Γράφει ο Στέλιος Μαντούδης,
αναπτυξιακός εργοθεραπευτής www.mandou.gr
Η σχολική επίδοση των μαθητών επηρεάζεται από διαφορετικούς παράγοντες που δεν έχουν να κάνουν απαραίτητα μόνο με το σχολικό πλαίσιο του μαθητή αλλά και με το εκπαιδευτικό, οικογενειακό αλλά και το κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο ζει και τους ανθρώπους με τους οποίους συναναστρέφεται.
Ο κ. Στέλιος Μαντούδης, Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής και Επιστημονικός συνεργάτης του Πανεπιστημίου Αθηνών, παρακάτω αναφέρει τους παράγοντες που επηρεάζουν την σχολική επίδοση των μαθητών:
Ιδιαίτερα
αναπτυξιακός εργοθεραπευτής www.mandou.gr
Η σχολική επίδοση των μαθητών επηρεάζεται από διαφορετικούς παράγοντες που δεν έχουν να κάνουν απαραίτητα μόνο με το σχολικό πλαίσιο του μαθητή αλλά και με το εκπαιδευτικό, οικογενειακό αλλά και το κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο ζει και τους ανθρώπους με τους οποίους συναναστρέφεται.
Ο κ. Στέλιος Μαντούδης, Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής και Επιστημονικός συνεργάτης του Πανεπιστημίου Αθηνών, παρακάτω αναφέρει τους παράγοντες που επηρεάζουν την σχολική επίδοση των μαθητών:
- Κρίσιμη ηλικία για την εκμάθηση : μεταξύ δύο και δώδεκα ετών
- Περιβαλλοντικοί και γενετικοί παράγοντες επιταχύνουν την μάθηση
- Ακαδημαϊκές επιτυχίες : πολύτιμα εφόδια συνυφασμένα με την καριέρα
- Μόρφωση στο σπίτι
Ιδιαίτερα
Όταν τα παιδιά μας μαθαίνουν να οδηγούν,
προσλαμβάνουμε ένα δάσκαλο, όχι μόνο γιατί είναι διατεθειμένοι να
παίξουν τη ζωή τους κορώνα-γράμματα, αλλά γιατί είναι συνήθως πιο
υπομονετικοί και αποτελεσματικοί από ένα γονιό. Έτσι και οι δάσκαλοι που
κάνουν ιδιαίτερα: μπορούν να μεταδώσουν περισσότερη γνώση από τη μαμά
και τον μπαμπά και με πολύ λιγότερο άγχος.
- Τα ιδιαίτερα μαθήματα είναι χρήσιμα γιατί :
- βοηθούν ένα παιδί που είναι αδύνατο να βελτιωθεί σε κάποιο τομέα
- και να διατηρήσουν τον ενθουσιασμό και το κίνητρο του για μόρφωση.
- Στάση γονέων
Το πρόβλημα όμως είναι πως κάθε δουλειά
που προσπαθεί να διορθώσει την αδυναμία του παιδιού, όπως είναι φυσικό
εστιάζεται στους τομείς που το παιδί δυσκολεύεται και αποτυγχάνει. Οι
γονείς μην μπορώντας να καταλάβουν τον πόνο που νιώθει το παιδί τους το
αποκαλούν συχνά τεμπέλη. Φυσικά και το παιδί δεν τεμπελιάζει, απλά σας
λέει ότι είναι δύσκολο και όχι μόνο αυτό αλλά ότι οι έξτρα εργασίες
είναι απαίσιες.
- Όταν προσλαμβάνετε ένα δάσκαλο για ιδιαίτερα, καλό είναι να σας τον έχουν συστήσει και να αφήσετε να περάσει μια δοκιμαστική περίοδος να δείτε τι χημεία θα υπάρξει με το παιδί.
- Μην αντικαθιστάτε όλες τις ώρες παιχνιδιού, αθλητισμού ή ακόμη και τηλεόρασης, με ιδιαίτερα μαθήματα. Πρέπει να υπάρχει μια ισορροπία: αν το σχολείο δημιουργεί άγχος, το παιδί δεν χρειάζεται να τραυματίζεται ακόμα περισσότερο ψυχικά και την ώρα που έχει για να χαλαρώσει. Επομένως, διατηρήστε στο πρόγραμμα του παιδιού ώρες ελεύθερες με δραστηριότητες που του αρέσουν και δημιουργήστε άλλες ώρες διαθέσιμες για ιδιαίτερα μαθήματα.
0 Σχόλια