Sponsor

ATHENS WEATHER

Συμβουλές ασφαλούς οδήγησης από τον ΙΣΑ και την ΕΕΧΟΤ

Πρωτοβουλία για την ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων με αφομή τις εορτές του Πάσχα, αναλαμβάνουν ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών και η Ελληνική Εταιρεία Χειρουργικής Ορθοπεδικής και Τραυματολογίας.

Στην χώρα μας τα τροχαία συμβάντα αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου για τους νέους από 15 έως 29 ετών, ενώ είναι δεύτερη για τις ηλικίες 5 έως 14 και τρίτη για τις ηλικίες 30 έως 44 ετών. Τα ατυχήματα που χαρακτηρίζονται σοβαρά και θανατηφόρα αυξήθηκαν κατά 3,8% και 8,3% αντίστοιχα, ενώ αντιθέτως τα ελαφρά μειώθηκαν κατά 10,9%.

Η Ελλάδα, βάσει των στοιχείων της Eurostat για τα θανατηφόρα τροχαία, κατέχει την τρίτη θέση ανάμεσα στους 28 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μετά τη Ρουμανία και τη Λιθουανία.

Η κυριότερη αιτία των δυστυχημάτων είναι η αμέλεια των ίδιων των οδηγών. Ειδικότερα μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2015 σημειώθηκαν 328 θανατηφόρα τροχαία. Αναφορικά με τα αίτιά τους, σε ποσοστό 28,7% αποδίδονται σε αμέλεια του οδηγού του οχήματος, το 38,7% ερευνάται ακόμη και το υπόλοιπο 32,6% οφείλεται σε κίνηση στο αντίθετο ρεύμα (9,5%), στην απόσπαση προσοχής οδηγού (6,1%), σε αίτια αναφερόμενα σε πεζούς (6,1%), υπερβολική ταχύτητα (4,6%), στην παραβίαση προτεραιότητας (4,0%), σε αίτια αναφερόμενα στην οδό και τον καιρό (0,9%), παραβίαση σηματοδότη (0,6%), σε αίτια αναφερόμενα στο όχημα (0,3%) και σε αντικανονικό προσπέρασμα (0,3%).

Σημαντικός παράγοντας στην πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων θεωρείται η μέθη, καθώς τα τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου σε ηλικίες 19-39 ετών και το 50% αυτών οφείλεται στην κατανάλωση αλκοόλ και άλλων ουσιών.

Σχολιάζοντας το θέμα ο πρόεδρος του ΙΣΑ Γιώργος Πατούλης επισημαίνει ότι «τα τροχαία ατυχήματα έχουν σαν αποτέλεσμα τον θάνατο, τον βαρύ τραυματισμό ή τον ελαφρύ τραυματισμό των συμπολιτών μας. Μάλιστα αποτελούν την τρίτη αιτία θανάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μετά τα καρδιοαγγειακά και τα κακοήθη νοσήματα. Στην Ελλάδα τα τελευταία πενήντα χρόνια είχαμε 120.000 νεκρούς, 350.000 ανάπηρους και 2 εκατομμύρια τραυματίες από τροχαία ατυχήματα. Το ετήσιο οικονομικό κόστος από τις επιπτώσεις των τροχαίων εκτιμάται στα 14 εκατομμύρια ευρώ. Η πολιτεία οφείλει να συγκροτήσει ένα σοβαρό στρατηγικό σχέδιο για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας γιατί ούτε ένας θάνατος στην άσφαλτο δεν είναι αποδεκτός».

Με αφορμή τις εορτές του Πάσχα, λοιπόν, ο ΙΣΑ και η ΕΕΧΟΤ έχουν εκδώσει έναν οδηγό για την ασφαλή οδήγηση, ο οποίος πρόκειται να διανεμηθεί στο κοινό.

Ο δωδεκάλογος για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων συστήνει:

1. Να γίνεται χρήση ζώνης από όλους τους επιβάτες.

2. Να γίνεται πάντα χρήση κράνους και στολής προστασίας (για τους δικυκλιστές).

3. Τα παιδιά πρέπει να κάθονται στο πίσω κάθισμα, σωστά δεμένα ανάλογα με το ύψος και το βάρος τους.

4. Όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα, τόσο πολλαπλάσιος είναι ο κίνδυνος εμπλοκής σε τροχαίο.

5. Η απόσπαση της προσοχής αποτελεί σοβαρό κίνδυνο πρόκλησης τροχαίου (χρήση κινητού τηλεφώνου, κούραση του οδηγού, δυνατή μουσική, έντονες συζητήσεις κ.ά.).

6. Να μη γίνεται χρήση αλκοολούχων ποτών. Αν πρόκειται να πιούμε, επιλέγουμε τον οδηγό της παρέας που δεν πίνει για να μας οδηγήσει με ασφάλεια στο σπίτι.

7. Προσοχή: Ο κίνδυνος αυξάνεται σημαντικά σε περίπτωση ταυτόχρονης λήψης φαρμάκων.

8. Πριν από το ταξίδι φροντίζουμε να έχουμε κοιμηθεί καλά, ενώ κατά τη διάρκειά του πρέπει να κάνουμε κάθε 2-3 ώρες στάσεις για ξεκούραση ή ξεμούδιασμα.

9. Αρκετά τροχαία ατυχήματα οφείλονται στο ότι τα παιδιά ή οι συνεπιβάτες ενοχλούν και εκνευρίζουν τους γονείς - οδηγούς. Για να υπάρχει ηρεμία κυρίως σε μεγάλες διαδρομές να βεβαιωνόμαστε ότι τα παιδιά στο αυτοκίνητο έχουν κάποια ασφαλή παιχνίδια για να απασχολούνται.

10. Να μη χρησιμοποιείται η Λωρίδα Εκτάκτου Ανάγκης (ΛΕΑ).

11. Αυστηρή τήρηση των κανόνων κυκλοφορίας. (ΠΡΟΣΟΧΗ: όχι παραβίαση του stop, του κόκκινου σήματος κ.λπ.)

12. ΠΡΟΣΟΧΗ στην προσπέραση των αυτοκινήτων.

health.in.gr

* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια