Γράφει ο Γιώργος Χαρβαλιάς
|
Δίνω έμφαση σε αυτούς τους παλαιότερους, συστημικούς και καθεστωτικούς, που συνεργάζονται με τα μεγάλα κανάλια της ντόπιας μιντιακής ολιγαρχίας. Οι υπόλοιποι, που ξεφύτρωσαν από το πουθενά στην Ελλάδα της κρίσης και «μετρούν» για περιθωριακά μέσα, αρπάζοντας κάνα χαρτζιλίκι από ξεπεσμένα κομματικά ταμεία, δεν με απασχολούν σε αυτήν τη φάση.
Οι άλλοι είναι το πρόβλημα. Οι έγκυροι και οι δοκιμασμένοι. Που έφτασαν έως και χθες το μεσημέρι να αφήνουν να διαρρέει η εικόνα ενός «ντέρμπι», επιχειρώντας να χειραγωγήσουν εκλογικές συμπεριφορές. Γιατί αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα των κατεστημένων εταιριών σφυγμομετρήσεων της Μεταπολίτευσης: Εχουν γίνει σαν τα συστημικά μέσα ενημέρωσης από τα οποία αμείβονται. Αντί να ενημερώνουν, επιχειρούν να επηρεάσουν, να κατευθύνουν την εκλογική συμπεριφορά, προσδιορίζοντας, π.χ., ως χαμένη ψήφο αυτήν στους Ανεξάρτητους Ελληνες και ως «ψήφο ελπίδας» αυτήν που κατευθύνεται σε μια… αναιμική Ν.Δ.
Μεγάλα παιδιά είναι και θα έπρεπε να το έχουν καταλάβει - και αυτοί και τα αφεντικά τους: Με τα ψέματα δεν εκβιάζεται το αποτέλεσμα στην κάλπη. Ο κόσμος είναι βαθιά υποψιασμένος και θεωρεί τις δημοσκοπικές εταιρίες -ιδίως αυτές, επαναλαμβάνω, που βγαίνουν με «κάρτες» στα «έγκυρα» δελτία των οκτώ- ως προϊόν ενός σάπιου και άκρως διεφθαρμένου συστήματος που απέρχεται...
Για να τελειώνουμε: Στην άγρια περίοδο του μνημονιακού «μονοδρόμου» που βιώνει η χώρα, οι δημοσκοπήσεις πέφτουν έξω για τους εξής απλούστατους λόγους: Για λόγους οικονομίας, οι τηλεφωνικές συνεντεύξεις γίνονται ως επί το πλείστον σε σταθερά τηλέφωνα μόνιμων κατοικιών. Τα κινητά στοιχίζουν περισσότερο και δεν υπάρχει σχετική υποχρέωση βάσει προδιαγραφών, με συνέπεια να υποτιμάται η αντισυστημική ψήφος της πιτσιρικαρίας (ποιος νέος απαντά σε σταθερό;).
Προσθέστε ότι επίσης υποτιμάται η αντισυστημική ψήφος όσων… διαολοστέλνουν και δεν απαντούν, καθώς και αυτών που ενσυνείδητα απαντούν ψευδώς για να στείλουν… αδιάβαστο τον «δημοσκόπο», τον οποίο θεωρούν αναπόσπαστο μέρος της διαπλοκής. Αν σε αυτό προσθέσετε ότι έχει πέσει… πείνα στον χώρο και κόβουν… το ζαμπόν στα μέτρα του πελάτη, τι δεν καταλάβατε;
Εγώ μόνο ένα δεν καταλαβαίνω: Η σκόπιμη, ενσυνείδητη και με δόλο επιχείρηση επηρεασμού της κοινής γνώμης είναι ποινικά κολάσιμη; Για πείτε μου...
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια