Sponsor

ATHENS WEATHER

Οι ταινίες της εβδομάδας από την Πρωτοχρονιά


Ο «Αλύγιστος», η δραματική ιστορία του δρομέα Λούις Ζαμπερίνι έτσι όπως την είδε η Αντζελίνα Τζολί και τα «Μεγάλα μάτια» του Τιμ Μπάρτον είναι δυο αξιόλογες ταινίες με τις οποίες οι αίθουσες υποδέχονται τη νέα χρονιά από την Πέμπτη 1 Ιανουαρίου

Ζουμπουλάκης Γιάννης

Αλύγιστος (Unbroken, ΗΠΑ, 2014) σε σκηνοθεσία Αντζελίνα Τζολί, με τους Τζακ Ο' Κόνελ, Γκάρετ Χέντλουντ, Τακαμάσα Ισιχάρα
«Αν το αντέχεις, θα τα καταφέρεις» ήταν το σύνθημα ζωής του Λούις Ζαμπερίνι (1917 - 2014)· μια συμβουλή του αδελφού του ο οποίος υπήρξε ο πρώτος προπονητής του στο τρέξιμο. Ο ιταλικής καταγωγής Αμερικανός Ζαμπερίνι κατάφερε να φτάσει ως τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1936, κάτι που ήταν από μόνο του ένας άθλος. Ο πραγματικός άθλος όμως έμελλε να ακολουθήσει στα χρόνια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, την εποχή που υπηρέτησε στην Πολεμική Αεροπορία.

Όταν το αεροπλάνο του Ζαμπερίνι καταρρίφθηκε στον Ειρηνικό Ωκεανό, εκείνος συνελήφθη από τους Ιάπωνες και βασανίστηκε σε σημείο εξουθένωσης. Ως κινηματογραφική ανάπλαση, όλη η ιστορία του κινεί το ενδιαφέρον (την παρακολουθούμε αποσπασματικά με εναλλαγές στον χρόνο). Το μεγαλύτερο όμως ενδιαφέρον της ταινίας είναι η εμμονή της σκηνοθέτριας Αντζελίνα Τζολί στον σαδιστικό τρόπο με τον οποίο αντιμετώπισε τον Ζαμπερίνι ο Ιάπωνας υπεύθυνος του στρατοπέδου (Τακαμάσα Ισιχάρα). Τα καψώνια που ο Ζαμπερίνι θα βιώσει εξαιτίας του Ιάπωνα είναι αποτέλεσμα μιας αρρωστημένης διαστροφής, πίσω από την οποία κρύβεται μια λανθάνουσα ομοφυλοφιλία (ο Ιάπωνας θυμίζει γυναίκα). Για να καταλάβετε, οι αντίστοιχες σκηνές ανάμεσα στον Ντέιβιντ Μπαόυι και τον Ρουίκι Σακαμότο στο «Καλά Χριστούγεννα κύριε Λόρενς» είναι απλή οδοντόκρεμα!
Βαθμολογία: 3
Αίθουσες
ΑΘΗΝΑ: ΑΕΛΛΩ - ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΑΘΗΝΑΙΟΝ - ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΑΝΟΙΞΗ ΧΑΙΔΑΡΙ - ΑΤΤΑΛΟΣ, Ν.ΣΜΥΡΝΗ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ - CINERAMA - ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ - ODEON STARCITY - STER ΙΛΙΟΝ - VILLAGE MALL - VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ - VILLAGE ΡΕΝΤΗ - VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ - ΒΑΡΚΙΖΑ - ΙΝΤΕΑΛ - ΝΑΝΑ - ΟΣΚΑΡ ΑΧΑΡΝΩΝ - ΣΙΝΕΑΚ ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΤΡΙΑΝΟΝ - ΧΟΛΑΡΓΟΣ -ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ ΑΙΓΑΛΕΩ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ - VILLAGE COSMOS - ΟΛΥΜΠΙΟΝ

Μεγάλα μάτια (Big eyes, ΗΠΑ, 2014) σε σκηνοθεσία Τιμ Μπάρτον, με τους Εϊμι Ανταμς, Κρίστοφ Βαλτς, Τέρενς Σταμπ, Ντάνι Χιούστον.
Ενδιαφέροντα ερωτήματα που ισορροπούν πάνω στην λεπτή γραμμή που χωρίζει την αλήθεια από το ψέμα, την γνησιότητα από την πλαστογραφία επιχειρεί ο Τιμ Μπάρτον στην τελευταία ταινία του η οποία είναι βασισμένη σε πραγματικά πρόσωπα και περιστατικά: τι μπορεί να συμβεί από την στιγμή που η ζωγράφος Μάργκαρετ Κιν (Εϊμι Ανταμς) βλέπει τα έργα της να γίνονται ανάρπαστα με το όνομα ενός άλλου; Πως νιώθει που ο «άλλος», ο οποίος μάλιστα είναι ο σύζυγός της, Γουόλτερ Κιν (Κρίστοφ Βαλτς) γίνεται διάσημος, ενώ η ίδια παραμένει στο περιθώριο; Και που μπορεί να οδηγήσει η κλοπή της ευαισθησίας του ψυχικού της κόσμου ο οποίος μεταφέρεται στο καμβά μέσα από τα τεράστια μάτια θλιμμένων προσώπων αφού όπως η ίδια λέει «τα μάτια είναι ο τρόπος με τον οποίο εκφράζω τα συναισθήματά μου»;  

Ο Μπάρτον που είναι συλλέκτης έργων της Κιν, αντιμετωπίζει με συμπάθεια την κεντρική ηρωίδα του επισημαίνοντας όμως και την δική της ευθύνη αφού η ίδια αναγκάστηκε να συμφωνήσει με το σχέδιο του συζύγου της, έστω και αν αργότερα «ξύπνησε» με την βοήθεια των μαρτύρων του Ιεχωβά!

Η πολύ καλή ηθοποιός Εϊμι Ανταμς πλάθει μια νοικοκυρά με καλλιτεχνικές ανησυχίες, άρα μια ακόμη ενδιαφέρουσα ηρωίδα στην φιλμογραφία της (είναι υποψήφια για την Χρυσή Σφαίρα). Αντιθέτως, με το έντονο βλέμμα και το σατανικό χαμόγελό του, ο Αυστριακός Κρίστοφ Βαλτς (απίσης υποψήφιος στις Σφαίρες) επεξεργάζεται μια μάλλον γκροτέσκα παραλλαγή των κυνικών ηρώων στους οποίους έχει διαπρέψει στις ταινίες του Κουέντιν Ταραντίνο («Αδωξοι μπάσταρδη» και «Django unchained»).

Αν κάτι πάντως μου έλειψε από την ταινία που είναι εποχής (αρχίζει το 1958 και κλείνει κάπου μέσα στην δεκαετία του 1960) είναι η δημιουργική «τρέλα» του σκηνοθέτη, τόσο χαρακτηριστική στις ταινίες του. Παρά το σκοτεινό θέμα, όλα εδώ είναι πολύ στρογγυλεμένα, πολύ στιλπνά.
Βαθμολογία: 2 1/2
ΑΘΗΝΑ: EMBASSY ODEON - ΔΑΝΑΟΣ - ΚΗΦΙΣΙΑ - ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΤΗΣΙΩΝ - ΑΤΛΑΝΤΙΣ ΔΑΦΝΗ - ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ - ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ - ODEON STARCITY - VILLAGE MALL - VILLAGE PENTH ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ - VILLAGE COSMOS - STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ - ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ

Τα μυστικά του δάσους (Into the woods, ΗΠΑ, 2014) σε σκηνοθεσία Ρομπ Μάρσαλ, με τους Μέριλ Στριπ, Εμιλι Μπλαντ, Τζόνι Ντεπ.
Ιδέες από διάσημα παραμύθια (Σταχτοπούτα, Κοκκινοσκουφίτσα, Ο Τζακ και η Φασολιά) συγχωνεύονται σε ένα κινηματογραφικό μιούζικαλ που θα ήταν πολύ καλύτερο αν έλειπαν τα ...τραγούδια. Ο Ρομπ Μάρσαλ, σκηνοθέτης του «Σικάγο», επιχείρησε την διασκευή του διάσημου θεατρικού έργου των Στίβεν Σόντχαϊμ - Τζέιμς Λαπίν (πρωτοανέβηκε στο Μπρόντγουεϊ το 1987) όπου το τραγούδι δεν σταματά ποτέ. Ενδεχομένως στην σκηνή του θεάτρου, αυτό να είναι θετικό στοιχείο, όμως στην μεγάλη οθόνη, όπως αποδεικνύεται,  μπορεί να κουράσει. Ακόμα και η μάγισσα Μέριλ Στριπ δεν παύει από κάποια στιγμή και μετά να γίνεται ως και ενοχλητική. Η υποψηφιότητά της στις Χρυσές Σφαίρες (στην κατηγορία κωμωδία ή μιούζικαλ) οφείλεται στην απογείωσή της λίγο πριν από το φινάλε_ και πάλι βέβαια με ένα τραγούδι.
Βαθμολογία: 1 1/2
ΑΘΗΝΑ: ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ - ODEON STARCITY - STER IΛION - VILLAGE MALL - VILLAGE ΡΕΝΤΗ - VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ - VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ - VILLAGE AΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ - ΑΕΛΛΩ - ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ - ΑΙΓΛΗ - ΔΑΝΑΟΣ - ΕΛΛΗ - ΚΗΦΙΣΙΑ - ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ - ΝΑΝΑ κ.α. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ - VILLAGE COSMOS - STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ - VILLAGE ΛΙΜΑΝΙ - ΒΑΚΟΥΡΑ


ΕΠΙΣΗΣ

>Η τρισδιάστατη ταινία κινουμένων σχεδίων «H Tίνκερμπελ και το τέρας του ποτέ» («Legend of the NeverBeast», ΗΠΑ, 2014) του Στιβ Λότερ είναι η έκτη της σειράς για την πασίγνωστη νεράιδα. Προβάλλεται μόνον μεταγλωττισμένη με τις φωνές των Γιούλικα Σκαφιδά, Αφροδίτης Σημίτη κ.α.
Βαθμολογία: _
ΑΘΗΝΑ: ΟΛΑ ΤΑ ODEON - ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE - ΑΕΛΛΩ κ.α. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΚΟΛΟΣΣΑΙΟΝ - ΟDEON ΠΛΑΤΕΙΑ κ.α.

>Η ταινία «Απόψε τρώμε στης Ιοκάστης» (Ελλάδα, 2014) του Βασίλη Μυριανθόπουλου είναι η κινηματογραφική εκδοχή της ομότιτλης θεατρικής επιτυχίας σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή. Στον ρόλο της ηρωίδας του τίτλου πρωταγωνιστεί η Ρένια Λουιζίδου.
Βαθμολογία: _
ΑΘΗΝΑ: ODEON ΟΠΕΡΑ - ΝΙΡΒΑΝΑ - ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX - ΑΕΛΛΩ - ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ - ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ - ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE κ.α. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ - STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ κ.α.

>Τέλος, όπως είχα αναφέρει από το περασμένο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, η «Νορβηγία» του Γιάννη Βεσλεμέ, μια ταινία «είδους», μια ταινία με βαμπίρ, μπορεί να εισπραχτεί μόνον ως ένα ανεκδοτολογικού χαρακτήρα πείραμα. Ο Βεσλεμές (ή Felizol όπως τον ξέρουν ως μουσικό) έχει την αίσθηση του σινεμά και ξέρει να στήνει ενδιαφέροντα κάδρα (είναι επίσης ο σκηνογράφος και ο μουσικός της ταινίας). Δεν ξέρει όμως αν θέλει να κάνει κωμωδία, δράμα, παρωδία ή θρίλερ. Το αποτέλεσμα είναι ένας αχταρμάς που σε αφήνει τουλάχιστον αμήχανο, πόσο μάλλον όταν έχεις πρόσφατο μέσα σου το φιλμ του Τζιμ Τζάρμους «Μόνον οι εραστές μένουν ζωντανοί» (παίζουν:οι Βαγγέλης Μουρίκης, Μάρκος Λεζές, Αλεξία Καλτσίκη κ.α.)
Βαθμολογία: 1/2
ΑΘΗΝΑ: ΑΣΤΥ (από Σάββατο)

ΤΟ ΒΗΜΑ πολιτισμός

* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου. 

 

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια