Νέα τέλη κυκλοφορίας θα κληθούν να πληρώσουν φέτος εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, καθώς το υπουργείο Οικονομικών προχωρά σε αυξήσεις αλλά και μειώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων.
Παράλληλα σχεδιάζεται η καθιέρωση ειδικού τέλους δακτυλίου για τα παλαιά ρυπογόνα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν εντός του μικρού δακτυλίου.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ που δημοσιεύεται στο Έθνος του Σαββάτου, το σχέδιο που συζητείται με τα τεχνικά κλιμάκια της τρόικας και θα περιλαμβάνεται στο επόμενο νομοσχέδιο με το δεύτερο πακέτο προαπαιτούμενων προβλέπει:
Επιβαρύνσεις στα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που έχουν ταξινομηθεί μετά την 1/1/2010, ενώ τα σενάρια που εξετάζονται είναι:
1. Κατάργηση των μηδενικών τελών που υπολογίζονται με βάση τους ρύπους. Σήμερα δεν καταβάλλουν τέλη κυκλοφορίας τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα έως 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Εναλλακτικά εξετάζεται η μείωση του ορίου των 99 γρ./CO2 στα 80 γρ./CO2. Σε μία τέτοια περίπτωση, περίπου 50.000 ιδιοκτήτες θα πρέπει να καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας για το 2016, τα οποία θα ανέρχονται σε περίπου 50 ευρώ έκαστος.
2. Αλλαγές των συντελεστών στα τέλη κυκλοφορίας, τα οποία υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές καυσαερίων τα οποία αφορούν περίπου 410.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων. Οι προτάσεις που βρίσκονται στο τραπέζι των συζητήσεων προβλέπουν αυξήσεις στους συντελεστές από 10% έως και 50%, με τις μεγαλύτερες αυξήσεις να προβλέπονται για τα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας άνω των 1.800 κ.ε.
3. Μειώνονται τα τέλη κυκλοφορίας για τα παλαιά αυτοκίνητα κυρίως μεγάλου κυβισμού άνω των 2.000 ή 2.500 κ.ε., προκειμένου να περιοριστεί το φαινόμενο της μαζικής κατάθεσης πινακίδων που παρατηρείται κάθε Δεκέμβριο στις Εφορίες, με αποτέλεσμα την απώλεια σημαντικών εσόδων για το Δημόσιο.
4. Επίσης, σχεδιάζεται και η επιβολή ειδικού τέλους δακτυλίου που θα αφορά τους κατόχους παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων που οι ιδιοκτήτες τους κυκλοφορούν εντός του μικρού δακτυλίου.
Όπως προβλέπει ο σχεδιασμός του Υπουργείου, θα επιβάλλεται σε αυτοκίνητα, φορτηγά και ταξί τα οποία ανήκουν στην οδηγία ρύπων Euro 5 ή παλαιότερη, ενώ δεν αποκλείεται να ισχύσει και για τους μόνιμους κατοίκους.
Το κόστος του τέλους δακτυλίου θα υπολογίζεται με βάση την οδηγία ρύπων στην οποία ανήκει κάποιο όχημα και θα ανέρχεται από 20 έως και 70 ευρώ για τα αυτοκίνητα, ενώ στα φορτηγά θα αγγίζει έως και τα 350 ευρώ.
Εάν τελικά υιοθετηθεί, το μέτρο αυτό εκτιμάται ότι μπορεί να αποφέρει άμεσα στα ταμεία του Δημοσίου περίπου 100 εκατ. ευρώ.
Τις αλλαγές προανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρ. Αλεξιάδης, ο οποίος μιλώντας το πρωί του Σαββάτου στο Mega, τόνισε ότι «το όλο σύστημα έχει δομηθεί πάνω σε λάθος παραδοχές και σε λάθος προϋποθέσεις», ενώ υπογράμμισε ότι αυτοκίνητα μικρής εμπορικής αξίας επιβαρύνονται με «υπερβολικά τέλη κυκλοφορίας και το αποτέλεσμα είναι ο κόσμος να καταθέτει πινακίδες και να χάνουμε όλοι».
Τις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθούν οι αποφάσεις της κυβέρνησης σε ό,τι αφορά στα Τέλη και «αυτό που εξετάζουμε αυτή τη στιγμή και θα ανακοινωθεί είναι η μεταφορά φορολογικού βάρους από τα φθηνά και μικρά αυτοκίνητα στα μεγάλα και ακριβά αυτοκίνητα». «Υπάρχουν αυτοκίνητα που έχουν λίγα κυβικά και είναι πάρα πολύ ακριβά, αλλά το κριτήριο δεν είναι μόνο τα κυβικά» σημείωσε.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
Παράλληλα σχεδιάζεται η καθιέρωση ειδικού τέλους δακτυλίου για τα παλαιά ρυπογόνα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν εντός του μικρού δακτυλίου.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ που δημοσιεύεται στο Έθνος του Σαββάτου, το σχέδιο που συζητείται με τα τεχνικά κλιμάκια της τρόικας και θα περιλαμβάνεται στο επόμενο νομοσχέδιο με το δεύτερο πακέτο προαπαιτούμενων προβλέπει:
Επιβαρύνσεις στα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που έχουν ταξινομηθεί μετά την 1/1/2010, ενώ τα σενάρια που εξετάζονται είναι:
1. Κατάργηση των μηδενικών τελών που υπολογίζονται με βάση τους ρύπους. Σήμερα δεν καταβάλλουν τέλη κυκλοφορίας τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα έως 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Εναλλακτικά εξετάζεται η μείωση του ορίου των 99 γρ./CO2 στα 80 γρ./CO2. Σε μία τέτοια περίπτωση, περίπου 50.000 ιδιοκτήτες θα πρέπει να καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας για το 2016, τα οποία θα ανέρχονται σε περίπου 50 ευρώ έκαστος.
2. Αλλαγές των συντελεστών στα τέλη κυκλοφορίας, τα οποία υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές καυσαερίων τα οποία αφορούν περίπου 410.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων. Οι προτάσεις που βρίσκονται στο τραπέζι των συζητήσεων προβλέπουν αυξήσεις στους συντελεστές από 10% έως και 50%, με τις μεγαλύτερες αυξήσεις να προβλέπονται για τα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας άνω των 1.800 κ.ε.
3. Μειώνονται τα τέλη κυκλοφορίας για τα παλαιά αυτοκίνητα κυρίως μεγάλου κυβισμού άνω των 2.000 ή 2.500 κ.ε., προκειμένου να περιοριστεί το φαινόμενο της μαζικής κατάθεσης πινακίδων που παρατηρείται κάθε Δεκέμβριο στις Εφορίες, με αποτέλεσμα την απώλεια σημαντικών εσόδων για το Δημόσιο.
4. Επίσης, σχεδιάζεται και η επιβολή ειδικού τέλους δακτυλίου που θα αφορά τους κατόχους παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων που οι ιδιοκτήτες τους κυκλοφορούν εντός του μικρού δακτυλίου.
Όπως προβλέπει ο σχεδιασμός του Υπουργείου, θα επιβάλλεται σε αυτοκίνητα, φορτηγά και ταξί τα οποία ανήκουν στην οδηγία ρύπων Euro 5 ή παλαιότερη, ενώ δεν αποκλείεται να ισχύσει και για τους μόνιμους κατοίκους.
Το κόστος του τέλους δακτυλίου θα υπολογίζεται με βάση την οδηγία ρύπων στην οποία ανήκει κάποιο όχημα και θα ανέρχεται από 20 έως και 70 ευρώ για τα αυτοκίνητα, ενώ στα φορτηγά θα αγγίζει έως και τα 350 ευρώ.
Εάν τελικά υιοθετηθεί, το μέτρο αυτό εκτιμάται ότι μπορεί να αποφέρει άμεσα στα ταμεία του Δημοσίου περίπου 100 εκατ. ευρώ.
Τις αλλαγές προανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρ. Αλεξιάδης, ο οποίος μιλώντας το πρωί του Σαββάτου στο Mega, τόνισε ότι «το όλο σύστημα έχει δομηθεί πάνω σε λάθος παραδοχές και σε λάθος προϋποθέσεις», ενώ υπογράμμισε ότι αυτοκίνητα μικρής εμπορικής αξίας επιβαρύνονται με «υπερβολικά τέλη κυκλοφορίας και το αποτέλεσμα είναι ο κόσμος να καταθέτει πινακίδες και να χάνουμε όλοι».
Τις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθούν οι αποφάσεις της κυβέρνησης σε ό,τι αφορά στα Τέλη και «αυτό που εξετάζουμε αυτή τη στιγμή και θα ανακοινωθεί είναι η μεταφορά φορολογικού βάρους από τα φθηνά και μικρά αυτοκίνητα στα μεγάλα και ακριβά αυτοκίνητα». «Υπάρχουν αυτοκίνητα που έχουν λίγα κυβικά και είναι πάρα πολύ ακριβά, αλλά το κριτήριο δεν είναι μόνο τα κυβικά» σημείωσε.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια