Αυτόνομα λεωφορεία έχουν τεθεί σε δοκιμαστική υπηρεσία στην Ελβετία, μεταφέροντας επιβάτες στην ιστορική περιοχή της Σιόν- της μεγαλύτερης πόλης του καντονιού του Βαλαί. Δύο οχήματα κινούνται στις άκρες της πόλης και στην περιοχή των πεζών, με στάσεις στα Place de la Planta και Place du Midi.
Το πιλοτικό αυτό πρόγραμμα, που υπάγεται στην πρωτοβουλία Mobility Lab Sion Valais, είναι μια ευκαιρία για να μπορέσουν ερευνητές του EPFL να δοκιμάσουν και βελτιώσουν τους αλγορίθμους τους.
Τα «έξυπνα» οχήματα διαχειρίζεται η PostBus, και μπορούν να μεταφέρουν μέχρι 11 επιβάτες τη φορά, με μέγιστη ταχύτητα 20 χλμ ανά ώρα. Επιβλέπονται εξ αποστάσεως μέσω λογισιμικού της BestMile, startup του EPFL. Για λόγους ασφαλείας, θα υπάρχει υπάλληλος στο κάθε όχημα κατά τη λειτουργία του. Η χρήση τους είναι δωρεάν.
Τα συγκεκριμένα ηλεκτροκίνητα οχήματα περιλαμβάνουν κλιματισμό, δεύτερη μπαταρία, ράμπες για χρήση από άτομα με προβλήματα κίνησης και καθαριστήρα τζαμιών για το εμπρόσθιο παράθυρο. Σκοπός των ερευνητών του EPFL είναι η ανάπτυξη ενός συστήματος ικανού να διαχειρίζεται τις διάφορες καταστάσεις που μπορεί να αντιμετωπίσει ένα αυτόνομο όχημα. Επίσης, τα οχήματα θα πρέπει να μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους, καθώς και με άλλα στον δρόμο, για να αλλάζει η ταχύτητα αναλόγως και να τηρούνται οι κανόνες προτεραιότητας.
Το εγχείρημα περιλαμβάνει ένα σύστημα για την εξυπηρέτηση άλλων αναγκών των επιβατών, όπως κλείσιμο διαδρομών από πριν, προτάσεις για πιο «ευέλικτες» διαδρομές κ.α. Οι αλγόριθμοι αυτοί θα πρέπει να είναι σε θέση να ολοκληρώνουν αυτές τις εργασίες σε πραγματικό χρόνο, χωρίς να κάνουν συμβιβασμούς που έχουν να κάνουν με ασφάλεια ή αποδοτικότητα λειτουργίας. Όταν είναι έτοιμοι, θα ενταχθούν στο κεντρικό σύστημα διαχείρισης του στόλου οχημάτων.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
Το πιλοτικό αυτό πρόγραμμα, που υπάγεται στην πρωτοβουλία Mobility Lab Sion Valais, είναι μια ευκαιρία για να μπορέσουν ερευνητές του EPFL να δοκιμάσουν και βελτιώσουν τους αλγορίθμους τους.
Τα «έξυπνα» οχήματα διαχειρίζεται η PostBus, και μπορούν να μεταφέρουν μέχρι 11 επιβάτες τη φορά, με μέγιστη ταχύτητα 20 χλμ ανά ώρα. Επιβλέπονται εξ αποστάσεως μέσω λογισιμικού της BestMile, startup του EPFL. Για λόγους ασφαλείας, θα υπάρχει υπάλληλος στο κάθε όχημα κατά τη λειτουργία του. Η χρήση τους είναι δωρεάν.
Τα συγκεκριμένα ηλεκτροκίνητα οχήματα περιλαμβάνουν κλιματισμό, δεύτερη μπαταρία, ράμπες για χρήση από άτομα με προβλήματα κίνησης και καθαριστήρα τζαμιών για το εμπρόσθιο παράθυρο. Σκοπός των ερευνητών του EPFL είναι η ανάπτυξη ενός συστήματος ικανού να διαχειρίζεται τις διάφορες καταστάσεις που μπορεί να αντιμετωπίσει ένα αυτόνομο όχημα. Επίσης, τα οχήματα θα πρέπει να μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους, καθώς και με άλλα στον δρόμο, για να αλλάζει η ταχύτητα αναλόγως και να τηρούνται οι κανόνες προτεραιότητας.
Το εγχείρημα περιλαμβάνει ένα σύστημα για την εξυπηρέτηση άλλων αναγκών των επιβατών, όπως κλείσιμο διαδρομών από πριν, προτάσεις για πιο «ευέλικτες» διαδρομές κ.α. Οι αλγόριθμοι αυτοί θα πρέπει να είναι σε θέση να ολοκληρώνουν αυτές τις εργασίες σε πραγματικό χρόνο, χωρίς να κάνουν συμβιβασμούς που έχουν να κάνουν με ασφάλεια ή αποδοτικότητα λειτουργίας. Όταν είναι έτοιμοι, θα ενταχθούν στο κεντρικό σύστημα διαχείρισης του στόλου οχημάτων.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια