Το αμερικανικό F-35 προοριζόταν να αποτελέσει τον «διάδοχο» του F-16, ένα stealth μαχητικό πολλαπλών ρόλων, προοριζόμενο για να πλαισιώσει το μαχητικό εναέριας υπεροχής F-22 Raptor, αλλά και για να εξαχθεί σε συμμαχικές χώρες.
Ωστόσο, έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο προβληματικά προγράμματα εξοπλισμών στην ιστορία των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων, με την ανάπτυξή του να διαρκεί 15 χρόνια και να χαρακτηρίζεται από σειρά πολλών προβλημάτων.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του BBC, τα πιο πρόσφατα εξ αυτών έχουν να κάνουν με το εκτινασσόμενο κάθισμα, το οποίο δεν καλύπτει τα κριτήρια όσον αφορά στην ασφάλεια του πιλότου (συγκεκριμένα φαίνεται να υπάρχει πρόβλημα όσον αφορά στον τραυματισμό λαιμού), ενώ έχει «περιορισμένη δυνατότητα αντίδρασης σε απειλές», σύμφωνα με ανακοίνωση του Πενταγώνου.
Η ανάπτυξη του μαχητικού (το οποίο προορίζεται να ενταχθεί και στο οπλοστάσιο των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων) έχει ήδη κοστίσει ένα τρισεκατομμύριο δολάρια – κόστος στο οποίο συμμετείχαν και άλλες χώρες, όπως η Μ. Βρετανία, στην υπηρεσία των ενόπλων δυνάμεων της οποίας ήταν να ενταχθεί το 2012, ωστόσο αυτό έχει αναβληθεί για το 2023.
Όπως ανέφερε στο BBC ο Τζάστιν Μπρονκ, στρατιωτικός αναλυτής του RUSI (Royal United Services Institute), πρόκειται για ένα από τα πιο προβληματικά προγράμματα μαχητικών στην ιστορία- και εάν το αεροσκάφος άρχιζε να χρησιμοποιείται στην παρούσα κατάσταση, οι πιλότοι δεν θα μπορούσαν να το χρησιμοποιήσουν όπως θα έπρεπε, λόγω των πολλών τεχνικών προβλημάτων.
Η αναφορά του Πενταγώνου κάνει τον γύρο ιστοσελίδων του ειδικού Τύπου, καθώς το F-35 θεωρείται εδώ και πολύ καιρό ένα «καταραμένο» πρόγραμμα: Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Defense One, βάσει του report αυτού, στα προβλήματα συμπεριλαμβάνονται αδυναμία του αεροσκάφους να «ξεχωρίσει» τα νέα εξαρτήματα από τα παλιά, μπλοκάρει τυχαία τα login των χρηστών σε συστήματά του, ενώ- όπως προαναφέρθηκε- χρήση του εκτινασσόμενου καθίσματος θα έχει ως αποτέλεσμα πιθανότατα σοβαρό τραυματισμό στον λαιμό και ίσως θάνατο. Γενικότερα, υπάρχει η αντίληψη ότι το αεροσκάφος ωθείται πρόωρα στην ενεργό υπηρεσία.
Σημειώνεται πως η αμερικανική πολεμική αεροπορία υποτίθεται πως θα ανακοινώσει σύντομα ότι η εκδοχή του αεροσκάφους την οποία θα χρησιμοποιεί η ίδια είναι έτοιμη για χρήση (initial operating capability) τον Αύγουστο ή τον Δεκέμβριο. Το Σώμα Πεζοναυτών ανακοίνωσε ότι η δική του έκδοση είναι «flight ready» το προηγούμενο καλοκαίρι. Γενικά, βάσει πλάνου, το αεροσκάφος προοριζόταν να χαρακτηριστεί έτοιμο για επιχειρησιακή χρήση το 2017, ωστόσο οι εκτιμήσεις της νέας αναφοράς είναι ότι ο μόνος τρόπος να συμβεί αυτό θα είναι εάν γίνουν σημαντικές «περικοπές» όσον αφορά στις δοκιμές.
Η έκδοση των Πεζοναυτών αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα (bugs) λογισμικού, ενώ το σύστημα ALIS (Autonomic Logistics Information System) παρουσιάζεται ιδιαίτερα «δύστροπο» όσον αφορά σε ανθρώπινες παρεμβάσεις – και οι νέες εκδόσεις του λογισμικού δεν έχουν καταφέρει να επιλύσουν τα προβλήματα. Ακόμη, το αεροσκάφος δεν είναι σε θέση να αντιλαμβάνεται εάν πετά πιο γρήγορα από ό,τι θα έπρεπε και ποιες θα ήταν γενικά οι επιπτώσεις υπέρβασης των ορίων λειτουργίας του. Ακόμη, το αεροσκάφος δεν μπορεί να διαχειριστεί τα δεδομένα που απαιτούνται για τις αποστολές του, με αποτέλεσμα να απαιτείται η βοήθεια της τεχνικής υποστήριξης της εταιρείας (Lockheed Martin).
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
Ωστόσο, έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο προβληματικά προγράμματα εξοπλισμών στην ιστορία των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων, με την ανάπτυξή του να διαρκεί 15 χρόνια και να χαρακτηρίζεται από σειρά πολλών προβλημάτων.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του BBC, τα πιο πρόσφατα εξ αυτών έχουν να κάνουν με το εκτινασσόμενο κάθισμα, το οποίο δεν καλύπτει τα κριτήρια όσον αφορά στην ασφάλεια του πιλότου (συγκεκριμένα φαίνεται να υπάρχει πρόβλημα όσον αφορά στον τραυματισμό λαιμού), ενώ έχει «περιορισμένη δυνατότητα αντίδρασης σε απειλές», σύμφωνα με ανακοίνωση του Πενταγώνου.
Η ανάπτυξη του μαχητικού (το οποίο προορίζεται να ενταχθεί και στο οπλοστάσιο των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων) έχει ήδη κοστίσει ένα τρισεκατομμύριο δολάρια – κόστος στο οποίο συμμετείχαν και άλλες χώρες, όπως η Μ. Βρετανία, στην υπηρεσία των ενόπλων δυνάμεων της οποίας ήταν να ενταχθεί το 2012, ωστόσο αυτό έχει αναβληθεί για το 2023.
Όπως ανέφερε στο BBC ο Τζάστιν Μπρονκ, στρατιωτικός αναλυτής του RUSI (Royal United Services Institute), πρόκειται για ένα από τα πιο προβληματικά προγράμματα μαχητικών στην ιστορία- και εάν το αεροσκάφος άρχιζε να χρησιμοποιείται στην παρούσα κατάσταση, οι πιλότοι δεν θα μπορούσαν να το χρησιμοποιήσουν όπως θα έπρεπε, λόγω των πολλών τεχνικών προβλημάτων.
Η αναφορά του Πενταγώνου κάνει τον γύρο ιστοσελίδων του ειδικού Τύπου, καθώς το F-35 θεωρείται εδώ και πολύ καιρό ένα «καταραμένο» πρόγραμμα: Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Defense One, βάσει του report αυτού, στα προβλήματα συμπεριλαμβάνονται αδυναμία του αεροσκάφους να «ξεχωρίσει» τα νέα εξαρτήματα από τα παλιά, μπλοκάρει τυχαία τα login των χρηστών σε συστήματά του, ενώ- όπως προαναφέρθηκε- χρήση του εκτινασσόμενου καθίσματος θα έχει ως αποτέλεσμα πιθανότατα σοβαρό τραυματισμό στον λαιμό και ίσως θάνατο. Γενικότερα, υπάρχει η αντίληψη ότι το αεροσκάφος ωθείται πρόωρα στην ενεργό υπηρεσία.
Σημειώνεται πως η αμερικανική πολεμική αεροπορία υποτίθεται πως θα ανακοινώσει σύντομα ότι η εκδοχή του αεροσκάφους την οποία θα χρησιμοποιεί η ίδια είναι έτοιμη για χρήση (initial operating capability) τον Αύγουστο ή τον Δεκέμβριο. Το Σώμα Πεζοναυτών ανακοίνωσε ότι η δική του έκδοση είναι «flight ready» το προηγούμενο καλοκαίρι. Γενικά, βάσει πλάνου, το αεροσκάφος προοριζόταν να χαρακτηριστεί έτοιμο για επιχειρησιακή χρήση το 2017, ωστόσο οι εκτιμήσεις της νέας αναφοράς είναι ότι ο μόνος τρόπος να συμβεί αυτό θα είναι εάν γίνουν σημαντικές «περικοπές» όσον αφορά στις δοκιμές.
Η έκδοση των Πεζοναυτών αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα (bugs) λογισμικού, ενώ το σύστημα ALIS (Autonomic Logistics Information System) παρουσιάζεται ιδιαίτερα «δύστροπο» όσον αφορά σε ανθρώπινες παρεμβάσεις – και οι νέες εκδόσεις του λογισμικού δεν έχουν καταφέρει να επιλύσουν τα προβλήματα. Ακόμη, το αεροσκάφος δεν είναι σε θέση να αντιλαμβάνεται εάν πετά πιο γρήγορα από ό,τι θα έπρεπε και ποιες θα ήταν γενικά οι επιπτώσεις υπέρβασης των ορίων λειτουργίας του. Ακόμη, το αεροσκάφος δεν μπορεί να διαχειριστεί τα δεδομένα που απαιτούνται για τις αποστολές του, με αποτέλεσμα να απαιτείται η βοήθεια της τεχνικής υποστήριξης της εταιρείας (Lockheed Martin).
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια