Sponsor

ATHENS WEATHER

«Ψηφιακές» σχέσεις στη σφαίρα του Διαδικτύου

Ένας στους επτά παραδέχεται ότι διατηρεί online σχέση με έναν διαδικτυακό σύντροφο που δεν έχει γνωρίσει ποτέ, αποκαλύπτει βρετανική δημοσκόπηση

Βενιού Ειρήνη

Στην ιλιγγιώδη εποχή του Internet και της «υπερδικτύωσης» οι κοινωνικές σχέσεις συχνά δημιουργούνται εντός της διαδικτυακής σφαίρας. Το ίδιο συμβαίνει και στην περίπτωση των προσωπικών σχέσεων, όπως αποδεικνύουν τα αποτελέσματα νέας βρετανικής δημοσκόπησης που πραγματοποίησε η εταιρεία δορυφορικών συστημάτων Europasat και στην οποία έλαβαν μέρος 2.000 πολίτες.

Σύμφωνα με αυτά, ένας στους επτά Βρετανούς (ποσοστό 14%) διατηρεί διαδικτυακή σχέση με άτομο που δεν έχει γνωρίσει ποτέ από κοντά. Το 25% των εθελοντών παραδέχθηκε ότι κάποια στιγμή έχει φλερτάρει online με έναν άγνωστο. Το 37% των χρηστών του Facebook ανέφερε ότι στη σελίδα κοινωνικής δικτύωσης έχει «φίλους» τους οποίους ουσιαστικά δεν γνωρίζει και το 25% επικοινωνεί μαζί τους τακτικά. Μόνο το 4% δήλωσε ότι οι φίλοι που διατηρεί στο προφίλ του αποτελούν φίλους που έχει και στην πραγματική ζωή του.

Απρόσωπη επικοινωνία γεμάτη αυτοπεποίθηση

Περίπου το 50% των χρηστών παραδέχθηκε ότι δεν έχει ενεργοποιήσει οποιαδήποτε ρύθμιση γύρω από το απόρρητο του λογαριασμού του, ενώ το 25% δήλωσε ότι νιώθει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση όταν μιλάει με κάποιον μέσω Διαδικτύου από ό,τι στην πραγματικότητα. Σχεδόν το 33% των ερωτηθέντων προσέθεσε ότι μέσω των social media εκφράζεται διαφορετικά από ό,τι στην πραγματική του ζωή και πως βρίσκει το θάρρος να πει πράγματα που υπό κανονικές συνθήκες δεν θα εκστόμιζε.

Η δημοσκόπηση εξέτασε και τις καταναλωτικές συνήθειες των χρηστών του Διαδικτύου. Περισσότεροι από το 1/3 των συμμετεχόντων δήλωσαν ότι όταν περιηγούνται σε διαδικτυακά καταστήματα πολλές φορές προχωρούν σε αυθόρμητες αγορές.

Και στην περίπτωση της ενημέρωσης, τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης φάνηκε να έχουν αλλάξει για τα καλά τις συνήθειες των χρηστών τους. Το 44% ανέφερε ότι μια «βόλτα» στα social media αρκεί για την ενημέρωσή τους γύρω από τα κυριότερα γεγονότα της ημέρας. Το 50% των γυναικών δήλωσε μάλιστα ότι με τον τρόπο αυτόν κάποια στιγμή ενημερώθηκε για μια έκτακτη είδηση. Η πλειονότητα τόσο των ανδρών όσο και των γυναικών παραδέχθηκε ότι δεν θα άντεχε ούτε μια μέρα εκτός Διαδικτύου, ενώ το 27% θα μπορούσε να αποχωριστεί τη διαδικτυακή του πρόσβαση μόλις για μία ημέρα. Το 42% δήλωσε ότι θα δυσκολευόταν περισσότερο να ζήσει χωρίς το κινητό του παρά χωρίς το αυτοκίνητό του.

Πείραμα διαλύει τη διαδικτυακή «ομίχλη»

Σύμφωνα με τους ειδικούς, το μυστήριο που κρύβεται πίσω από τις διαδικτυακές σχέσεις, σε συνδυασμό με τον κίνδυνο της παραπλάνησης μέσα από ψεύτικά προφίλ και φωτογραφίες, οδηγεί συχνά τους χρήστες των social media στην απογοήτευση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη διάλυση του «ροζ» σύννεφου που δημιουργείται σχετικά εύκολα μέσα από την κατά τα άλλα απρόσωπη και αποστειρωμένη μορφή επικοινωνίας.

Με σκοπό να μελετήσουν τις αντιδράσεις των χρηστών στο πρώτο πραγματικό ραντεβού τους με το μέχρι πρότινος διαδικτυακό έτερον ήμισυ οι δημιουργοί του καναλιού Simple Pickup στο YouTube προχώρησαν σε ένα πρωτότυπο κοινωνικό πείραμα - όπως το ονομάζουν. Χρησιμοποίησαν μια εμφανίσιμη γυναίκα και έναν εμφανίσιμο άνδρα, οι οποίοι επικοινωνούσαν διαδικτυακά με άνδρες και γυναίκες αντίστοιχα, τους οποίους όμως πριν από το ραντεβού «φόρτωσαν» με τη βοήθεια μακιγιάζ και ειδικών προσθετικών ενθεμάτων με παραπανίσια κιλά.

Στην περίπτωση της παχουλής (μεταμφιεσμένης) γυναίκας οι άνδρες έτειναν να την προσβάλλουν και να την κατηγορούν για εξαπάτηση γύρω από την εικόνα της, ενώ ένας ισχυρίστηκε ότι θα πήγαινε στην τουαλέτα και δεν επέστρεψε ποτέ. Μόνο ένας από τους πέντε έμεινε μαζί της ως το τέλος του στημένου ραντεβού, οπότε και του αποκαλύφθηκε η αλήθεια.

Στην περίπτωση του άνδρα πάλι οι γυναίκες έτειναν να είναι ευγενικές μαζί του δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στην προσωπικότητά του και εμφανίζονταν δεκτικές στο ενδεχόμενο μιας νέας συνάντησης. 

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια