14 ή 21 Μαΐου οι πιθανές ημερομηνίες για τη διεξαγωγή των πρώτων εκλογών
Τη διαχείριση της ανείπωτης τραγωδίας σχεδιάζει το Μέγαρο Μαξίμου, καθώς μετά την ταυτοποίηση όλων των θυμάτων –πλην ενός– και τη μεταφορά των βαγονιών, η κυβέρνηση καλείται να πάει στην επόμενη φάση, που έχει να κάνει με τις απαντήσεις στα αίτια της τραγωδίας.
Στο πολιτικό σκέλος, στο Μέγαρο Μαξίμου δεν υπάρχει ακόμη καμία συζήτηση για το θέμα των εκλογών, όπως επανέλαβε ρητά και ο πρωθυπουργός στον τελευταίο «πρωινό καφέ». Το σενάριο ωστόσο της 9ης Απριλίου απομακρύνεται όλο και περισσότερο, καθώς το εθνικό πένθος θα συνεχιστεί «βουβά» έως την Παρασκευή, από τη στιγμή που έχουν «απαγορευθεί» κάθε κομματική και άλλη εκδήλωση.
Αυτό πρακτικά σημαίνει πως από την επόμενη εβδομάδα, με την τραγωδία πολύ πρόσφατη, ο πρωθυπουργός θα πρέπει να προκηρύξει εκλογές, αφού το συνταγματικό όριο εκπνέει στις 19 Μαρτίου, κάτι που μοιάζει αυτή την ώρα πολύ δύσκολο. Επιπλέον εικάζεται πως οι εκλογές σε ένα μήνα από τώρα, υπό το βάρος της τραγωδίας, θα είναι σχεδόν μονοθεματικές.
Αντίθετα, με το Πάσχα να μεσολαβεί, εάν οι εκλογές διεξαχθούν στις 14 ή 21 Μαΐου, με τις δεύτερες στις 2 Ιουλίου, θα υπάρξει ικανή χρονική απόσταση από το τραγικό συμβάν και εκτιμάται πως θα έχουν επιμεριστεί με δίκαιο τρόπο οι ευθύνες, αλλά και η κυβέρνηση θα μπορεί να έχει υλοποιήσει αυτά για τα οποία δεσμεύεται. Σε κάθε περίπτωση, οι αποφάσεις θα ληφθούν από την Παρασκευή και μετά.
Ο πρωθυπουργός χθες κινήθηκε σε δύο επίπεδα, εντός και εκτός Ελλάδας. Πρώτον, απέστειλε επιστολή στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρο Ντογιάκο, με την οποία ζήτησε να προτεραιοποιηθούν οι έρευνες για το σιδηροδρομικό δυστύχημα και να ανατεθούν στο υψηλότερο δυνατό ανακριτικό επίπεδο, ανεξάρτητα από την πρόοδο της επιτροπής εμπειρογνωμόνων, εξ ου και η υπόθεση ανατέθηκε σε εφέτη ανακριτή. Δεύτερον, διατάχθηκε ξεχωριστή έρευνα της Δικαιοσύνης για την καθυστέρηση στην υλοποίηση των έργων για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου με έλεγχο των συμβάσεων – γιατί δεν προχώρησαν, πόσα χρήματα δαπανήθηκαν, γιατί δεν τηρήθηκαν τα χρονοδιαγράμματα και ποιοι ευθύνονται για όλα αυτά. Η έρευνα ανατέθηκε στον οικονομικό εισαγγελέα.
Τα δύο παραπάνω εντάσσονται στη λογική της κυριακάτικης ανακοίνωσης του κ. Μητσοτάκη με την οποία ζήτησε η έρευνα να φθάσει μέχρι το τέλος με ονοματεπώνυμα, λέγοντας πως «δεν μπορούμε, δεν θέλουμε και δεν πρέπει να κρυφτούμε πίσω από το ανθρώπινο σφάλμα». Από εκεί και πέρα ο κ. Γιώργος Γεραπετρίτης, ο οποίος βρίσκεται από χθες στον τόπο της τραγωδίας, θα παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου αύριο Τετάρτη. Ο υπουργός Επικρατείας θα αναφερθεί στις πρωτοβουλίες που θα λάβει η κυβέρνηση για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου και στο πώς θα λειτουργήσει ξανά. Μια σκέψη είναι η γραμμή να δοθεί και πάλι μόνο για εμπορικές αμαξοστοιχίες. Θα ακολουθήσει, την Πέμπτη, συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου.
Τέλος, είχαμε επικοινωνία του κ. Μητσοτάκη με την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, κατά την οποία της ζήτησε την όποια τεχνική υποστήριξη μπορεί να παράσχει η Ε.Ε. στην Ελλάδα για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων. Στόχος της κυβέρνησης είναι ούτως ή άλλως η εξασφάλιση και αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων πόρων. Ο πρωθυπουργός θα επιδιώξει πρόσθετη κοινοτική χρηματοδότηση προκειμένου να συντηρηθεί και να αναβαθμιστεί γρήγορα το υφιστάμενο δίκτυο.
0 Σχόλια