Sponsor

ATHENS WEATHER

Ελαστική θωράκιση προστατεύει αεροπλάνα από εκρήξεις

Σάκος ανθεκτικός σε βόμβες θα μπορούσε να ενισχύσει την ασφάλεια των αεροσκαφών


Λίγες εβδομάδες μετά την έκρηξη που κατέρριψε ρωσικό επιβατικό αεροπλάνο στο Σινά, και 27 χρόνια μετά τη συντριβή της Pan Am στο Λόκερμπι της Σκοτίας, διεθνής ερευνητική ομάδα με ελληνική συμμετοχή ανακοίνωσε ότι δοκίμασε με επιτυχία μια υποψήφια λύση.

Το Fly-Bag, όπως ονομάζεται η εφεύρεση, είναι ένας ελαστικός, ανθεκτικός στις εκρήξεις σάκος, μέσα στον οποίο τοποθετούνται οι αποσκευές των επιβατών. Αποτελείται από ανθεκτικά και πυρίμαχα υφάσματα και σύνθετα υλικά, ανάμεσά τους η συνθετική ίνα Aramid που χρησιμοποιείται σε αλεξίσφαιρα γιλέκα και αεροδιαστημικές εφαρμογές.

Έπειτα από την ολοκλήρωση εργαστηριακών δοκιμών, η νέα τεχνολογία δοκιμάστηκε με επιτυχία σε ένα Boeing 747 και ένα Airbus 321, αναφέρει το πρακτορείο Reuters. Το πρώτο αεροπλάνο δεν είχε εφοδιαστεί με Fly-Bag, και μια ελεγχόμενη έκρηξη στο χώρο αποσκευών άνοιξε τρύπα στην άτρακτο, η οποία θα είχε οδηγήσει στη συντριβή του αεροσκάφους αν πετούσε σε μεγάλο ύψος. Στο δεύτερο αεροπλάνο, το Fly-Bag συγκράτησε την έκρηξη και άφησε την άτρακτο άθικτη.




Ανάγκη για προστασία εν πτήσει

Η ανάγκη για τεχνολογίας ασφάλειας Fly-Bag έγινε πιο έντονη έπειτα από την πρόσφατη συντριβή ρωσικού αεροπλάνου στο Σινά, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 224 άτομα. Την ευθύνη ανέλαβαν τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους, οι οποίοι υποστήριξαν ότι είχαν καταφέρει να περάσουν στις αποσκευές ένα μπουκάλι αναψυκτικού γεμάτο εκρηκτικά.

Κάτι παρόμοιο είχε συμβεί στην πτήση 103 της Pan Am που συνετρίβη το 1988 στο Λόκερμπι της Σκοτίας. Όπως αποκαλύφθηκε αργότερα, λίβυοι τρομοκράτες είχαν περάσει στο αεροπλάνο βόμβα μεταμφιεσμένη σε κασετόφωνο, η οποία άνοιξε τρύπα 50 εκατοστών στην άτρακτο και προκάλεσε απότομη αποσυμπίεση και διάλυση του αεροσκάφους στον αέρα.

Το Fly-Bag αναπτύσσεται από ευρωπαϊκή ερευνητική κοινοπραξία στην οποία συμμετέχουν το Πανεπιστήμιο του Σέφιλντ, ερευνητές από την Ιταλία, την Ισπανία, τη Γερμανία, τη Σουηδία και την Ολλανδία, καθώς και το Σχολής Μηχανολόγων Μηχανικών και Αεροναυπηγών του Πανεπιστημίου της Πάτρας.


* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια