Ούτε ένας κατασκευαστής δεν δήλωσε διατεθειμένος να «χτυπήσει» το έργο της κατασκευής του τεμένους στον Βοτανικό και σήμερα, κλείνοντας έτσι «άδοξα» τον πρώτο κύκλο προσπαθειών της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων να υλοποιήσει την διεθνή δέσμευση του Πρωθυπουργού πως «το τέμενος θα χτιστεί».
Σήμερα πραγματοποιήθηκε η τρίτη κατά σειρά απόπειρα δημοπράτησης του έργου, η οποία είχε την ίδια κατάληξη με τις προηγούμενες δύο. Κηρύχθηκε άγονη.
Οι περίπου 25 κατασκευαστικές εταιρείες που έχουν λάβει
τα τεύχη δημοπράτησης δεν κατέθεσαν προσφορές αφού όπως υποστηρίζουν κύκλοι προσκείμενοι σε αυτές, το κόστος που έχει προϋπολογίσει το κράτος δεν ανταποκρίνεται στις ειδικές ανάγκες του έργου.
Οι ίδιοι κύκλοι δηλώνουν πως η αρνητική δημοσιότητα γύρω από το θέμα, η ψυχολογική φόρτιση πολλών πολιτών και η άνοδος της ακροδεξιάς στην χώρα, είναι παράγοντες που δεν έχουν ληφθεί υπόψη και που κατά την δική τους άποψη τουλάχιστον, είναι ικανοί να δημιουργήσουν σειρά προβλημάτων στην κατασκευή.
Κάποιοι μάλιστα δηλώνουν πως φοβούνται ακόμη και σαμποτάζ στο εργοτάξιο, σημειώνοντας με νόημα πως το κόστος φύλαξης και ασφάλισης του συγκεκριμένου έργου δεν μπορεί να είναι το ίδιο με μια οποιαδήποτε άλλη οικοδομή αντίστοιχων μεγεθών.
Αυτό που φαίνεται πως θα συμβεί στις επόμενες 45 μέρες, μέσα στις οποίες θα πρέπει να πραγματοποιηθεί η νέα προσπάθεια δημοπράτησης, είναι προφανώς η πρόβλεψη κάποιων εκ των ζητημάτων που θέτουν οι κατασκευαστές στο νέο τεύχος.
Όπως είπαν στο dogma.gr κυβερνητικοί αξιωματούχοι που παρακολουθούν την εξέλιξη του θέματος, υπάρχουν επιφυλάξεις για τους πραγματικούς λόγους πίσω από τους φόβους των υποψηφίων κατασκευαστών για το αν είναι πράγματι υπαρκτοί ή αν εντάσσονται στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας να ανέβει ο προϋπολογισμός του έργου.
«Δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για φόβους ασφάλειας, όταν το εργοτάξιο θα βρίσκεται μέσα σε στρατιωτική βάση» είπε χαρακτηριστικά στο «dogma.gr» άνθρωπος που παρακολουθεί την εξέλιξη του θέματος.
ΔΟΓΜΑ | Ανδρέας Λουδάρος
Σήμερα πραγματοποιήθηκε η τρίτη κατά σειρά απόπειρα δημοπράτησης του έργου, η οποία είχε την ίδια κατάληξη με τις προηγούμενες δύο. Κηρύχθηκε άγονη.
Οι περίπου 25 κατασκευαστικές εταιρείες που έχουν λάβει
τα τεύχη δημοπράτησης δεν κατέθεσαν προσφορές αφού όπως υποστηρίζουν κύκλοι προσκείμενοι σε αυτές, το κόστος που έχει προϋπολογίσει το κράτος δεν ανταποκρίνεται στις ειδικές ανάγκες του έργου.
Οι ίδιοι κύκλοι δηλώνουν πως η αρνητική δημοσιότητα γύρω από το θέμα, η ψυχολογική φόρτιση πολλών πολιτών και η άνοδος της ακροδεξιάς στην χώρα, είναι παράγοντες που δεν έχουν ληφθεί υπόψη και που κατά την δική τους άποψη τουλάχιστον, είναι ικανοί να δημιουργήσουν σειρά προβλημάτων στην κατασκευή.
Κάποιοι μάλιστα δηλώνουν πως φοβούνται ακόμη και σαμποτάζ στο εργοτάξιο, σημειώνοντας με νόημα πως το κόστος φύλαξης και ασφάλισης του συγκεκριμένου έργου δεν μπορεί να είναι το ίδιο με μια οποιαδήποτε άλλη οικοδομή αντίστοιχων μεγεθών.
Αυτό που φαίνεται πως θα συμβεί στις επόμενες 45 μέρες, μέσα στις οποίες θα πρέπει να πραγματοποιηθεί η νέα προσπάθεια δημοπράτησης, είναι προφανώς η πρόβλεψη κάποιων εκ των ζητημάτων που θέτουν οι κατασκευαστές στο νέο τεύχος.
Όπως είπαν στο dogma.gr κυβερνητικοί αξιωματούχοι που παρακολουθούν την εξέλιξη του θέματος, υπάρχουν επιφυλάξεις για τους πραγματικούς λόγους πίσω από τους φόβους των υποψηφίων κατασκευαστών για το αν είναι πράγματι υπαρκτοί ή αν εντάσσονται στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας να ανέβει ο προϋπολογισμός του έργου.
«Δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για φόβους ασφάλειας, όταν το εργοτάξιο θα βρίσκεται μέσα σε στρατιωτική βάση» είπε χαρακτηριστικά στο «dogma.gr» άνθρωπος που παρακολουθεί την εξέλιξη του θέματος.
ΔΟΓΜΑ | Ανδρέας Λουδάρος
0 Σχόλια