Ο υπουργός έδειξε στον πρέσβη αριθμούς και στατιστικά
Οι γείτονές μας για ακόμη μια φορά έδειξαν τα γνώριμα αντανακλαστικά της εξωτερικής τους πολιτικής κατά τη χθεσινή ημέρα που ήταν προγραμματισμένη η συνάντηση γνωριμίας του Έλληνα υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου με τον Τούρκο πρεσβευτή.
Ποιος ο λόγος που το αναφέρουμε; Διότι για περισσότερες από 48 ώρες οι γείτονές μας οργίασαν στο Αιγαίο με ένα σερί παραβιάσεων, ενώ την ημέρα που ο Τούρκος πρεσβευτής περνούσε την πύλη του ελληνικού επιτελείου, πίσω στην πατρίδα του, οι επιτελείς φρόντιζαν για την «χαμηλή ένταση» που επιδιώκεται κατά κανόνα όμως μόνον από την Ελλάδα όλα αυτά τα χρόνια.
Την ώρα που οι δυο άνδρες συνομιλούσαν, παρά το γεγονός πως υπήρχε κίνηση αεροσκαφών της Τουρκίας στο Αιγαίο όπως και απογειώσεις ελληνικών αεροσκαφών από τα αεροδρόμια επιφυλακής στα νησιά, ο Νίκος Παναγιωτόπουλος, σύμφωνα με πληροφορίες, εξηγούσε στον Τούρκο διπλωμάτη πως οι εμπρηστικές ρητορικές δηλώσεις, οι παραβιάσεις στο Αιγαίο και η συμπεριφορά της Τουρκίας στο σύνολό της μόνο σχέσεις καλής γειτονίας δεν μπορούν να δημιουργήσουν και καλό θα ήταν να υπάρξει αναθεώρηση αυτής της συμπεριφοράς.
Από το στρατόπεδο της Ελληνικής Δύναμης Κύπρου ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έστελνε σαφές μήνυμα προάσπισης για τα εθνικά κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας αλλά και της Κύπρου.
Ο πρωθυπουργός έδειξε με σαφήνεια πως καμία πρόκληση από οποιονδήποτε δεν θα μείνει αναπάντητη και με αυτό τον τρόπο τοποθέτησε στο κάδρο τις Ένοπλες Δυνάμεις. Ταυτόχρονα ο πρωθυπουργός έστελνε ακόμη ένα μήνυμα για τα όσα του έχουν γνωστοποιήσει οι ανώτατοι αξιωματικοί από το ελληνικό επιτελείο: πως οποιαδήποτε σκέψη έχει η γειτονική μας χώρα να αμφισβητήσει κυριαρχικά δικαιώματα, υπάρχουν πολλά μέσα για την προάσπιση και κυρίως πως η Ελλάδα διαθέτει ισχυρές Ένοπλες Δυνάμεις, ικανές να αντεπεξέλθουν στις προκλήσεις.
Η χαμηλή ένταση που γράφουμε πιο πάνω κατά την ημέρα της επίσκεψης του Τούρκου διπλωμάτη στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, μεταφράζεται σε κινήσεις εντός κι εκτός στο όριο του FIR Αθηνών και με προσοχή μιας και κατεγράφησαν οκτώ παραβάσεις των Κανόνων Εναέριας Κυκλοφορίας και μια παραβίαση του Εθνικού Εναέριου Χώρου.
Αερομαχία δεν υπήρξε. Ωστόσο μια μέρα νωρίτερα υπήρχαν πέντε, ενώ το σύνολο των αεροσκαφών ήταν εννέα, τέσσερα μαχητικά F-16, τρία CN-235 και δυο ελικόπτερα.
Επτά ημέρες, 129 παραβιάσεις, δέκα αερομαχίες
Πάντως μόνο και μόνο αν αθροίσει κανείς τα επίσημα στοιχεία από την περασμένη Δευτέρα 22 Ιουλίου μέχρι και προχθές 29 Ιουλίου, βγάζει μόνο ένα συμπέρασμα:
– Πως η γειτονική μας χώρα ακόμη και στα τέλη του τουριστικού Ιούλη δεν υπολογίζει τόσο πολύ τα οικονομικά δεδομένα των εσόδων. Ένα ατύχημα με ξεκάθαρη ευθύνη της Τουρκίας από τη στιγμή που προβαίνει σε παραβιάσεις θα ήταν και οικονομικό πλήγμα μεσούσης της τουριστικής περιόδου στις δυο χώρες.
Μόλις σε επτά ημέρες φαίνονται οι διαρκείς προθέσεις που έχει η Άγκυρα από τη στιγμή που καταγράφει 129 παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου, 24 παραβάσεις των Κανόνων Εναέριας Κυκλοφορίας και 10 αερομαχίες.
Σύμφωνα με πληροφορίες τις τελευταίες ημέρες πολλές είναι οι φορές που οι πιλότοι επιφυλακής έχουν τεθεί σε ετοιμότητα των δυο λεπτών, δηλαδή βρίσκονται έτοιμοι μέσα στα αεροσκάφη αναμένοντας το πράσινο φως από το επιτελείο για άμεση απογείωση που θα τους οδηγήσει στην αναχαίτιση.
Μάλιστα έμπειροι ιπτάμενοι σημειώνουν πως όταν παρατηρούνται ζεύγη τουρκικών αεροσκαφών να ξεκινούν από βορρά προς νότο ή αντίθετα, να μπαίνουν και να βγαίνουν στο FIR Αθηνών, εκείνο που επιδιώκουν είναι ο κορεσμός καθώς αυτοί βρίσκονται σε κοντινή απόσταση από τις βάσεις τους, ενώ εμείς όχι.
Αυτό έχει ένα αποτέλεσμα τις απογειώσεις επιπλέον ελληνικών μαχητικών για να καλύπτουν τους συναδέλφους τους και φυσικά να μην μένει τίποτα αναπάντητο που έχει να κάνει με το δίκαιο και την εθνική κυριαρχία της χώρα μας.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια