Ένας νέος «Δρόμος του Μεταξιού» ανοίγει καθώς το Πεκίνο προχωρά στη σύσταση πολυεθνικού οργανισμού επενδύσεων σε υποδομές με 100 δισ. δολ.
Το μεγαλύτερο μέρος των κεφαλαίων θα προέλθει από την Κίνα και θα επενδύσει έργα σε όλη την περιοχή, όπως η άμεση σιδηροδρομική ένωση του Πεκίνου με τη Βαγδάτη.
Ο νέος θεσμός θα ανταγωνίζεται την Παγκόσμια Τράπεζα, αλλά και την Ασιατική Τράπεζα Επενδύσεων, καθώς όπως εκτιμά το Πεκίνο οι συγκεκριμένοι οργανισμοί βρίσκονται υπό τον έλεγχο των ΗΠΑ. Σύμφωνα με τους Financial Times, τις τελευταίες ημέρες υπήρξαν συναντήσεις μεταξύ Κινέζων αξιωματούχων και άλλων χωρών όπου προτάθηκε να διπλασιαστούν τα κεφάλαια της νέας επενδυτικής τράπεζας, στα 100 δισ. δολ.
Προς το παρόν 22 χώρες από την ευρύτερη περιοχή – εκ των οποίων και ορισμένα κράτη από τη Μέση Ανατολή, στην οποία η Κίνα αναφέρεται με τον όρο «Δυτική Ασία» – έχουν δείξει ενδιαφέρον για τη σύσταση ενός πολυεθνικού οργάνου δανειοδότησης, με την ονομασία «Ασιατική Τράπεζα Επενδύσεων Υποδομών». Αρχικά προβλέπεται ότι θα επικεντρωθεί στην κατασκευή μίας σύγχρονης εκδοχής του «Δρόμου του Μεταξιού», της ιστορικής εμπορικής οδού που συνέδεε την Ευρώπη με την Κίνα.
PARASKHNIO
Το μεγαλύτερο μέρος των κεφαλαίων θα προέλθει από την Κίνα και θα επενδύσει έργα σε όλη την περιοχή, όπως η άμεση σιδηροδρομική ένωση του Πεκίνου με τη Βαγδάτη.
Ο νέος θεσμός θα ανταγωνίζεται την Παγκόσμια Τράπεζα, αλλά και την Ασιατική Τράπεζα Επενδύσεων, καθώς όπως εκτιμά το Πεκίνο οι συγκεκριμένοι οργανισμοί βρίσκονται υπό τον έλεγχο των ΗΠΑ. Σύμφωνα με τους Financial Times, τις τελευταίες ημέρες υπήρξαν συναντήσεις μεταξύ Κινέζων αξιωματούχων και άλλων χωρών όπου προτάθηκε να διπλασιαστούν τα κεφάλαια της νέας επενδυτικής τράπεζας, στα 100 δισ. δολ.
Προς το παρόν 22 χώρες από την ευρύτερη περιοχή – εκ των οποίων και ορισμένα κράτη από τη Μέση Ανατολή, στην οποία η Κίνα αναφέρεται με τον όρο «Δυτική Ασία» – έχουν δείξει ενδιαφέρον για τη σύσταση ενός πολυεθνικού οργάνου δανειοδότησης, με την ονομασία «Ασιατική Τράπεζα Επενδύσεων Υποδομών». Αρχικά προβλέπεται ότι θα επικεντρωθεί στην κατασκευή μίας σύγχρονης εκδοχής του «Δρόμου του Μεταξιού», της ιστορικής εμπορικής οδού που συνέδεε την Ευρώπη με την Κίνα.
PARASKHNIO
0 Σχόλια