Θοδωρής Λαΐνας
Πως θα σας φαινόταν να μην χρειάζεται να αποσπάται η προσοχή σας από την οδήγηση αλλά να επικοινωνείτε με το αυτοκίνητο σας με… νεύματα όταν πρέπει να ενεργοποιηθούν διάφορα συστήματα και λειτουργίες σε αυτό; Πολλές εταιρείες αναπτύσσουν τεχνολογίες που θα επιτρέπουν στους οδηγούς να ενεργοποιούν ορισμένες λειτουργίες του αυτοκινήτου με νεύματα και απλές χειρονομίες.
Η Ford αλλά και η Google φαίνεται ότι πήραν το προβάδισμα αφού κατέθεσαν ανεξάρτητα η μια από την άλλη αιτήσεις ευρεσιτεχνίας μιας τέτοιας τεχνολογίας.
Πως θα σας φαινόταν να μην χρειάζεται να αποσπάται η προσοχή σας από την οδήγηση αλλά να επικοινωνείτε με το αυτοκίνητο σας με… νεύματα όταν πρέπει να ενεργοποιηθούν διάφορα συστήματα και λειτουργίες σε αυτό; Πολλές εταιρείες αναπτύσσουν τεχνολογίες που θα επιτρέπουν στους οδηγούς να ενεργοποιούν ορισμένες λειτουργίες του αυτοκινήτου με νεύματα και απλές χειρονομίες.
Η Ford αλλά και η Google φαίνεται ότι πήραν το προβάδισμα αφού κατέθεσαν ανεξάρτητα η μια από την άλλη αιτήσεις ευρεσιτεχνίας μιας τέτοιας τεχνολογίας.
Ο Σπίλμπεργκ… εμπνέει
Οι δύο γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας και του Διαδικτύου θέλουν να δημιουργήσουν μέσα στα αυτοκίνητα συνθήκες παρόμοιες με εκείνες που το ευρύ κοινό γνώρισε στην κινηματογραφική μεταφορά του βιβλίου του Φίλιπ Ντικ «Minority Report» την οποία σκηνοθέτησε ο Στίβεν Σπίλμπεργκ. Στην ταινία ο Τομ Κρουζ χρησιμοποιεί ανάμεσα στα άλλα και ένα αυτοκίνητο τις λειτουργίες του οποίου ελέγχει με νεύματα και απλές κινήσεις των χεριών.
Οι δύο εταιρείες αναπτύσσουν τεχνολογία η οποία όπως υποστηρίζουν τα στελέχη τους θα επιτρέπει στον οδηγό να ανοίγει τα παράθυρα, τον κλιματισμό καθώς και διάφορες άλλες λειτουργίες και συστήματα του αυτοκινήτου με μια απλή κίνηση. Για παράδειγμα, ο οδηγός θα μπορεί να ανοίξει ή να κλείσει ένα παράθυρο δείχνοντας με τον αντίχειρα του προς τα πάνω ή προς τα κάτω.
Η τεχνολογία βασίζεται στη χρήση 3D καμερών και συστημάτων αναγνώρισης φωνής. Οι κάμερες θα βλέπουν την κίνηση του οδηγού, θα μεταφέρουν την εντολή στο κεντρικό σύστημα ελέγχου του οχήματος το οποίο και θα την εκτελεί. Αν χρειαστεί επαλήθευση το σύστημα θα ζητά από τον οδηγό να εκφωνήσει την εντολή που έχει δώσει.
Οι δύο εταιρείες διαρρέουν ότι η τεχνολογία αυτή είναι πιθανό να επιτρέψει στους οδηγούς να χρησιμοποιούν με παρόμοιο τρόπο και πιο σύνθετες λειτουργίες και συστήματα του αυτοκινήτου όπως το λεβιέ των ταχυτήτων ή το χειρόφρενο.
Ασφάλεια
Σύμφωνα με τους ειδικούς τα τελευταία χρόνια η αλματώδης εξέλιξη στην τεχνολογία των οχημάτων και η προσθήκη σε αυτά πολλών συστημάτων και υπηρεσιών αποσπά την προσοχή των οδηγών οι οποίοι συχνά πυκνά στρέφονται προς το ταμπλό του αυτοκίνητου ή άλλα σημεία του οχήματος για να ενεργοποιήσουν κάποιο σύστημα ή λειτουργία.
Οι τεχνικοί των δύο κολοσσών πιστεύουν ότι η τεχνολογία που αναπτύσσουν θα επιτρέπει στους οδηγούς να κάνουν χρήση όλων των σύγχρονων λειτουργιών και υπηρεσιών που προσφέρουν τα νέα μοντέλα των αυτοκινήτων χωρίς να αποσπάται η προσοχή τους από την οδήγηση και να υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος.
Πηγή: tovima.gr/science
0 Σχόλια