποστολή ανθρώπων κάποια στιγμή θεωρείται πως θα είναι δυνατή, αλλά κάπου θα πρέπει να μένουν μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες. Η συγκεκριμένη τεχνολογία γεφυρώνει αυτό το κενό, αυτοματοποιώντας και αυτονομώντας τη διαδικασία.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
Σύμφωνα με το Nikkei Asian Review, η εταιρεία θα συνεργαστεί με την ιαπωνική διαστημική υπηρεσία (JAXA) ώστε ο εξοπλισμός αυτός να μπορεί να κατασκευάσει εγκαταστάσεις ικανές να φιλοξενήσουν τέσσερις με έξι ανθρώπους κατά το 2030 στη Σελήνη και κατά το 2040 στον Άρη.
Ο εξοπλισμός αυτός θα χρησιμοποιεί το δοκιμασμένο σύστημα αυτόματης οικοδόμησης της Kajima, υπό την ονομασία A4CSEL, (Automated Autonomous Advanced Accelerated Constructoin System for Safety, Efficiency and Liability). Το σύστημα αυτό επιτρέπει στους ανθρώπους χειριστές τον χειρισμό μέσω tablets, με βαριά οικοδομικά μηχανήματα να χρησιμοποιούν GPS και αισθητήρες επιτάχυνσης για να φέρνουν σε πέρας μια σειρά από εργασίες.
Το σύστημα αυτό έχει χρησιμοποιηθεί ήδη για την κατασκευή φραγμάτων στη Φουκουόκα και την Οΐτα στη νότια Ιαπωνία, με την Kajima να το αξιοποιεί σε μηχανήματα Komatsu. Πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα, η εταιρεία επιδιώξει την ανάπτυξη ενός νέου τρόπου επικοινωνίας των μηχανών μεταξύ τους, ώστε να κάνουν καλύτερα τις εργασίες τους, χωρίς πχ να συγκρούονται ή να επαναλαμβάνουν εργασίες που δεν χρειάζονται.
Το σύστημα αυτό έχει χρησιμοποιηθεί ήδη για την κατασκευή φραγμάτων στη Φουκουόκα και την Οΐτα στη νότια Ιαπωνία, με την Kajima να το αξιοποιεί σε μηχανήματα Komatsu.
Η κατασκευή του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού έγινε από αστροναύτες, που με τη βοήθεια προσωπικού εδάφους και χρησιμοποιώντας υλικά που είχαν μεταφερθεί με διαστημόπλοια συναρμολόγησαν τον σταθμό. Για την ολοκλήρωσή του χρειάστηκαν 13 χρόνια, με τις εργασίες να έχουν αρχίσει το 1998.
Η κατασκευή εγκαταστάσεων στη Σελήνη ή τον Άρη θα περιλαμβάνει άλλες προκλήσεις, καθώς χρειάζεται πολύς χρόνος για την αποστολή και λήψη ραδιοσημάτων- οπότε ο τηλεχειρισμός δεν είναι βιώσιμη επιλογή. Η αποστολή ανθρώπων κάποια στιγμή θεωρείται πως θα είναι δυνατή, αλλά κάπου θα πρέπει να μένουν μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες. Η συγκεκριμένη τεχνολογία γεφυρώνει αυτό το κενό, αυτοματοποιώντας και αυτονομώντας τη διαδικασία.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια