Οι οδικές μετακινήσεις, πιστεύει η Volvo, θα ήταν πιο ασφαλείς και άνετες αν οι οδηγοί μπορούσαν να κοιμούνται στο τιμόνι: η εταιρεία δοκίμασε σε αυτοκινητόδρομο της Ισπανίας μια τεχνολογία που επιτρέπει στα αυτοκίνητα να σχηματίζουν κονβόι ακολουθώντας αυτόματα το προπορευόμενο όχημα.
Η έξυπνη αυτοκινητοπομπή, γνωστή και ως «τρένο αυτοκινήτων», αναπτύχθηκε από τη Volvo στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Sartre για την πράσινη και ασφαλή αυτοκίνηση.
Τα αυτοκίνητα του κονβόι επικοινωνούν μεταξύ τους και είναι προγραμματισμένα να μιμούνται τη συμπεριφορά ενός προπορευόμενου φορτηγού με επαγγελματία οδηγό.
«Ο κόσμος πιστεύει ότι η αυτόνομη οδήγηση είναι επιστημονική φαντασία, στην πραγματικότητα όμως η τεχνολογία είναι ήδη εδώ» σχολίασε η Λίντα Βάλστρομ, αρμόδια για το πρόγραμμα Sartre στη Volvo Car Corporation.
«Καταβάλαμε κάθε δυνατή προσπάθεια στο να αλλάξουμε όσο γίνεται λιγότερα στα υφιστάμενα συστήματα. Όλα πρέπει να λειτουργούν χωρίς τροποποιήσεις στις υποδομές του οδικού δικτύου ή ακριβά πρόσθετα εξαρτήματα στα αυτοκίνητα» επισήμανε.
Στην τελευταία δοκιμή συμμετείχαν τρία ΙΧ εξοπλισμένα με ασύρματο δίκτυο, κάμερες, αποστασιόμετρα λέιζερ και ραντάρ που παρακολουθούν το προπορευόμενο όχημα και άλλα αυτοκίνητα που περνούν σε μικρή απόσταση. Το λογισμικό του συστήματος είναι προγραμματισμένο να αναπαράγει τη συμπεριφορά του οδηγού στο προπορευόμενο φορτηγό, πατώντας γκάζι ή φρένο και στρίβοντας με ακριβώς τον ίδιο τρόπο.
Στη διαδρομή των 200 χιλιομέτρων, το κονβόι ανέπτυξε ταχύτητα 85 χιλιομέτρων την ώρα, με την απόσταση που χώριζε τα οχήματα να μην υπερβαίνει τα έξι μέτρα.
Σε περίπτωση που οδηγός ενός οχήματος στρίψει για να αλλάξει πορεία, το σύστημα μειώνει τις αποστάσεις ανάμεσα στα υπόλοιπα αυτοκίνητα χωρίς άλλη παρέμβαση.
Δεδομένου ότι τα αυτοκίνητα μπορούν να κινούνται με μεγάλη ταχύτητα σε απόσταση μερικών μέτρων το ένα από το άλλο, η προσέγγιση αυτή θα μπορούσε επίσης να μειώσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση αλλά και την ατμοσφαιρική ρύπανση λόγω άσκοπης επιτάχυνσης.
Η Volvo, η οποία συμμετέχει στο πρόγραμμα Sartre από την έναρξή του το 2009, ελπίζει τώρα ότι η τεχνολογία θα βγει σύντομα στο δρόμο.
«Εκτός από το λογισμικό που αναπτύχθηκε ως μέρος του προγράμματος, το μόνο που ξεχωρίζει τα αυτοκίνητα [της πομπής] από άλλα αυτοκίνητα της αγοράς είναι το ασύρματο δίκτυο» επισήμανε η Λίντα Βάλστρομ της εταιρείας.
Το βίντεο εξηγεί σχηματικά πώς λειτουργεί το σύστημα (Πηγή: Volvo/Sartre)
ΠΗΓΗ
0 Σχόλια