Εφαρμογή ενημερώνει τον χρήστη πότε παρακολουθείται

Σημειώνεται ότι σε πολλές περιπτώσεις οι πληροφορίες περί της γεωγραφικής θέσης του χρήστη χρησιμοποιούνται για διαφημιστικούς σκοπούς, όπως η αποστολή «στοχευμένων» διαφημίσεων.

Ενημέρωση σχετικά με το πότε συγκεντρώνονται στοιχεία σχετικά με τη γεωγραφική θέση του χρήστη μέσω κάποιου app στο smartphone του παρέχει νέα εφαρμογή.

Η συγκεκριμένη εφαρμογή, που επιτρέπει την εν λόγω διαδικασία χωρίς να προβαίνει σε μετατροπές στο λειτουργικό σύστημα της συσκευής (rooting) γίνεται διαθέσιμη στον απόηχο των αποκαλύψεων της υπόθεσης Σνόουντεν, και ειδικότερα μετά τα τελευταία δημοσιεύματα περί εντοπισμού της γεωγραφικής θέσης χρηστών μέσω εφαρμογών που οι ίδιοι χρησιμοποιούν. Σύμφωνα με δημοσίευμα του MIT Technology Review, η διάδοσή της μπορεί να βοηθήσει τους απλούς χρήστες να κατανοήσουν την έκταση στην οποία είναι δυνατή η συλλογή προσωπικών δεδομένων τους από εφαρμογές, καθώς ακόμη και σε φαινομενικά «αθώες» περιπτώσεις, όπως παιχνιδιών και λεξικών, είναι δυνατή η ανίχνευση της θέσης του χρήστη μέσω GPS.
Αν και ένα μικρό εικονίδιο το οποίο υποδεικνύει πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με τη γεωγραφική θέση του χρήστη υπάρχει σε διάφορα Android interfaces, λίγοι χρήστες δίνουν σημασία, καθώς οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν τι σημαίνει, σύμφωνα με μελέτη του Rutgers University, με επικεφαλής τον Γιάνε Λίντκβιστ, επίκουρο καθηγητή. Η ομάδα του Λίντκβιστ δημιούργησε μια εφαρμογή που εμφανίζει ένα banner το οποίο ενημερώνει (εμφανώς) τον χρήστη όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο.
Ειδικότερα, η Google έχει σχεδιάσει το Android έτσι ώστε να μπλοκάρει μία εφαρμογή από το να συλλέγει πληροφορίες για άλλες. Η ομάδα του Λίντκβιστ χρησιμοποίησε μία έμμεση μέθοδο, η οποία «βλέπει» πότε ζητούνται πληροφορίες για τη γεωγραφική θέση από μία εφαρμογή. Όπως επισημαίνει ο καθηγητής, αυτό έχει γίνει και στο παρελθόν, αλλά μέσω αλλαγών στο λειτουργικό: «κανείς δεν χρησιμοποίησε μια εφαρμογή για να το κάνει» αναφέρει. Η εν λόγω εφαρμογή προορίζεται να «βγει» στο Google Play εντός διαστήματος δύο μηνών.
Σύμφωνα με τον Λίντκβιστ, χρήστες τηλεφώνων με Android που χρησιμοποίησαν την εφαρμογή εξεπλάγησαν από το πόσο συχνά η θέση τους παρακολουθούνταν, και από ποιες εφαρμογές. Στόχος, κατά τον ίδιο, είναι να παρακινηθούν η Google και οι εταιρείες ανάπτυξης εφαρμογών να είναι πιο διαφανείς, να συλλέγουν λιγότερα δεδομένα και να επιτρέπουν στους χρήστες να επιλέγουν ποια δεδομένα θα μπορεί να «δει» μια εφαρμογή.
Σημειώνεται ότι σε πολλές περιπτώσεις οι πληροφορίες περί της γεωγραφικής θέσης του χρήστη χρησιμοποιούνται για διαφημιστικούς σκοπούς, όπως η αποστολή «στοχευμένων» διαφημίσεων.

Δημοσιεύτηκε στη "naftemporiki.gr" την Πέμπτη, 30 Ιανουαρίου 2014

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια