Η γερμανική αεροπορία χρησιμοποιεί Eurofighter για να αποκρούσει πιθανές εναέριες τρομοκρατικές επιθέσεις. Οι μέχρι σήμερα συναγερμοί αποδείχθηκαν ωστόσο εσφαλμένοι. Την υπόθεση αποκάλυψε ένας βουλευτής των Πρασίνων.
Έξι φορές τα προηγούμενα τρία χρόνια υπήρξε η υποψία ότι αεροπλάνα της πολιτικής αεροπορίας είχαν γίνει στόχο τρομοκρατών. Σκοπός υποτίθεται ότι ήταν να τα απαγάγουν και να τα χρησιμοποιήσουν ως όπλα εναντίον της Γερμανίας. Ο βουλευτής των Πρασίνων Τόμπις Λίντνερ εξηγεί τους πιθανούς λόγους της λανθασμένης εκτίμησης:
Η ειδική ομάδα αντιμετώπισης αυτών των έκτακτων περιστατικών βρίσκεται σε ετοιμότητα ολόκληρο το εικοσιτετράωρο. Όταν το Εθνικό Κέντρο Εναέριας Ασφάλειας σημάνει συναγερμό η ομάδα είναι έτοιμη για δράση. Το κέντρο αυτό συντονίζεται από την Ομοσπονδιακή Αστυνομία, τον Ομοσπονδιακό Στρατό και την Εναέρια Ασφάλεια. Σύμφωνα με το γερμανικό υπουργείο Άμυνας το 2015 σήμανε 18 φορές συναγερμός.
«Όταν σημάνει συναγερμός μέσα σε 15 λεπτά τα αεροπλάνα βρίσκονται στον αέρα. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι από τότε που θα ξεκινήσει η διαδικασία του συναγερμού μέσα σε 30 λεπά ένα από τα ειδικά αεροπλάνα βρίσκεται κοντά στο αεροπλάνο που κινδυνεύει και μπορεί να σχηματίσει μια εικόνα για το τι πραγματικά συμβαίνει»
Μέχρι σήμερα πάντως πολύ γρήγορα οι πιλότοι των Eurofighter μπόρεσαν να σχηματίσουν μια εικόνα. Σχεδόν όλες οι περιπτώσεις κρίθηκαν ως λάθη των πιλότων. Μερικοί έχασαν για παράδειγμα ακόμα και τον προσανατολισμό τους. Κάποιες άλλες φορές υπήρχαν τεχνικά προβλήματα στα αεροσκάφη της πολιτικής αεροπορίας. Τότε κάποια από αυτά τα αεροπλάνα συνοδεύθηκαν ακόμα και σε κάποιο ειδικό αεροδρόμιο, ώστε να προσγειωθούν με ασφάλεια.
Κάθε χρόνο γίνονται περίπου χίλιες ασκήσεις προσομοίωσης ώστε η ειδική ομάδα να είναι όσο τον δυνατόν σε μεγαλύτερη ετοιμότητα.
Το σήμα για συναγερμό μέχρι σήμερα έδινε ο ειδικός επιθεωρητής της πολεμικής αεροπορίας, ο οποίος είναι υπεύθυνος και για την ενάερια ασφάλεια της χώρας. Όλα είναι κανονισμένα μέχρι τελευταίας λεπτομέρειας. Ακόμα και το ενδεχόμενο να χτυπηθεί ένα αεροπλάνο της πολιτικής αεροπορίας προκειμένου να μην χρησιμοποιηθεί ως όπλο εναντίον της Γερμανίας έχει γίνει αντικείμενο συζήτησης. Το ερώτημα πάντως για το έαν αεροσκάφος που έπεσε σε χέρια απαγωγέων μπορεί να χτυπηθεί για να αποφευχθεί κίνδυνος για τον πληθυσμό επί του εδάφους άφησε πάντως ανοιχτό το Ομοσπονδιακό Συνταγματικό Δικαστήριο.
Το όλο θέμα έφερε στο προσκήνιο ο Τομπίας Λίντνερ, βουλευτής των Πρασίνων και ειδικός σε θέματα προϋπολογισμού με αφορμή επερώτησή του γιατί τα γερμανικά αεροσκάφη που σταθμεύουν στην τουρκική βάση του Ιντσιρλίκ μπορούσαν να πετούν μόνο την ημέρα. Το βράδυ εξαιτίας του έντονου φωτισμού στο πιλοτήριο οι πτήσεις τους στη Συρία δεν θεωρούνταν ασφαλείς. «Ήθελα να μάθω από τη γερμανική κυβέρνηση εάν παρόμοιοι περιορισμοί υπάρχουν και στον γερμανικό εναέριο χώρο» δήλωσε ο Τομπίας Λίντνερ μιλώντας στην Deutsche Welle.
Το υπουργείο άμυνας του απάντησε στις 18 Ιανουαρίου πως το πρόβλημα εντοπίζεται μόνο στα Tornado που σταθμεύουν στο Ιντσιρλίκ και όχι στα Eurofighter που χρησιμοποιούνται σε αυτές τις ειδικές πτήσεις και σύντομα θα επιλυθεί.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
Έξι φορές τα προηγούμενα τρία χρόνια υπήρξε η υποψία ότι αεροπλάνα της πολιτικής αεροπορίας είχαν γίνει στόχο τρομοκρατών. Σκοπός υποτίθεται ότι ήταν να τα απαγάγουν και να τα χρησιμοποιήσουν ως όπλα εναντίον της Γερμανίας. Ο βουλευτής των Πρασίνων Τόμπις Λίντνερ εξηγεί τους πιθανούς λόγους της λανθασμένης εκτίμησης:
«Η πιο συχνή αιτία ήταν πράγματι ότι ο έλεγχος της επικοινωνίας των αεροπλάνων χανόταν χωρίς να γνωρίζουν οι αρχές το γιατί. Ο πιλότος του πολιτικού αεροσκάφους δεν απαντούσε και σήμανε για αυτό τον λόγο συναγερμός. Υπήρχαν και άλλες περιπτώσεις όπου εντοπιζόταν ένα αεροσκάφος χωρίς όμως να μπορούν να προσδιορίσουν την ταυτότητά του και σε κάποιες λίγες περιπτώσεις κάποιοι επιβάτες είχαν την υποψία ότι μπορεί να γινόταν απαγωγή και να χρησιμοποιούσαν το αεροσκάφος ως όπλο. Ευτυχώς σε όλες αυτές τις περιπτώσεις δεν επιβεβαιώθηκε η υποψία, ωστόσο υπήρξε κινητοποίηση».
Η ειδική ομάδα αντιμετώπισης αυτών των έκτακτων περιστατικών βρίσκεται σε ετοιμότητα ολόκληρο το εικοσιτετράωρο. Όταν το Εθνικό Κέντρο Εναέριας Ασφάλειας σημάνει συναγερμό η ομάδα είναι έτοιμη για δράση. Το κέντρο αυτό συντονίζεται από την Ομοσπονδιακή Αστυνομία, τον Ομοσπονδιακό Στρατό και την Εναέρια Ασφάλεια. Σύμφωνα με το γερμανικό υπουργείο Άμυνας το 2015 σήμανε 18 φορές συναγερμός.
«Όταν σημάνει συναγερμός μέσα σε 15 λεπτά τα αεροπλάνα βρίσκονται στον αέρα. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι από τότε που θα ξεκινήσει η διαδικασία του συναγερμού μέσα σε 30 λεπά ένα από τα ειδικά αεροπλάνα βρίσκεται κοντά στο αεροπλάνο που κινδυνεύει και μπορεί να σχηματίσει μια εικόνα για το τι πραγματικά συμβαίνει»
Μέχρι σήμερα πάντως πολύ γρήγορα οι πιλότοι των Eurofighter μπόρεσαν να σχηματίσουν μια εικόνα. Σχεδόν όλες οι περιπτώσεις κρίθηκαν ως λάθη των πιλότων. Μερικοί έχασαν για παράδειγμα ακόμα και τον προσανατολισμό τους. Κάποιες άλλες φορές υπήρχαν τεχνικά προβλήματα στα αεροσκάφη της πολιτικής αεροπορίας. Τότε κάποια από αυτά τα αεροπλάνα συνοδεύθηκαν ακόμα και σε κάποιο ειδικό αεροδρόμιο, ώστε να προσγειωθούν με ασφάλεια.
Κάθε χρόνο γίνονται περίπου χίλιες ασκήσεις προσομοίωσης ώστε η ειδική ομάδα να είναι όσο τον δυνατόν σε μεγαλύτερη ετοιμότητα.
Το σήμα για συναγερμό μέχρι σήμερα έδινε ο ειδικός επιθεωρητής της πολεμικής αεροπορίας, ο οποίος είναι υπεύθυνος και για την ενάερια ασφάλεια της χώρας. Όλα είναι κανονισμένα μέχρι τελευταίας λεπτομέρειας. Ακόμα και το ενδεχόμενο να χτυπηθεί ένα αεροπλάνο της πολιτικής αεροπορίας προκειμένου να μην χρησιμοποιηθεί ως όπλο εναντίον της Γερμανίας έχει γίνει αντικείμενο συζήτησης. Το ερώτημα πάντως για το έαν αεροσκάφος που έπεσε σε χέρια απαγωγέων μπορεί να χτυπηθεί για να αποφευχθεί κίνδυνος για τον πληθυσμό επί του εδάφους άφησε πάντως ανοιχτό το Ομοσπονδιακό Συνταγματικό Δικαστήριο.
Το όλο θέμα έφερε στο προσκήνιο ο Τομπίας Λίντνερ, βουλευτής των Πρασίνων και ειδικός σε θέματα προϋπολογισμού με αφορμή επερώτησή του γιατί τα γερμανικά αεροσκάφη που σταθμεύουν στην τουρκική βάση του Ιντσιρλίκ μπορούσαν να πετούν μόνο την ημέρα. Το βράδυ εξαιτίας του έντονου φωτισμού στο πιλοτήριο οι πτήσεις τους στη Συρία δεν θεωρούνταν ασφαλείς. «Ήθελα να μάθω από τη γερμανική κυβέρνηση εάν παρόμοιοι περιορισμοί υπάρχουν και στον γερμανικό εναέριο χώρο» δήλωσε ο Τομπίας Λίντνερ μιλώντας στην Deutsche Welle.
Το υπουργείο άμυνας του απάντησε στις 18 Ιανουαρίου πως το πρόβλημα εντοπίζεται μόνο στα Tornado που σταθμεύουν στο Ιντσιρλίκ και όχι στα Eurofighter που χρησιμοποιούνται σε αυτές τις ειδικές πτήσεις και σύντομα θα επιλυθεί.
DEUTSCHE WELLE
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια