Sponsor

ATHENS WEATHER

"Μαύρη" ενημέρωση που γράφει διεθνείς εξελίξεις

Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης
Δημοσιογράφος - Συγγραφέας - Τουρκολόγος
Αμέσως μετά την εισβολή το 1991 στο Ιράκ με το πρόσχημα της καταστροφής του χημικού οπλοστασίου που δεν βρέθηκε ποτέ, είχε γίνει μια δημοσκόπηση στις ΗΠΑ η οποία έβγαλε το αποτέλεσμα ότι μόνο το 37% των Αμερικανών είναι σύμφωνοι με αυτόν τον επιθετικό πόλεμο.

Τότε μπήκε μπρος η μηχανή της «μαύρης προπαγάνδας. Από τα ΜΜΕ εμφανίστηκε ένα δεκαπεντάχρονο κορίτσι, ονόματι Nayirah, μπροστά στο Κογκρέσο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ λέγοντας ότι ήταν νοσοκόμα σε ένα νοσοκομείο στο Κουβέιτ. Το κοριτσάκι ισχυρίστηκε ότι είδε με τα ίδια της τα μάτια πως οι Ιρακινοί στρατιώτες εν ψυχρώ έσφαξαν 42 νεογέννητα στο νοσοκομείο. Για να επικυρώσουν την πλαστή είδηση πλήρωσαν και έναν στημένο γιατρό ο οποίος επιβεβαίωσε ότι εκείνη την ημέρα του είχαν δώσει εντολή να θάψει 42 παιδιά!

Το «περίεργο» της ιστορίας αυτής, όπως αποκαλύφτηκε αργότερα, ήταν ότι η κοπέλα αυτή ήταν κόρη ενός άντρα ο οποίος ήταν κολλητός με τον πρέσβη των ΗΠΑ στο Κουβέιτ. Ο τότε πρόεδρος των ΗΠΑ, Τζωρτζ Bush όπως αποδείχτηκε, χρησιμοποίησε την μαρτυρία αυτής της κοπέλας η οποία ήτανε φυσικά ένα μεγάλο ψέμα, για να κερδίσει την αμερικανική κοινή γνώμη υπέρ της εισβολής στο Ιράκ.

Με αυτόν τον τρόπο ο Bush χειρίζονταν τον ευκολόπιστο λαό της Αμερικής για να δικαιολογήσει μια αιματηρή και άσκοπη εισβολή, που το μόνο που κατάφερε ήταν να αποσταθεροποιήσει όλη την περιοχή, μια αποσταθεροποίηση που ακόμα την πληρώνουν εκατομμύρια αθώοι με εκατόμβες θυμάτων. Ήξερε ο πρόεδρος ότι ένα θέμα με νεκρά μωρά ευαισθητοποιεί τους περισσότερους ανθρώπους. Ο ίδιος ο Μπους επανέλαβε αυτό το τρανταχτό ψέμα 6 φόρες στα ΜΜΕ μέχρι να καταφέρει από το 35% τον Αμερικανών που ήταν αντίθετο με τις επιλογές του, να το ανεβάσει στο ύψιστο ποσοστό που συμφωνούσε τελικά την εισβολή στο Ιράκ.

Το πόσο ήταν προσχεδιασμένη αυτή η μαύρη προπαγάνδα φάνηκε όταν μετά αποκαλύφτηκε πως είχαν αναθέσει σε ένα μεγάλο δημοσιογράφο πριν από την εισβολή να κάνει ένα γκάλοπ για το τι απωθεί περισσότερο την κοινή γνώμη. Στο γκάλοπ αυτό η θανάτωση των βρεφών ήτανε στην πρώτη θέση. Έτσι το χρησιμοποίησαν σαν προπαγανδιστική στρατηγική και αυτό το ψέμα και έκανε πραγματικά θραύση.

Αλλά η Μαύρη Προπαγάνδα δουλεύει και με άλλα μέσα. Άραβες δημοσιογράφοι που δουλεύουν για τα γερμανικά ΜΜΕ έχουν ομολογήσει εκτός κάμερας ότι γίνονται Photoshop στις ειδήσεις. Παίρνουν εικόνες από άλλα μέρη και στην συνέχεια τις παρουσιάζουν ότι είναι π.χ από την Συρία, ενώ η σκηνή τραβήχτηκε 6 μήνες πριν στο Ιράκ. Είναι ατέλειωτες οι ιστορίες αυτές που δείχνουν το πως δουλεύει το όλο νεοταξικό σύστημα πληροφόρησης, βλέπε παραπλάνησης.

Με αυτό τον τρόπο συνεχίζουν την προπαγάνδα τους, τα εγκλήματα και τους αιματηρούς τους πολέμους, δικαιολογώντας τα πάντα με ένα ψέμα για να μπορούν να συνεχίσουν να κάνουν πολέμους, οι πολεμικές βιομηχανίες να πλουτίζουν και η παγκοσμιοποίηση να συνεχίζεται με πιο γρήγορους ρυθμούς.

Άραγε ως πότε;


* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου. 


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια