Δύσκολοι καιροί για... υπουργούς


Γράφει η Κατερίνα Τζωρτζινάκη

Ο μάγος των εικόνων Φεντερίκο Φελίνι, όταν κινηματογραφούσε το «Σατυρικόν», προληπτικά και προκειμένου να αυτοπροστατευτεί από τις αναστολές του, είχε τοποθετήσει στην κάμερά του μια πινακίδα, όπου είχε αναγράψει: «Φεντερίκο ξέχνα πως είσαι Χριστιανός...».

Οι μάγοι της πολιτικής ξεχνούν, χωρίς τρικ, ότι είναι υπουργοί. Βγαίνουν πολύ εύκολα από τον ρόλο, και λιάζονται στις περιγραφές και τα σχόλια. Ακόμη και σε περιπτώσεις που λένε αυτά που σκέφτονται όλοι, και τα λένε όσο γίνεται πιο δυνατά, μήπως καλύτερα να πιάνουν το κέντημα απ’ την ανάποδη;
Μπορεί όλοι οι άνθρωποι, που τρέχει ακόμη αίμα στις φλέβες τους, να αισθάνονται κομμάτια από τα βίαια συναισθήματα και τις άγριες σκέψεις που προξενεί η τερατώδης δολοφονία της τετράχρονης Αννυ. Μπορεί μόνο άγιοι επί της Γης να έχουν αντοχές και ανοχές να μιλήσουν για το τεκμήριο της αθωότητας, σε «μια ακραία, μη ανθρώπινη συμπεριφορά. Πολλώ μάλλον που ήταν και παιδί του».
Μπορεί στις παρέες, στη δουλειά, στη γειτονιά να σκεφτήκαμε ότι «σύντομα θα έχουμε τον θάνατο του δράστη» και χωρίς ενοχές, το πιθανότερο, να προεξοφλήσαμε τη λύση του δράματος διά του «κώδικα τιμής» των φυλακών.
Πολλά «μπορεί», που δεν χωρούν σε λέξεις και ασφυκτιούν σε γραμμές όταν σκάει το αποτρόπαιο, αλλά ο πανεπιστημιακός, με την οπτική εντομολόγου, είναι και υπουργός. Θα συμφωνήσω ότι είναι «τουλάχιστον παράλογο, υποκριτικό ή προσχηματικό το να ερμηνεύει κανείς τόσο εύκολα την επιστημονική, εμπειρική και ερευνητική διαπίστωση ενός επιστήμονα, ως δήθεν υποκίνηση ή προτροπή για τέλεση εγκλήματος».
Δεν μπορώ, όμως, να μην παρατηρήσω ότι η μπρεχτική μέθοδος της αποστασιοποίησης «μέσα κι έξω από τον ρόλο», την οποία υιοθετεί ο ίδιος και αρκετοί συνάδελφοί του, αφήνει σε μέρος του κοινού -συγγνώμη, των πολιτών- έντονη την αμφιβολία αν συνειδητοποιούν ότι βρίσκονται στην εξουσία. Δύσκολη δουλειά, σε δύσκολους καιρούς, σε δύσκολη χώρα με δύσκολους πολίτες.

naftemporiki.gr

* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου. 



Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια