ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ-ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΑΠΟ ΑΙΓΥΠΤΟ…Ή ΕΣΤΩ ΑΠΟ ΤΖΙΜΠΟΥΤΙ …
… Για να τα λέμε όπως είναι τα πράγματα και προς διόρθωση κάποιων άρθρων, όπου με φανταχτερούς τίτλους, μιλάνε για ” Ελληνική Αποστολή Διάσωσης στο Σουδάν “, με “επικεφαλής” τον ΥΦΕΘΑ, Ν. Χαρδαλιά …
Γέμισαν τα ΜΜΕ, , με άρθρα με 5-10 αράδες, και 25 φωτογραφίες, εκ των οποίων οι 19 !!!… με τον ΥΦΕΘΑ Χαρδαλιά..ενώ την ίδια στιγμή, ο ΥΠΕΞ Δένδιας, κατηγορεί για ολιγωρία !!.. την Ε.Ε….
Παράλληλα να σημειωθεί από οξύμωρο έως και ειρωνικό, το γεγονός΄ύπαρξης του Συγκροτήματος Μάχης HELBROC, εντός πλαισίου ΚΠΑΑ (Κοινής Πολιτικής Άμυνας και Ασφάλειας στην Ε.Ε./ EU CSDP-Common Security and Defence Policy), με έθνος πλαίσιο την Ελλάδα (71 Α/Μ Ταξχία) , το οποίο βρίσκεται σε πλήρη-υψηλή ετοιμότητα/readiness, για το α’ εξάμηνο 2023…
Επιστρέφοντας στο επίμαχο άρθρο , το υπόψη άρθρο με τις ίδιες 25 φωτό, κυκλοφορεί σε πολλούς ιστότοπους, ενώ σε κάποιους, δεν αλλάζει ούτε λέξη…Δε νομίζω να χρειάζεται κάτι άλλο για να καταλάβει κανείς τι συμβαίνει…
Επιπλέον δε, αν γνώριζε ο απλός κόσμος, το πως αντιλαμβάνεται το ΥΠΕΞ, την αίθουσα διαχείρισης κρίσεων στη χώρα,, παρά την αλματώδη ανάπτυξη της σύγχρονης τεχνολογίας, μάλλον δεν θα ένιωθε ιδιαίτερα ευχάριστα…
Αναφορικά με τις ΕΔ, είναι κρίμα για τις ΕΔ, που έστω και άθελα τους , “χρησιμοποιούνται” με τον ίδιο τρόπο που “χρησιμοποιούνται” και τα ΜΜΕ ( στο μεγαλύτερο μέρος τους)….
Σίγουρα, δεν είναι αυτές οι δυνατότητες των ΕΔ…και δη της ΠΑ…από την άλλη πλευρά όμως , το 1+1, στα μεταγωγικά είναι αμείλικτο…(το C-27J πάει και έρχεται Τζιμπουτί-Αθήνα (Τζιμπουτί=πρώην Γαλλική Σομαλία), αλλά το C-130, δείχνει να απολαμβάνει ιδιαίτερα την επαφή του στο τάρμακ του Ασουάν… και να μη θέλει να το αποχωριστεί)…
Αν δει κανείς τις στρατιωτικές κινητοποιήσεις , τη σχεδίαση, την προετοιμασία, αλλών ευρωπαϊκών χωρών, μεγαλύτερων από τη χώρα μας, αλλά και μη, θα κατανοήσει, ότι αυτό που λείπει πρωτίστως από τη χώρα, είναι η έλλειψη οράματος, η έλλειψη εθνικής στρατηγικής, η έλλειψη σοβαρότητας, και βέβαια και η έλλειψη πολιτικής βούλησης….
Αναμφίβολα, οι αμυντικές δυνατότητες, δεν είναι αυτές που θα έπρεπε και αυτές που θα μπορούσαν να είναι…
Και με τη θέση που κατέχει η χώρα μας στην παγκόσμια ναυτιλία, όσο και με τη διασπορά και την σημαντική ομογένεια που διαθέτει , θα όφειλε να έχει και ένα “μακρύ χέρι” και μια “μεγάλη αγκαλιά”…
Όμως για ποιό “μακρύ χέρι” και ποιά “μεγάλη αγκαλιά” ,να μιλήσει κανείς, χωρίς ειδικά πλοία υποστήριξης αμφιβίων επιχειρήσεων, χωρίς Α/Φ εναέριου ανεφοδιασμού, χωρίς προβολή σημαίας και ισχύος, που να “γεμίζει” τον χώρο….??…
Και ως “χώρος” άσκησης κυριαρχίας, κυριαρχικών δικαιωμάτων και προβολής σημαίας-ισχύος, δεν πρέπει να νοείται μόνο το Αιγαίο, αλλά τουλάχιστον η ΝΑ Μεσόγειος και η λεκάνη της Μεσογείου και όχι μόνον…
Η ιδιαίτερη διαμόρφωση του χώρου εθνικής κυριαρχίας και δη το Αιγαίο, καθώς και η διασύνδεσή του με την Κύπρο, απαιτεί ισχυρές αεροναυτικές δυνάμεις, με ανάπτυξη αντιστοίχων ουσιαστικών δυνατοτήτων, αλλά και δόγματος…
Απλά οι ταγοί του τόπου, επί δεκαετίες αρέσκονται περισσότερο σε επικοινωνιακές φωτοβολίδες και φούμαρα, παρά σε ουσιαστική δουλειά και χειροπιαστό έργο…
Και εν τέλει ποιοί να εμφυσύσουν αυτό το όραμα στο έθνος και να το ανατάξουν που έχει χαμηλωμένη τη θωριά του και το μπόϊ του έχει πλέον κοντύνει επικίνδυνα….
Παρότι πάντοτε οι ευθυνόφοβοι επινοούν και προτάσσουν το απρόσωπο “σύστημα”, αναθέτοντας στο απρόσωπο “σύστημα”, το ρόλο του “χρήσιμου αυτοφωράκια”, ώστε να αποσείουν από επάνω τους τις ευθύνες, μην ξεχνάτε ότι ΠΑΝΤΟΤΕ ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΕΧΟΥΝ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΑ ΚΑΙ ΔΝΣΕΙΣ!!!…ΠΑΝΤΟΤΕ!!….
Στις “δνσεις” για την κατάντια και την παρακμή, εντάσσονται τόσο το Μαξίμου, όσο και η Κουμουνδούρου , αλλά βεβαίως και η Μεσογείων…. χωρίς να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και άλλες συγκεκριμένες δνσεις…
Υ.Γ. 1: Το θετικό, από την όλη επιχείρηση , αν και πιθανόν θα μπορούσε να εκληφθεί και ως μπλακ χιούμορ, είναι ότι επιβεβαιωμένα πετάει 1 C-130 και 1 C-27J…, παρότι το C-27, πάει και έρχεται, ενώ το C-130, φαίνεται έχει κολλήσει στο Ασουάν…
Υ.Γ. 2: Να υπενθυμίσω στους νεότερους και μη γνώστες, ότι η επιχείρηση ΧΡΥΣΟΜΑΛΛΟ ΔΕΡΑΣ με Ντερτιλή στην Γεωργία/Αμπχαζία (1993) και πιο πριν στη Σομαλία, όπως και η επιχείρηση στην καταρρέουσα Αλβανία, ΚΟΣΜΑΣ ΑΙΤΩΛΟΣ (1997), ή στο Λίβανο με την επιχείρηση ΚΕΔΡΟΣ (2006), ή η επιχείρηση ΑΓΗΝΩΡ στη Λιβύη (2014), δεν αποτελούν ονειρώξεις, ούτε demo από το call of duty….Απλά υπήρχε άλλη πολιτική βούληση, άλλη ηγεσία, αλλά κυρίως, άλλες προσωπικότητες, πολιτικές και στρατιωτικές…
Υπόψιν, ότι η παρακμή, επηρεάζει το σύνολο των δραστηριοτήτων, σε πολλαπλά επίπεδα…και σαφώς επηρεάζει δυσμενώς την πολυεπίπεδη ασφάλεια…Μιλώντας λοιπόν πλέον δημόσια για ΠΑΡΑΚΜΗ, εδώ και 4 χρόνια, όλα αυτά εννοούσα, όλα αυτά εννοώ…Και τα πληρώνουμε, όχι μόνο σε χρήμα, αλλά κυρίως σε ανθρώπινες ζωές… π.χ. Σάμινα, Ηλεία, Μάνδρα, Μάτι, Τέμπη..και δυστυχώς είναι νομοτελειακά δεδομένο ότι έπεται συνέχεια…Υπόψιν, ότι ο κύριος λογαριασμός, δεν έχει έρθει ακόμη…
Με αυτό το πολιτικό σκηνικό και με αυτές τις ηγεσίες, καθίσταται πλέον παραπάνω από ορατό ότι …Η ΧΩΡΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ…ούτε στο Σουδάν…ούτε στα Τέμπη…
* Παναγιώτης Γερογλής
Ταξχος ε.α.
0 Σχόλια