Ούτε η τραγωδία στα Τέμπη θα μας κάνει δυτική χώρα


Του Γιώργου Κράλογλου 

Παριστάνοντας τους σοσιαλιστές κρατικοποιήσαμε μισή οικονομία σε μια 10ετία (1975-1985). Αλλά δεν μας έφτασαν 40 χρόνια να την αποκρατικοποιήσουμε!! 

Το έχουμε σημειώσει ξανά στη στήλη. Θα το επαναλάβουμε γιατί αξίζει τον κόπο, μετά το καραγκιοζιλίκι που ζούμε τις ημέρες αυτές με τις ευθύνες ή όχι του κράτους στη νέα τραγωδία που μας οδήγησε η ανευθυνότητά μας και γενικά στον (σκόπιμο πολιτικά) κρατισμό στις μεταφορές.

Όταν εμείς φθάναμε την κρατική οικονομία να καλύπτει και 80% της συνολικής οικονομίας (μεταξύ 1980-1990) με κρατικοποιήσεις ή δήθεν κοινωνικοποιήσεις και ΣΔΙΤ, στη Ρουμανία, την Τσεχία την Πολωνία και την Ουγγαρία που πήγαινες να αγοράσεις κρατικό εργοστάσιο (του πρώην ανατολικού μπλοκ) έφευγες και με 1-2 ακόμη, ως για δώρο,  στην τιμή του ενός!! Συνέβη σε επενδυτή της βιομηχανίας χαρτιού και σε Γάλλους που αγόρασαν βιομηχανίες ξύλου στην Ουγγαρία. Τρελάθηκαν οι άνθρωποι.

Ήταν ηλίθιοι οι Ρουμάνοι και οι Τσέχοι, ως πρώην κομμουνιστές και είμαστε οι "μάγκες" εμείς, οι ψευτοσοσιαλιστές, που για να "διανθίσουμε" το κρατικό μονοπώλιο μας και στα τρένα στήσαμε (πριν 20 χρόνια) και την κρατική ΤΡΑΙΝΟΣΕ (δηλαδή,   κι άλλες καρέκλες για περισσότερους διορισμούς...) ξεφορτώνοντάς της (την πρώτη 5ετία) 16 δισ. χρέη κάθε είδους και κάθε σπατάλης για να τα φορτώσουμε στις πλάτες των ιθαγενών μας...; 

Όταν κρατικοποιούσαμε (στο σύνολό της σχεδόν) τη ναυπηγική  βιομηχανία (γιατί είχαμε πολιτικό κόστος από τις κινητοποιήσεις των εργατοπατέρων της κομματικής μας δύναμης ή των κλαδικών μας) και τις βάζαμε να κάνουν δουλειές και στο κρατικό μονοπώλιο των μεταφορών (ειδικά των τρένων) μπερδεύοντας επίτηδες το κρέας με το ψάρι... στην οικονομία (κλείνοντας κάθε χώρο για ξένες επενδύσεις από πολυεθνικές -γιατί είμαστε πάντα ενάντια στις ξένες επενδύσεις- ) ποια κυβέρνηση είχε την πολιτική τόλμη να παραδώσει στην ανοικτή οικονομία (με ιδιωτικοποιήσεις) αυτά που ανέλαβε σκόπιμα το αποτυχημένο κράτος- επιχειρηματίας (ναυπήγηση, αμυντική βιομηχανία, διύλιση, μεταφορές, ενέργεια μεταλλουργία, υποδομές -κυρίως τουριστικές- μέχρι και παραγωγή ούζου και άλλων ποτών...) ανοίγοντας έτσι πόρτες και παράθυρα σε διορισμούς κρατικών υπαλλήλων); Καμιά κυβέρνηση. 

Γιατί εάν το έκανε θα έχανε από τα χέρια της κρατικά μονοπώλια και τους ελεγχόμενους (ως τότε) κλάδους της οικονομίας ενώ θα όφειλε να δώσει και εξηγήσεις σε εργατοπατέρες, αλλά και στους κρατικοδίαιτους επιχειρηματίες που η πολιτική τους ήθελε για να ελέγξει και τους αρμούς της εξουσίας... (όπως αποδείχθηκε και από τα σκάνδαλα με τις άδειες των καναλιών τηλεοράσεως). 

Όταν είσαι στην αντιπολίτευση και θεωρείς μέγα όπλο στην πολιτική σου φαρέτρα την αρνητική τοποθέτησή σου στις επενδύσεις, στις πολυεθνικές, στις ιδιωτικοποιήσεις και αίφνης γίνεσαι κυβέρνηση (γιατί θέλησε ο λαός να σε δοκιμάσει...) και ενώ πρέπει αν συνεχίσεις να παριστάνεις την αριστερά της προόδου... και δεν έχεις να δώσεις 16 δισ. του κρατικού σου μονοπωλίου στα τρένα (εκτός βεβαίως από την τσέπη των φορολογούμενων που σε έφεραν στην εξουσία) τι κάνεις;

Ξεπουλάς όσο-όσο τις κρατικές σου επιχειρήσεις. Ξεμπερδεύεις (προσωρινά βεβαίως) και παριστάνεις στον λαό τον προοδευτικό που δεν κολλάει πουθενά..., Αλλά τι θα σου συμβεί στο μέλλον από την προχειρότητά σου και στις ιδιωτικοποιήσεις; Τι σε νοιάζει; Τότε δεν θα είσαι κυβέρνηση...

Ζυγίστε τα παραπάνω από τις τόσες παρεμβάσεις των πολιτικών στην οικονομία, στην 20ετία από την έναρξη της πορείας προς τη χρεοκοπία του 2010. Βάλτε από την άλλη πεπραγμένα δυτικών χωρών της Ε.Ε. Και τώρα αναλογιστείτε (αν μπορείτε...) τι είναι εκείνο που θα μας πείσει ότι όλα αυτά (μαζί με τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη) θα μείνουν μόνο στο κακό μας παρελθόν... Ότι δεν πρόκειται να μας συμβούν ξανά...


* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια