Τα ρωσικά «Σουχόϊ» στη Συρία κάνουν επίδειξη των δυνατοτήτων τους σε πραγματικές συνθήκες μάχης
Με τις αποστολές των μαχητικών Su-34 στη Συρία, όλος ο κόσμος είχε τη δυνατότητα να αξιολογήσει την ποιότητα των ρωσικών αεροσκαφών, που ανταποκρίθηκαν πλήρως στο ρόλο τους σε πραγματικές συνθήκες μάχης.
Το μαχητικό - βομβαρδιστικό Su-34 είναι μια εξελιγμένη και σε βάθος εκσυγχρονισμένη έκδοση του Su-27. Ένα πολεμικό αεροσκάφος που ανήκει στη γενιά «4 plus». Το υπερσύγχρονο μαχητικό έχει σχεδιαστεί για να πλήττει χερσαίους και θαλάσσιους στόχους, για την καταστροφή των εχθρικών συστημάτων αεράμυνας. Το εξελιγμένο ρωσικό αεροσκάφος είναι ικανό να εκτελέσει την αποστολή του κάτω απ’ όλες τις καιρικές συνθήκες και σε οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας χρειαστεί. Μερικά από τα βασικά πλεονεκτήματά του, είναι οι μεγάλης χωρητικότητας δεξαμενές καυσίμων, η δυνατότητα ανεφοδιασμού του στον αέρα και η υψηλή απόδοση των κινητήρων του. Χαρακτηριστικά που του επιτρέπουν να έχει μια πραγματική ακτίνα δράσης συγκρίσιμη με αυτή των βομβαρδιστικών μεσαίου βεληνεκούς, όπως είναι το Tu-16 ή το Tu-22M.
Η παγκόσμια αγορά
Μέχρι σήμερα, μαχητικά Su-34 διαθέτει μόνο η Ρωσία. Το υπουργείο Άμυνας της χώρας μέχρι το 2020 θα παραλάβει 124 αεροσκάφη Su-34. Ωστόσο, μετά τη χρήση του «Σουχόϊ» στη συριακή σύγκρουση, είναι πιθανό ότι για το μαχητικό -που είχε εκπληκτικές επιδόσεις στις αεροπορικές επιθέσεις- θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον και ξένοι αγοραστές.
«Μεταξύ των χωρών της Μέσης Ανατολής, πελάτες για το «Σουχόϊ» μπορεί να γίνουν το Ιράν και η Αλγερία. Μάλιστα, σε αυτή την περίπτωση, το Ιράν θα επιδιώξει να κλείσει συμβόλαιο για την παραγωγή του αεροσκάφους στο έδαφός του. Για την προετοιμασία και τη δημιουργία της τεχνολογικής αλυσίδας παραγωγής όμως, θα χρειαστεί αρκετός χρόνος. Στις περιπτώσεις της Αλγερίας και των χωρών της Λατινικής Αμερικής, μπορούμε να μιλήσουμε για την αγορά μιας μικρής παρτίδας - μέχρι και 10 αεροσκάφη. Για τις χώρες, που διαθέτουν μικρούς αεροπορικούς στόλους, ταιριάζουν περισσότερο τα αεροσκάφη πολλαπλών ρόλων τύπου Su-30. Μια τόσο προηγμένη ιπτάμενη μηχανή, όπως είναι το Su-34, θα έχει ζήτηση κυρίως από τις Πολεμικές Αεροπορίες μεγάλων χωρών», δήλωσε στη RBTH, o ανεξάρτητος εμπειρογνώμονας σε θέματα αεροπορίας, Βλαντίμιρ Καρνόζοφ.
Η βέλτιστη επιλογή
Το Su-34 είναι το καλύτερο προϊόν ανάμεσα στα μαχητικά της κατηγορίας του βάσει του κριτηρίου «σχέση ποιότητας και τιμής». Να σημειωθεί ότι το κόστος του κυμαίνεται μεταξύ 30 και 50 εκατ. δολάρια, ανάλογα με τον τεχνολογικό εξοπλισμό και τα οπλικά συστήματα που θα διαθέτει το μαχητικό. Επίσης, υπερτερεί και στις μαχητικές δυνατότητές συγκριτικά με τα ανάλογά του. Ο άμεσος ανταγωνιστής του είναι το αμερικανικό F-15 «Eagle», που είναι «ηθικά» παρωχημένο. Την περασμένη εβδομάδα, η εφημερίδα του Λιβάνου «Ad-Diyar» έγραψε ότι έξι Su-34 που σηκώθηκαν από τη αεροπορική βάση «Χμεϊμίμ» στη Συρία, ήλθαν σε επαφή στον εναέριο χώρο πάνω από τη Μεσόγειο με τέσσερα ισραηλινά F-15, που παρατηρούσαν την παράδοση ρωσικών όπλων στην Λαττάκεια. Όταν τα Su-34 «κλείδωσαν» τα F-15, τα ισραηλινά μαχητικά εγκατέλειψαν τον εναέριο χώρο.
Τα εγκατεστημένα στο Su-34 προηγμένα συστήματα ραντάρ, εκτός από την ασφάλεια που παρέχουν στα αεροσκάφη, τους επιτρέπουν να διεξάγουν τις βομβιστικές επιθέσεις στη Συρία με ακρίβεια, χωρίς την απειλή της κατάρριψης από οπλικά συστήματα αεράμυνας που βρίσκονται στο έδαφος της χώρας.
«Για τα Su-34, η συριακή εκστρατεία είναι πρωτίστως μια αξιόπιστη δοκιμή πεδίου των νέων αεροσκαφών που παραδίνονται στην Πολεμική Αεροπορία της Ρωσικής Ομοσπονδίας. «Είναι μια δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες μάχης και όχι μια σειρά πτήσεων επίδειξης του αεροσκάφους για πιθανές εξαγωγές», εξήγησε στη RBTH ο ανεξάρτητος στρατιωτικός εμπειρογνώμονας, Ολέγκ Ζελτονόζκο. «Οι εξαγωγές τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή είναι μάλλον απίθανες. Εξάλλου, η αγορά για αεροσκάφη εξειδικευμένης χρήσης αυτής της κατηγορίας είναι πολύ μικρότερη, απ’ ό,τι για μαχητικά πολλαπλών χρήσεων. Ταυτόχρονα, οι ανάγκες σε Su-34 για τη ρωσική ΠΑ, με τις τεράστιες αποστάσεις στη χώρα και τα τεχνολογικά παρωχημένα πλέον Su-24, είναι εξαιρετικά οξείες», θεωρεί ο εμπειρογνώμονας.
«Όταν κάποτε ξεκινήσουν οι εξαγωγές, τότε η πιο πολλά υποσχόμενη αγορά φαίνεται να’ ναι αυτή του Βιετνάμ. Σε αυτό θα βοηθήσουν αρκετοί παράγοντες: Οι μακροχρόνιες σχέσεις του Βιετνάμ με τη Ρωσία, η εμπειρία της εκμετάλλευσης της οικογένειας αεροσκαφών «Σουχόϊ», οι καλές οικονομικές δυνατότητες του οπλικού συστήματος, αλλά και οι αντιπαραθέσεις του Βιετνάμ με άλλες χώρες για το καθεστώς νησιών που βρίσκονται σε σημαντική απόσταση από τις ακτές της χώρας. Σύμφωνα με την εμπειρία από το κλείσιμο συμβολαίων για την αγορά άλλων αεροσκαφών, η πρώτη παρτίδα θα αφορά σε 5-10 αεροπλάνα και ο συνολικός αριθμός της παραγγελίας θα καθοριστεί από το μέγεθος του ενδιαφέροντος για τα καταπληκτικά αυτά ιπτάμενα μαχητικά υπερόπλα», δήλωσε ο Ζελτονόζκο.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια