Το
Σάββατο 28 Μαρτίου, ξεκινά σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές η συνεδρίαση
του Brussels Group στις Βρυξέλλες με αντικείμενο συζήτησης τη λίστα
μεταρρυθμίσεων που κατέθεσε η ελληνική Κυβέρνηση. Οι ίδιες πηγές
διαβεβαιώνουν πως η λίστα δεν περιλαμβάνει υφεσιακά μέτρα, ενώ
σημειώνουν πως αναμένονται έσοδα ύψους 3 δισ. ευρώ μέσα στο 2015.
Επίσης σε ανεπίσημο κυβερνητικό σημείωμα τονίζεται πως η Κυβέρνηση έκανε απολύτως σαφές σε όλα τα επίπεδα πως δεν πρόκειται να συνεχίσει την εξυπηρέτηση του δημοσίου χρέους, από ίδιους πόρους, εάν οι δανειστές δεν προχωρήσουν άμεσα στην εκταμίευση των δόσεων τις οποίες καθυστερούν από το 2014.
«Σενάρια επιστημονικής φαντασίας τα περί στάσης πληρωμών»
Ωστόσο κυβερνητικές πηγές λένε ότι σε αυτή τη φάση προτεραιότητα έχει ο διάλογος και δεν τίθεται ζήτημα εκβιασμού, ενώ χαρακτηρίζουν σενάρια φαντασίας τις δημοσιογραφικές εκτιμήσεις για σενάρια στάσης πληρωμών.
Επίσης οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι η φράση στο ανεπίσημο σημείωμα της Κυβέρνηση που εκδόθηκε νωρίτερα και αναφέρει: «Δεν πρόκειται να συνεχίσει την εξυπηρέτηση του δημοσίου χρέους, από ίδιους πόρους, εάν οι δανειστές δεν προχωρήσουν άμεσα στην εκταμίευση των δόσεων τις οποίες καθυστερούν από το 2014» επαναλαμβάνει σημείο της επιστολής του Πρωθυπουργού προς τους ηγέτες της Ευρωζώνης.
«Αφορά, λοιπόν, το ιστορικό της διαπραγμάτευσης και δεν προσθέτει τίποτα καινούριο. Συνεπώς ότι το Μαξίμου ανακοινώνει στάση πληρωμών (!) μόνο σε σενάριο φαντασίας μπορεί να στηριχτεί» τονίζουν οι κύκλοι του Μαξίμου.
18 μέτρα στην λίστα της κυβέρνησης για 3,2 δισ. το 2015
Η ελληνική Κυβέρνηση απέστειλε στους εταίρους λίστα με 18 άμεσα μέτρα με στόχο την είσπραξη 3,2 δισ ευρώ εντός του 2015.
Αύριο Σάββατο ξεκινά τις εργασίες του, δια ζώσης, στις Βρυξέλλες το Brussels Group, το οποίο θα συζητήσει πάνω στη λίστα που θα καταθέσει η ελληνική Κυβέρνηση.
Την Κυριακή θα συνεδριάσει το Κυβερνητικό Συμβούλιο, αλλά και τα ανώτερα όργανα του ΣΥΡΙΖΑ προκειμένου να ενημερωθούν για τις νέες προτάσεις της κυβέρνησης.
Την Τετάρτη θα διεξαχθεί το Eurogroup, ενώ την Πέμπτη εκτιμάται ότι μπορεί να υπάρξει εξομάλυνση της ρευστότητας με απόφαση της ΕΚΤ για τα έντοκα γραμμάτια του Δημοσίου.
Κυβερνητικοί κύκλοι τονίζουν πως οι δράσεις που προτείνονται μέσω της λίστας μεταρρυθμίσεων προβλέπουν για το 2015 έσοδα ύψους 3 δισ. ευρώ, έσοδα που δεν προέρχονται σε καμιά περίπτωση από περικοπή μισθών, συντάξεων ή εφάπαξ.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές η λίστα δεν περιλαμβάνει υφεσιακά μέτρα και οι μεταρρυθμίσεις/δράσεις θα επιτρέψουν την επανεκκίνηση της οικονομίας.
Πάντως κυβερνητικοί παράγοντες αναγνωρίζουν ότι υπάρχουν δυσκολίες στην αποδοχή των μέτρων όταν η συζήτηση γίνεται σε επίπεδο υπαλλήλων.
«Σε επίπεδο κορυφής φαίνεται ότι υπάρχουν δυνατότητες, όμως όταν κατεβαίνουμε επίπεδο η συζήτηση «εγκλωβίζεται» στην υλοποίηση του μνημονίου, κάτι που δεν είναι αποδεκτό», λένε χαρακτηριστικά.
Υπογραμμίζεται πως όλες οι προτάσεις είναι κοστολογημένες και έχουν την σύμφωνη γνώμη της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.
Όπως διαβεβαιώνουν κυβερνητικοί παράγοντες «δεν θα επιβαρύνουν μισθωτούς, συνταξιούχους, χαμηλά και μεσαία εισοδήματα».
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα 3,2 δισ. ευρώ θα προκύψουν από μέτρα κατά της φοροδιαφυγής, της φοροαποφυγής και της εισφοροδιαφυγής.
Ακόμη θα γίνουν εντατικοί έλεγχοι στις διάφορες λίστες (Λαγκάρντ, εμβάσματα στο εξωτερικό κ.α.) από τον έλεγχο στο ηλεκτρονικό σύστημα για την απόδοση του ΦΠΑ, από την λοταρία των αποδείξεων, αλλά και από τις άδειες για τα μέσα ενημέρωσης.
Επισημαίνεται ότι εκτός από το «σαφάρι» για τα 3,2 δις υπάρχει και το «πακέτο Γιούνκερ» ύψους 2,2 δις ευρώ που θα ενισχύσει την πορεία ανάκαμψης της οικονομίας και ανακούφισης από την ανθρωπιστική κρίση.
Με βάση τους σχεδιασμούς του οικονομικού επιτελείου το 2015 το πρωτογενές πλεόνασμα θα είναι μεγαλύτερο από το 0,3% που άφησε το 2014 η κυβέρνηση Σαμαρά, ενώ η ανάπτυξη θα είναι πάνω από 1,5% του ΑΕΠ.
Στην κυβέρνηση επισημαίνουν ότι «εξαντλούμε τα όρια της ρευστότητας στο δημόσιο τομέα και στα λιμνάζοντα ρευστά διαθέσιμα του δημοσίου προκειμένου να πληρωθούν κανονικά μισθοί και συντάξεις».
Ωστόσο σημειώνουν ότι «υπάρχουν δυσκολίες έως και ασφυξία ως προς την ρευστότητα, όχι όμως στην οικονομία» και γι' αυτό είναι αισιόδοξοι για την ανάκαμψη.
Το έργο της Κυβέρνησης από τη συγκρότησή της
Εν τω μεταξύ στο ανεπίσημο σημείωμα της Κυβέρνησης γίνεται ένας απολογισμός του κυβερνητικού έργου και όπως επισημαίνεται μέσα σε αυτούς τους δύο μήνες παρουσιάζει σημαντικό έργο.
Αναλυτικά το Μαξίμου αναφέρει:
Η Κυβέρνηση συμπληρώνει δύο μήνες ζωής, και στο σύντομο αυτό χρονικό διάστημα παρουσιάζει σημαντικό έργο η καταγραφή του οποίου αναδεικνύει την εντατική προσπάθεια και τη συντονισμένη λειτουργία της.
1.Η Κυβέρνηση συγκροτήθηκε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, λιγότερο των δύο ημερών, με διεκπεραίωση όλων των προβλεπόμενων διαδικασιών, γεγονός που δείχνει καλή προετοιμασία και συντονισμό ενεργειών.
2.Στο διάστημα των δύο μηνών έχει συνεδριάσει δύο φορές το Υπουργικό Συμβούλιο, ενώ συγκροτήθηκαν και συνεδρίασαν κατ'επανάληψη τα ακόλουθα Κυβερνητικά συλλογικά όργανα.
α) Το Κυβερνητικό Συμβούλιο (ΚΥ.ΣΥΜ.)
β) Το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π.) που συστήθηκε από τη νέα Κυβέρνηση
γ) Το ΚΥΣΕΑ το οποίο ολοκλήρωσε τις κρίσεις των Ενόπλων Δυνάμεων, Λιμενικού Σώματος και Ελληνικής Αστυνομίας – Πυροσβεστικής. Οι ρυθμοί συνεδρίασης των συλλογικών Κυβερνητικών Οργάνων εντείνονται, ώστε να εξασφαλίζεται πλήρως η συλλογική λειτουργία της Κυβέρνησης.
3.Στο ίδιο χρονικό διάστημα η Κυβέρνησης ανακοίνωσε (Υπουργικό Συμβούλιο /27-2-2015) το νομοθετικό έργο το οποίο υλοποιεί σε πλήρη συνέπεια προς τις προγραμματικές δηλώσεις του Πρωθυπουργού στη Βουλή.
4. Κατατέθηκε, εγκρίθηκε και έγινε δεκτός με μεγάλη πλειοψηφία ο νόμος για την «Επείγουσα αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης και άλλες διατάξεις». Υλοποιήθηκε έτσι η βασική προτεραιότητα του Κυβερνητικού Προγράμματος έναντι των δοκιμαζομένων από την οικονομική κρίση πολιτών και την Μνημονιακή λιτότητα. Ρυθμίστηκαν ακόμη ζητήματα οργάνωσης και λειτουργίας της Κυβέρνησης και των Κυβερνητικών οργάνων με κύρια δράση θεσμοθέτηση της Γενικής Γραμματείας κατά της Διαφθοράς για την επικουρία του έργου του Υπουργού Επικρατείας κατά της Διαφθοράς.
5. Κατατέθηκε, συζητήθηκε και έγινε δεκτό το Σχέδιο Νόμου για την ρύθμιση σε 100 δόσεις των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία και άλλες διατάξεις, που ρυθμίζουν σημαντικά φορολογικά θέματα κατά της φοροδιαφυγής και της ταχύτερης είσπραξης των φορολογικών εσόδων κάθε κατηγορίας και είδους. Ο νόμος αυτός εκτιμάται ότι θα αυξήσει σημαντικά τα φορολογικά έσοδα κατά το τρέχον οικονομικό έτος, παράλληλα όμως, λόγω της άρσης του συνόλου των μέτρων καταστολής λόγω οφειλών, αναμένεται να συμβάλλει άμεσα και αποτελεσματικά στην επανεκκίνηση της Οικονομίας, με την επαναδραστηριοποίηση επιχειρήσεων που θα λάβουν τώρα, λόγω της ρύθμισης, φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, άρση κατασχέσεων λογαριασμών και ποινικών διώξεων.
6. Με τη ρύθμιση κατά των εικονικών τριγωνικών συναλλαγών αναμένεται άμεση μείωση τιμών των εισαγόμενων προϊόντων πρώτης ανάγκης και σύλληψη φοροδιαφυγής μέσω της έκδοσης εικονικών τιμολογίων.
7.Στο ίδιο χρονικό διάστημα η Κυβέρνηση ολοκλήρωσε την επεξεργασία των ακολούθων σ/ν που θα κατατεθούν στη Βουλή την ερχόμενη εβδομάδα:
(α) Επανασύστασης και λειτουργίας της ΕΡΤ Α.Ε. όπως λειτούργησε μέχρι την ημέρα πραξικοπηματικής διακοπής της λειτουργίας της. Η ψήφισή του θα ολοκληρωθεί άμεσα μετά το Πάσχα.
(β) Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης «Κατάργηση των σωφρονιστικών καταστημάτων Γ΄ τύπου και άλλες διατάξεις» με το οποίο επιχειρείται η συνολική αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας των φυλακών και του σωφρονιστικού συστήματος όπως διαμορφώθηκε ιδίως με τις πρόσφατες ρυθμίσεις της απελθούσας Κυβέρνησης. Το σ/ν θα γίνει νόμος του Κράτους αμέσως μετά το σ/ν της ΕΡΤ Α.Ε.
(γ) Σχέδιο νόμου για την αποκατάσταση των αδικιών στους δημοσίους υπαλλήλους και την εύρυθμη λειτουργία του δημοσίου, τον περιορισμό της γραφειοκρατίας και την προώθηση της αξιοκρατίας.
(δ) Σχέδιο νόμου για την αναστολή των πλειστηριασμών της πρώτης κατοικίας και ρύθμιση των δόσεων των στεγαστικών δανείων με βάση το πραγματικό εισόδημα των οφειλετών.
8.Το ίδιο χρονικό διάστημα με σειρά αποφάσεων των αρμοδίων Υπουργών και τροπολογιών στα ψηφισθέντα νομοσχέδια, λύθηκαν σειρά σοβαρών ζητημάτων και εκπληρώθηκαν ή εκπληρώνονται βασικές προγραμματικές δεσμεύσεις της Κυβέρνησης.
(α) Διατήρηση των κυρίων και επικουρικών συντάξεων και του εφάπαξ στα επίπεδα που είχαν διαμορφωθεί την 31/12/2014 ώστε να μην μειωθούν περεταίρω στα πλαίσια των μνημονιακών ρυθμίσεων. Η νέα κυβέρνηση, δηλαδή, ανέστειλε μνημονιακούς νόμους που προβλέπουν μαθηματικό τύπο για τον υπολογισμό του εφάπαξ που το μειώνει κατά πολύ, μη εφαρμογή του μηδενικού ελλείμματος για τις επικουρικές συντάξεις (ουσιαστικά θα τις μηδένιζαν...), καθώς και μη εφαρμογή του τριμηνιαίου δείκτη βιωσιμότητας των κύριων συντάξεων. Νόμους που είχε ψηφίσει η κυβέρνηση Σαμαρά και η νέα κυβέρνηση δεν εφαρμόζει!
(β) Απαλλαγή από αντικειμενικά κριτήρια φορολόγησης όσων στερούνται εισόδημα και άλλες αναγκαίες ρυθμίσεις, για τη φορολογική ελάφρυνση των πολύ οικονομικά αδύναμων.
9.Κεντρικό ζήτημα, βέβαια, της κυβερνητικής πολιτικής το δίμηνο αυτό, υπήρξε η διαπραγμάτευση με τους εταίρους και δανειστές για τη διαμόρφωση των όρων της μεταμνημονιακής εποχής και της μετάβασης από τα μνημόνια της λιτότητας στην περίοδο της κοινωνικής ευαισθησίας, δικαιοσύνης, ανάπτυξης και της αποκατάστασης της εθνικής κυριαρχίας και αξιοπρέπειας. Ειδικότερα:
α) Η απόφαση του Eurogroup της 20/2/2015 καθιέρωσε το πλαίσιο της μεταβατικής περιόδου Φεβρουαρίου – Ιουνίου 2015, για την τελική συμφωνία αναδιάρθρωσης του χρέους και την διαμόρφωση ενός νέου εθνικού σχεδίου οικονομικής ανασυγκρότησης και ανάπτυξης που θα καταστήσει το χρέος βιώσιμο.
β) Η Κυβέρνηση διαπραγματεύτηκε επίμονα και σε όλα τα επίπεδα τη συμφωνία νέων δράσεων σε αντικατάσταση των μνημονιακών, και έθεσε τα όρια και τα θέματα τα οποία είναι αδιαπραγμάτευτα. Ταυτόχρονα τερμάτισε οριστικά την προκλητική παρουσία της τρόϊκα στα υπουργεία και τα δημόσια κτήρια της χώρας, απέρριψε δε κάθε απόπειρα επέμβασης των δανειστών στα προτεινόμενα υπό την Κυβέρνηση σ/ν προς ψηφίσει και το περιεχόμενό τους (νόμος για την ανθρωπιστική κρίση και την ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών).
γ) Έκανε απολύτως σαφές σε όλα τα επίπεδα της ευρωζώνης και το ΔΝΤ, ότι δεν πρόκειται να συνεχίσει την εξυπηρέτηση του δημοσίου χρέους, από ίδιους πόρους, εάν οι δανειστές δεν προχωρήσουν άμεσα στην εκταμίευση των δόσεων τις οποίες καθυστερούν από το 2014. Η χώρα έχει να εισπράξει δόση από Κομισιόν ή ΔΝΤ από τον Αύγουστο του 2014, παρόλα αυτά εκπληρώνει κανονικά τις υποχρεώσεις της.
δ) Ζήτησε στη βάση της ίσης μεταχείρισης και των κανόνων λειτουργίας της ΕΚΤ, την άρση όλων των περιορισμών οι οποίοι έχουν επιβληθεί από τις 4/2/2015 σε βάρος αφ΄ ενός της χρηματοδότησης των Ελληνικών Τραπεζών αλλά και της χρηματοδότησης του Δημοσίου από τις Ελληνικές Τράπεζες.
ε) Ανέπτυξε πρωτοβουλία για την προσέλκυση επενδυτών/χρηματοδοτήσεις από τρίτες χώρες όπως κυρίως η Κίνα στην οποία μετέβη επίσημη αποστολή υπό τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης.
στ) Τα παραπάνω ζητήματα αποτελούν απαραίτητες προϋποθέσεις για την εξυπηρέτηση του δημοσίου χρέους χωρίς να τίθεται σε διακινδύνευση πληρωμές του δημοσίου στους Έλληνες πολίτες, μισθοί, συντάξεις, υγεία, παιδεία, άμυνα, δημόσια έργα.
10. Η Κυβέρνηση κληρονόμησε από την προηγούμενη Κυβέρνηση μια εξαιρετικά πρωτοφανή κατάσταση. Οι δανειστές ESM, IMF (ΔΝΤ) και ECB (ΕΚΤ), έχουν αναπτύξει από το πρώτο εξάμηνο 2014 το σύνολο των εκταμιεύσεων και της χρηματοδότηση της χώρας, ποσά που είχαν σκοπό αποκλειστικά να εξυπηρετήσουν την πληρωμή του δημοσίου χρέους, η Ελλάδα συνέχισε να καταβάλλει στη λήξη τους ομόλογα του IMF, τόκους και δόσεις προς την ECB και ESM. Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα που εξοφλεί το δημόσιο χρέος χωρίς αναχρηματοδότησή του από ιδίους εθνικούς πόρους και εσωτερικό δανεισμό (T. Bills).
11. Σήμερα Παρασκευή ξεκινά το Brussels Group στις Βρυξέλλες το οποίο και συζητά πάνω στη λίστα μεταρρυθμίσεων της ελληνικής κυβέρνησης.
Πηγή:ΑΜΠΕ
Εφημερίδα Δημοκρατία
Επίσης σε ανεπίσημο κυβερνητικό σημείωμα τονίζεται πως η Κυβέρνηση έκανε απολύτως σαφές σε όλα τα επίπεδα πως δεν πρόκειται να συνεχίσει την εξυπηρέτηση του δημοσίου χρέους, από ίδιους πόρους, εάν οι δανειστές δεν προχωρήσουν άμεσα στην εκταμίευση των δόσεων τις οποίες καθυστερούν από το 2014.
«Σενάρια επιστημονικής φαντασίας τα περί στάσης πληρωμών»
Ωστόσο κυβερνητικές πηγές λένε ότι σε αυτή τη φάση προτεραιότητα έχει ο διάλογος και δεν τίθεται ζήτημα εκβιασμού, ενώ χαρακτηρίζουν σενάρια φαντασίας τις δημοσιογραφικές εκτιμήσεις για σενάρια στάσης πληρωμών.
Επίσης οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι η φράση στο ανεπίσημο σημείωμα της Κυβέρνηση που εκδόθηκε νωρίτερα και αναφέρει: «Δεν πρόκειται να συνεχίσει την εξυπηρέτηση του δημοσίου χρέους, από ίδιους πόρους, εάν οι δανειστές δεν προχωρήσουν άμεσα στην εκταμίευση των δόσεων τις οποίες καθυστερούν από το 2014» επαναλαμβάνει σημείο της επιστολής του Πρωθυπουργού προς τους ηγέτες της Ευρωζώνης.
«Αφορά, λοιπόν, το ιστορικό της διαπραγμάτευσης και δεν προσθέτει τίποτα καινούριο. Συνεπώς ότι το Μαξίμου ανακοινώνει στάση πληρωμών (!) μόνο σε σενάριο φαντασίας μπορεί να στηριχτεί» τονίζουν οι κύκλοι του Μαξίμου.
18 μέτρα στην λίστα της κυβέρνησης για 3,2 δισ. το 2015
Η ελληνική Κυβέρνηση απέστειλε στους εταίρους λίστα με 18 άμεσα μέτρα με στόχο την είσπραξη 3,2 δισ ευρώ εντός του 2015.
Αύριο Σάββατο ξεκινά τις εργασίες του, δια ζώσης, στις Βρυξέλλες το Brussels Group, το οποίο θα συζητήσει πάνω στη λίστα που θα καταθέσει η ελληνική Κυβέρνηση.
Την Κυριακή θα συνεδριάσει το Κυβερνητικό Συμβούλιο, αλλά και τα ανώτερα όργανα του ΣΥΡΙΖΑ προκειμένου να ενημερωθούν για τις νέες προτάσεις της κυβέρνησης.
Την Τετάρτη θα διεξαχθεί το Eurogroup, ενώ την Πέμπτη εκτιμάται ότι μπορεί να υπάρξει εξομάλυνση της ρευστότητας με απόφαση της ΕΚΤ για τα έντοκα γραμμάτια του Δημοσίου.
Κυβερνητικοί κύκλοι τονίζουν πως οι δράσεις που προτείνονται μέσω της λίστας μεταρρυθμίσεων προβλέπουν για το 2015 έσοδα ύψους 3 δισ. ευρώ, έσοδα που δεν προέρχονται σε καμιά περίπτωση από περικοπή μισθών, συντάξεων ή εφάπαξ.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές η λίστα δεν περιλαμβάνει υφεσιακά μέτρα και οι μεταρρυθμίσεις/δράσεις θα επιτρέψουν την επανεκκίνηση της οικονομίας.
Πάντως κυβερνητικοί παράγοντες αναγνωρίζουν ότι υπάρχουν δυσκολίες στην αποδοχή των μέτρων όταν η συζήτηση γίνεται σε επίπεδο υπαλλήλων.
«Σε επίπεδο κορυφής φαίνεται ότι υπάρχουν δυνατότητες, όμως όταν κατεβαίνουμε επίπεδο η συζήτηση «εγκλωβίζεται» στην υλοποίηση του μνημονίου, κάτι που δεν είναι αποδεκτό», λένε χαρακτηριστικά.
Υπογραμμίζεται πως όλες οι προτάσεις είναι κοστολογημένες και έχουν την σύμφωνη γνώμη της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.
Όπως διαβεβαιώνουν κυβερνητικοί παράγοντες «δεν θα επιβαρύνουν μισθωτούς, συνταξιούχους, χαμηλά και μεσαία εισοδήματα».
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα 3,2 δισ. ευρώ θα προκύψουν από μέτρα κατά της φοροδιαφυγής, της φοροαποφυγής και της εισφοροδιαφυγής.
Ακόμη θα γίνουν εντατικοί έλεγχοι στις διάφορες λίστες (Λαγκάρντ, εμβάσματα στο εξωτερικό κ.α.) από τον έλεγχο στο ηλεκτρονικό σύστημα για την απόδοση του ΦΠΑ, από την λοταρία των αποδείξεων, αλλά και από τις άδειες για τα μέσα ενημέρωσης.
Επισημαίνεται ότι εκτός από το «σαφάρι» για τα 3,2 δις υπάρχει και το «πακέτο Γιούνκερ» ύψους 2,2 δις ευρώ που θα ενισχύσει την πορεία ανάκαμψης της οικονομίας και ανακούφισης από την ανθρωπιστική κρίση.
Με βάση τους σχεδιασμούς του οικονομικού επιτελείου το 2015 το πρωτογενές πλεόνασμα θα είναι μεγαλύτερο από το 0,3% που άφησε το 2014 η κυβέρνηση Σαμαρά, ενώ η ανάπτυξη θα είναι πάνω από 1,5% του ΑΕΠ.
Στην κυβέρνηση επισημαίνουν ότι «εξαντλούμε τα όρια της ρευστότητας στο δημόσιο τομέα και στα λιμνάζοντα ρευστά διαθέσιμα του δημοσίου προκειμένου να πληρωθούν κανονικά μισθοί και συντάξεις».
Ωστόσο σημειώνουν ότι «υπάρχουν δυσκολίες έως και ασφυξία ως προς την ρευστότητα, όχι όμως στην οικονομία» και γι' αυτό είναι αισιόδοξοι για την ανάκαμψη.
Το έργο της Κυβέρνησης από τη συγκρότησή της
Εν τω μεταξύ στο ανεπίσημο σημείωμα της Κυβέρνησης γίνεται ένας απολογισμός του κυβερνητικού έργου και όπως επισημαίνεται μέσα σε αυτούς τους δύο μήνες παρουσιάζει σημαντικό έργο.
Αναλυτικά το Μαξίμου αναφέρει:
Η Κυβέρνηση συμπληρώνει δύο μήνες ζωής, και στο σύντομο αυτό χρονικό διάστημα παρουσιάζει σημαντικό έργο η καταγραφή του οποίου αναδεικνύει την εντατική προσπάθεια και τη συντονισμένη λειτουργία της.
1.Η Κυβέρνηση συγκροτήθηκε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, λιγότερο των δύο ημερών, με διεκπεραίωση όλων των προβλεπόμενων διαδικασιών, γεγονός που δείχνει καλή προετοιμασία και συντονισμό ενεργειών.
2.Στο διάστημα των δύο μηνών έχει συνεδριάσει δύο φορές το Υπουργικό Συμβούλιο, ενώ συγκροτήθηκαν και συνεδρίασαν κατ'επανάληψη τα ακόλουθα Κυβερνητικά συλλογικά όργανα.
α) Το Κυβερνητικό Συμβούλιο (ΚΥ.ΣΥΜ.)
β) Το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π.) που συστήθηκε από τη νέα Κυβέρνηση
γ) Το ΚΥΣΕΑ το οποίο ολοκλήρωσε τις κρίσεις των Ενόπλων Δυνάμεων, Λιμενικού Σώματος και Ελληνικής Αστυνομίας – Πυροσβεστικής. Οι ρυθμοί συνεδρίασης των συλλογικών Κυβερνητικών Οργάνων εντείνονται, ώστε να εξασφαλίζεται πλήρως η συλλογική λειτουργία της Κυβέρνησης.
3.Στο ίδιο χρονικό διάστημα η Κυβέρνησης ανακοίνωσε (Υπουργικό Συμβούλιο /27-2-2015) το νομοθετικό έργο το οποίο υλοποιεί σε πλήρη συνέπεια προς τις προγραμματικές δηλώσεις του Πρωθυπουργού στη Βουλή.
4. Κατατέθηκε, εγκρίθηκε και έγινε δεκτός με μεγάλη πλειοψηφία ο νόμος για την «Επείγουσα αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης και άλλες διατάξεις». Υλοποιήθηκε έτσι η βασική προτεραιότητα του Κυβερνητικού Προγράμματος έναντι των δοκιμαζομένων από την οικονομική κρίση πολιτών και την Μνημονιακή λιτότητα. Ρυθμίστηκαν ακόμη ζητήματα οργάνωσης και λειτουργίας της Κυβέρνησης και των Κυβερνητικών οργάνων με κύρια δράση θεσμοθέτηση της Γενικής Γραμματείας κατά της Διαφθοράς για την επικουρία του έργου του Υπουργού Επικρατείας κατά της Διαφθοράς.
5. Κατατέθηκε, συζητήθηκε και έγινε δεκτό το Σχέδιο Νόμου για την ρύθμιση σε 100 δόσεις των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία και άλλες διατάξεις, που ρυθμίζουν σημαντικά φορολογικά θέματα κατά της φοροδιαφυγής και της ταχύτερης είσπραξης των φορολογικών εσόδων κάθε κατηγορίας και είδους. Ο νόμος αυτός εκτιμάται ότι θα αυξήσει σημαντικά τα φορολογικά έσοδα κατά το τρέχον οικονομικό έτος, παράλληλα όμως, λόγω της άρσης του συνόλου των μέτρων καταστολής λόγω οφειλών, αναμένεται να συμβάλλει άμεσα και αποτελεσματικά στην επανεκκίνηση της Οικονομίας, με την επαναδραστηριοποίηση επιχειρήσεων που θα λάβουν τώρα, λόγω της ρύθμισης, φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, άρση κατασχέσεων λογαριασμών και ποινικών διώξεων.
6. Με τη ρύθμιση κατά των εικονικών τριγωνικών συναλλαγών αναμένεται άμεση μείωση τιμών των εισαγόμενων προϊόντων πρώτης ανάγκης και σύλληψη φοροδιαφυγής μέσω της έκδοσης εικονικών τιμολογίων.
7.Στο ίδιο χρονικό διάστημα η Κυβέρνηση ολοκλήρωσε την επεξεργασία των ακολούθων σ/ν που θα κατατεθούν στη Βουλή την ερχόμενη εβδομάδα:
(α) Επανασύστασης και λειτουργίας της ΕΡΤ Α.Ε. όπως λειτούργησε μέχρι την ημέρα πραξικοπηματικής διακοπής της λειτουργίας της. Η ψήφισή του θα ολοκληρωθεί άμεσα μετά το Πάσχα.
(β) Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης «Κατάργηση των σωφρονιστικών καταστημάτων Γ΄ τύπου και άλλες διατάξεις» με το οποίο επιχειρείται η συνολική αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας των φυλακών και του σωφρονιστικού συστήματος όπως διαμορφώθηκε ιδίως με τις πρόσφατες ρυθμίσεις της απελθούσας Κυβέρνησης. Το σ/ν θα γίνει νόμος του Κράτους αμέσως μετά το σ/ν της ΕΡΤ Α.Ε.
(γ) Σχέδιο νόμου για την αποκατάσταση των αδικιών στους δημοσίους υπαλλήλους και την εύρυθμη λειτουργία του δημοσίου, τον περιορισμό της γραφειοκρατίας και την προώθηση της αξιοκρατίας.
(δ) Σχέδιο νόμου για την αναστολή των πλειστηριασμών της πρώτης κατοικίας και ρύθμιση των δόσεων των στεγαστικών δανείων με βάση το πραγματικό εισόδημα των οφειλετών.
8.Το ίδιο χρονικό διάστημα με σειρά αποφάσεων των αρμοδίων Υπουργών και τροπολογιών στα ψηφισθέντα νομοσχέδια, λύθηκαν σειρά σοβαρών ζητημάτων και εκπληρώθηκαν ή εκπληρώνονται βασικές προγραμματικές δεσμεύσεις της Κυβέρνησης.
(α) Διατήρηση των κυρίων και επικουρικών συντάξεων και του εφάπαξ στα επίπεδα που είχαν διαμορφωθεί την 31/12/2014 ώστε να μην μειωθούν περεταίρω στα πλαίσια των μνημονιακών ρυθμίσεων. Η νέα κυβέρνηση, δηλαδή, ανέστειλε μνημονιακούς νόμους που προβλέπουν μαθηματικό τύπο για τον υπολογισμό του εφάπαξ που το μειώνει κατά πολύ, μη εφαρμογή του μηδενικού ελλείμματος για τις επικουρικές συντάξεις (ουσιαστικά θα τις μηδένιζαν...), καθώς και μη εφαρμογή του τριμηνιαίου δείκτη βιωσιμότητας των κύριων συντάξεων. Νόμους που είχε ψηφίσει η κυβέρνηση Σαμαρά και η νέα κυβέρνηση δεν εφαρμόζει!
(β) Απαλλαγή από αντικειμενικά κριτήρια φορολόγησης όσων στερούνται εισόδημα και άλλες αναγκαίες ρυθμίσεις, για τη φορολογική ελάφρυνση των πολύ οικονομικά αδύναμων.
9.Κεντρικό ζήτημα, βέβαια, της κυβερνητικής πολιτικής το δίμηνο αυτό, υπήρξε η διαπραγμάτευση με τους εταίρους και δανειστές για τη διαμόρφωση των όρων της μεταμνημονιακής εποχής και της μετάβασης από τα μνημόνια της λιτότητας στην περίοδο της κοινωνικής ευαισθησίας, δικαιοσύνης, ανάπτυξης και της αποκατάστασης της εθνικής κυριαρχίας και αξιοπρέπειας. Ειδικότερα:
α) Η απόφαση του Eurogroup της 20/2/2015 καθιέρωσε το πλαίσιο της μεταβατικής περιόδου Φεβρουαρίου – Ιουνίου 2015, για την τελική συμφωνία αναδιάρθρωσης του χρέους και την διαμόρφωση ενός νέου εθνικού σχεδίου οικονομικής ανασυγκρότησης και ανάπτυξης που θα καταστήσει το χρέος βιώσιμο.
β) Η Κυβέρνηση διαπραγματεύτηκε επίμονα και σε όλα τα επίπεδα τη συμφωνία νέων δράσεων σε αντικατάσταση των μνημονιακών, και έθεσε τα όρια και τα θέματα τα οποία είναι αδιαπραγμάτευτα. Ταυτόχρονα τερμάτισε οριστικά την προκλητική παρουσία της τρόϊκα στα υπουργεία και τα δημόσια κτήρια της χώρας, απέρριψε δε κάθε απόπειρα επέμβασης των δανειστών στα προτεινόμενα υπό την Κυβέρνηση σ/ν προς ψηφίσει και το περιεχόμενό τους (νόμος για την ανθρωπιστική κρίση και την ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών).
γ) Έκανε απολύτως σαφές σε όλα τα επίπεδα της ευρωζώνης και το ΔΝΤ, ότι δεν πρόκειται να συνεχίσει την εξυπηρέτηση του δημοσίου χρέους, από ίδιους πόρους, εάν οι δανειστές δεν προχωρήσουν άμεσα στην εκταμίευση των δόσεων τις οποίες καθυστερούν από το 2014. Η χώρα έχει να εισπράξει δόση από Κομισιόν ή ΔΝΤ από τον Αύγουστο του 2014, παρόλα αυτά εκπληρώνει κανονικά τις υποχρεώσεις της.
δ) Ζήτησε στη βάση της ίσης μεταχείρισης και των κανόνων λειτουργίας της ΕΚΤ, την άρση όλων των περιορισμών οι οποίοι έχουν επιβληθεί από τις 4/2/2015 σε βάρος αφ΄ ενός της χρηματοδότησης των Ελληνικών Τραπεζών αλλά και της χρηματοδότησης του Δημοσίου από τις Ελληνικές Τράπεζες.
ε) Ανέπτυξε πρωτοβουλία για την προσέλκυση επενδυτών/χρηματοδοτήσεις από τρίτες χώρες όπως κυρίως η Κίνα στην οποία μετέβη επίσημη αποστολή υπό τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης.
στ) Τα παραπάνω ζητήματα αποτελούν απαραίτητες προϋποθέσεις για την εξυπηρέτηση του δημοσίου χρέους χωρίς να τίθεται σε διακινδύνευση πληρωμές του δημοσίου στους Έλληνες πολίτες, μισθοί, συντάξεις, υγεία, παιδεία, άμυνα, δημόσια έργα.
10. Η Κυβέρνηση κληρονόμησε από την προηγούμενη Κυβέρνηση μια εξαιρετικά πρωτοφανή κατάσταση. Οι δανειστές ESM, IMF (ΔΝΤ) και ECB (ΕΚΤ), έχουν αναπτύξει από το πρώτο εξάμηνο 2014 το σύνολο των εκταμιεύσεων και της χρηματοδότηση της χώρας, ποσά που είχαν σκοπό αποκλειστικά να εξυπηρετήσουν την πληρωμή του δημοσίου χρέους, η Ελλάδα συνέχισε να καταβάλλει στη λήξη τους ομόλογα του IMF, τόκους και δόσεις προς την ECB και ESM. Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα που εξοφλεί το δημόσιο χρέος χωρίς αναχρηματοδότησή του από ιδίους εθνικούς πόρους και εσωτερικό δανεισμό (T. Bills).
11. Σήμερα Παρασκευή ξεκινά το Brussels Group στις Βρυξέλλες το οποίο και συζητά πάνω στη λίστα μεταρρυθμίσεων της ελληνικής κυβέρνησης.
Πηγή:ΑΜΠΕ
Εφημερίδα Δημοκρατία
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια