WRC, Ράλλυ Πορτογαλίας 2015: Μπροστά ο Jari Matti Latvala στο τέλος του 1ου σκέλους | Βίντεο


Το Ράλλυ Πορτογαλίας αποδεικνύεται την πρώτη ημέρα αντάξιο της φήμης του, με τις παλιές βορινές ειδικές διαδρομές να αποδεικνύονται σκληρές, την ώρα που η μορφολογία του εδάφους έπαιξε σημαντικό ρόλο στην επιλογή των ελαστικών.

Σε συνδυασμό με τη σειρά εκκίνησης, οι συνδυασμοί που εκκίνησαν πιο πίσω είχαν σημαντικό πλεονέκτημα, κάτι που αποδείχθηκε και από το γεγονός ότι στο πρώτο πέρασμα από τις ειδικές είχαμε τρεις διαφορετικούς νικητές! Αναφορικά με τα ελαστικά, τα πληρώματα έπρεπε να επιλέξουν ανάμεσα στη μαλακή και σκληρή γόμα της Michelin, γνωρίζοντας ότι η πρώτη είναι ταχύτερη, αλλά φθείρεται πιο εύκολα. Σε συνδυασμό με τον περιορισμένο αριθμό αυτού του είδους ελαστικών και τις δύο επόμενες σκληρές ημέρες που ακολουθούν, η στρατηγική ήταν ακόμα ένα στοιχείο που οι ομάδες είχαν στο μυαλό τους.
Αυτό που δεν είχε υπολογίσει κανείς βέβαια, ήταν οι πυρκαγιές που έπληξαν την περιοχή που διεξήχθησαν οι τρεις επαναλαμβανόμενες ειδικές της ημέρας. Από εχθές, ισχυρές φωτιές έκαιγαν τεράστιες εκτάσεις στην Pont de Lima και ουσιαστικά έθεσαν σε κίνδυνο τη διεξαγωγή αυτών. Όμως, περισσότεροι από 100 πυροσβέστες έδωσαν τεράστια μάχη για να την θέσουν υπό έλεγχο και τελικά τα κατάφεραν με αποτέλεσμα να ξεκινήσει κανονικά το σκέλος. Όμως, αυτό που δεν υπολόγισαν ήταν η φωτιά που άρπαξε το πλοηγό “00” στη 2η ε.δ., η οποία εκκίνησε κανονικά (άγνωστο με ποιο τρόπο βέβαια) και διακόπηκε μετά την 30η διέλευση. Ο λόγος ήταν ότι η φωτιά ξέφυγε από τον έλεγχο, άρχισε να καίγεται το δάσος και εν τέλει δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ το δεύτερο πέρασμα από αυτή στο δεύτερο loop.
Έτσι, ουσιαστικά σήμερα διεξήχθησαν πέντε ε.δ., οι οποίες και αποδείχθηκαν ιδιαίτερα σκληρές για τα πληρώματα. Το μαλακό χώμα, εκτός από το γεγονός ότι ευνοούσε όσους εκκινούσαν στις πίσω θέσεις, σκάφτηκε μετά το πέρασμα των αυτοκινήτων, και στο δεύτερο loop ήταν απλά εφιαλτικό, με τεράστια αυλάκια να έχουν δημιουργηθεί στο δρόμο και πέτρες σε κάθε του άκρη. Κάπου εδώ η επιλογή ανάμεσα σε σκληρή και μαλακή γόμα πήρε τη μορφή ρώσικης ρουλετας! Παρόλα αυτά, ο Jari Matti Latvala με το VW Polo WRC ήταν αυτός που έκανε την καλύτερη διαχείριση καταφέρνοντας στο τέλος της πρώτης ημέρας να επιστρέψει επικεφαλής στην πόλη του Matosinhos που είναι και το επίκεντρο του αγώνα. Ο Φιλνανδός ξεκίνησε επιφυλακτικά, προφύλαξε τα ελαστικά και με έναν εξαιρετικό χρόνο στην 4η ε.δ. πριν τα αυτοκίνητα επιστρέψουν στο σέρβις, πέρασε επικεφαλής της κατάταξης. Με τον ίδιο τρόπο, έκανε ακόμα έναν ταχύτερο χρόνο στην τελευταία ε.δ. της ημέρας, διευρύνοντας έτσι τη διαφορά του από τον δεύτερο Kris Meeke στα 11,1 δευτερόλεπτα.
Ο Βρετανός οδηγός της Citroen, οδήγησε με ωριμότητα το αναβαθμισμένο DS3 WRC μένοντας σε απόσταση βολής από την κορυφή και πραγματοποιώντας ανταγωνιστικούς χρόνους. Ο ίδιος, όπως και αρκετοί ακόμα, θεωρεί ότι έκανε λάθος με την επιλογή των ελαστικών, αφού τα χώματα αποδείχθηκαν πιο μαλακά από ότι θα περίμενε. Μία ανάσα πίσω του, βρίσκεται ο Andreas Mikkelsen με το τρίτο εργοστασιακό VW Polo R WRC. Ο Νορβηγός οδηγός, δήλωσε ότι απολαμβάνει την πρώτη του εμφάνιση με το Polo προδιαγραφών 2015 και πως είναι ενθουσιασμένος. Μπορεί να μην κέρδισε κάποια ειδική μέχρι τώρα, αλλά πραγματοποίησε χρόνους κορυφής σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, ενώ μετά την 3η βρέθηκε επικεφαλής.
Ελάχιστα πίσω του, όμως, σκαρφάλωσε ο Ott Tanak με το νέο Ford Fiesta WRC. Ο Εσθονός οδηγός, έκανε σωστή επιλογή ελαστικών και ακολούθησε αντίστοιχη στρατηγική με αυτή του Latvala πιέζοντας στο τέλος. Κάπως έτσι, κατάφερε να επιστρέψει στο σέρβις παρκ μόλις 1.9 δευτερόλεπτα πίσω από τον Mikkelsen. Στην μάχη για την 3η θέση, όμως, συναντάμε και τον Dani Sordo με το Hyundai i20 WRC! Ο Ισπανός οδηγός έκανε έναν εντυπωσιακό χρόνο στη 2η ε.δ. Περνώντας επικεφαλής, αλλά στη συνέχεια έχασε έδαφος. Παρόλα αυτά, δεν έχασε επαφή με τους πρώτους και παραμένει μόλις 4 δευτερόλεπτα πίσω από τον Mikkelsen.
Τέσσερα δευτερόλεπτα πίσω ακολουθεί ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Sebastien Ogier, ο οποίος και στο πρώτο loop ειδικών έχασε πολύτιμο χρόνο τόσο με το καθάρισμα του δρόμου, όσο και με ένα κλαταρισμενό ελαστικό. Στο δεύτερο πέρασμα, ρίσκαρε χρησιμοποιώντας τη μαλακή γόμα και μείωσε τη διαφορά του από τις θέσεις του βάθρου, αφήνοντας να εννοηθεί ότι αύριο θα πιέσει ακόμα περισσότερο, αν και μοιάζει δεδομένο ότι και πάλι θα χάσει χρόνο από τη σειρά εκκίνησης. Με μικρή διαφορά ακολουθεί ο Mads Ostberg, που ξεκινάει πίσω από τον Ogier στις ειδικές, και το πρωί κατάφερε να κερδίσει μία ειδική. Όμως, στη συνέχεια εμφανίστηκε απογοητευμένος από την επιλογή των ελαστικών του, και το τελικό αποτέλεσμα της πρώτης ημέρας. Απογοητευτική ήταν η πρώτη ημέρα για τον Thierry Neuville, που έκανε λάθος επιλογή ελαστικών χρησιμοποιώντας τη σκληρή γόμα σε σημεία που δεν ήταν η καλύτερη δυνατή επιλογή, ενώ επέλεξε και πιο σκληρά ελατήρια, λύση που δεν είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Το ίδιο ισχύει και για τον Robert Kubica, που εμφανίστηκε απογοητευμένος από τα ελαστικά της Pirelli, την ώρα που είχε και ένα κλατάρισμα που του στοίχισε πολύτιμο χρόνο.
Η αυριανή ημέρα περιλαμβάνει επίσης έξι ειδικές διαδρομές, τρεις επαναλαμβανόμενες. Η σειρά εκκίνησης δεν θα διαφοροποιηθεί σε σχέση με σήμερα, με τη διαφορά ότι μπροστά από τον Ogier θα ξεκινήσουν οι Elfyn Evans και Khalid Al Qassimi που εγκατέλειψαν και θα επιστρέψουν υπό καθεστώς Rally2. Αν οι δύο αυτές διελεύσεις επιτρέψουν στον Γάλλο Παγκόσμιο Πρωταθλητή να έχει σχετικά πιο ευνοϊκές συνθήκες μπροστά του είναι μία άλλη ιστορία που θα τη δούμε αύριο. Πάντως, σίγουρα οι μικρές διαφορές ανάμεσα στα πληρώματα, σε συνδυασμό με την επιλογή των ελαστικών, προμηνύουν ένα άκρως ενδιαφέρον δεύτερο σκέλος!

4troxoi.gr 




* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου. 


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια