Sponsor

ATHENS WEATHER

Από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη με ... αυτοκίνητο


Έχετε κουράγιο και κυρίως περιπετειώδη διάθεση να οδηγήσετε πάνω από 21.000 χλμ. προκειμένου να φτάσετε από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη διαμέσου Σιβηρίας κι Αλάσκας;
Αν ναι, τότε το (φιλόδοξο και μεγαλόπνοο) σχέδιο που επεξεργάζεται η ηγεσία των Ρωσικών Σιδηροδρόμων, μάλλον θα σας χαροποιήσει.

Το σχέδιο, ονόματι Trans-Eurasian Belt Development (TEPR), παρουσιάστηκε πριν λίγο καιρό σε μια συνεδρίαση της Ρωσικής Ακαδημίας Επιστημών και σύμφωνα με τον πρόεδρο των Ρωσικών Σιδηροδρόμων, Βλαντιμίρ Γιακούνιν, ο τεράστιος αυτοκινητόδρομος θα διασχίζει τη Ρωσία, τη Σιβηρία και θα συνδέει τα βορειοανατολικά σύνορα της χώρας του με την αμερικανική πολιτεία της Αλάσκα, διασχίζοντας το Βερίγγειο Πορθμό, που χωρίζει την Ασία από τη Βόρεια Αμερική.
Η διαδρομή που κατά πάσα πιθανότητα θα ακολουθεί ο υπερ-σιβηρικός αυτοκινητόδρομος που θα ενώνει οδικά τις ΗΠΑ με τη Ρωσία, θα δίνει τη δυνατότητα στον επίδοξο λάτρη της περιπέτειας να ξεκινήσει, όπως επισημαίνει το CNN, από το Λονδίνο, να περάσει από τη Μόσχα, να διασχίσει όλη τη Σιβηρία μέχρι το Αλαντίρ, τη πρωτεύουσα της ρωσικής επαρχίας της Τσουκότκα, και να περάσει στη Βόρεια Αμερική αρχικά από τη πόλη Νόμε και κατόπιν από το Φέρμπανκς, προτού διασχίσει τον Καναδά και καταλήξει στη Νέα Υόρκη.

Η συνολική απόσταση από το Λονδίνο έως την Αλάσκα, μέσω Μόσχας, ξεπερνάει τα 13.000 χιλιόμετρα -και από εκεί άλλα 8.000 χλμ. έως τη Νέα Υόρκη, δηλαδή συνολικά η όλη διαδρομή ανέρχεται στα 21.000 χλμ. Αν μη τι άλλο, θα χρειαστεί πολλή βενζίνη στο ρεζερβουάρ…
«Θα είναι ένα διακρατικό και διαπολιτισμικό σχέδιο», είπε ο Γιακούνιν στη ρωσική εφημερίδα Siberian Times, προσθέτοντας πως για την ευόδωση του απαιτείται να κατασκευαστεί ένας κεντρικός δρόμος παράλληλα με τον ήδη υπάρχοντα υπερσιβηρικό σιδηρόδρομο, μαζί με ένα νέο δίκτυο τρένων και αγωγών πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Ταυτόχρονα, θα πρέπει να κατασκευαστεί ένα αξιοπρεπές οδικό δίκτυο στην Τσουκότκα, την πιο απομακρυσμένη, δυσπρόσιτη, ανεξερεύνητη και αφιλόξενη περιοχή της Ρωσίας, με λίγες χιλιάδες κατοίκους –στην πλειοψηφία τους, Εσκιμώους και… πολικές αρκούδες.
Επίσης, αυτό που δεν διευκρινίστηκε καθόλου στο σχέδιο είναι με ποιο τρόπο θα ενωθούν οδικά  οι ΗΠΑ και η Ρωσία στα 88 χιλιόμετρα του θαλάσσιου «ανοίγματος» του Βερίγγειου Πορθμού - αν δηλαδή θα κατασκευαστεί μια υποθαλάσσια σήραγγα, μια τεράστια γέφυρα ή αν θα χρησιμοποιηθούν μεγάλα οχηματαγωγά πλοία που θα ενώνουν τα δυο ηπειρωτικά άκρα.
Το σχέδιο για τον TEPR θα κοστίσει τρισεκατομμύρια δολάρια, με το CNN να κάνει λόγο για κρατική χρηματοδότηση, υπονοώντας ότι ο Γιακούνιν είναι στενός φίλος του Ρώσου προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν. Πάντως, η δημιουργία ενός υπερ-σιβηρικού αυτοκινητοδρόμου που θα ενώνει οδικά τις ΗΠΑ με τη Ρωσία σίγουρα δεν είναι ένα σχέδιο που μπορεί να κατασκευαστεί σύντομα και σίγουρα απαιτεί αγαστή συνεργασία ανάμεσα στις κυβερνήσεις των δυο παγκόσμιων υπερδυνάμεων.

Κωνσταντίνος Τσάβαλος

* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου. 


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια