Sponsor

ATHENS WEATHER

Το λεγόμενο "τσάμικο" ζήτημα υποδαυλίζεται διαρκώς στην Αλβανία


Ο Αλβανοτσάμης Χικμέτ Ζάνε, επιτέθηκε κατά των ελληνικών στρατιωτικών νεκροταφείων του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου στη Βόρεια Ήπειρο.

Αν οι ανθελληνικές δηλώσεις των Αλβανοτσάμηδων προέρχονταν μόνο από γραφικούς Τουρκαλβανούς, που επιβιώνουν πολιτικά συντηρώντας στην επικαιρότητα ένα ανύπαρκτο θέμα, ίσως θα αποτελούσε αντικείμενο ενδιαφέροντος κάποιου γραφείου του ελληνικού ΥΠΕΞ.

Όταν όμως, η κρατική τηλεόραση και ο φιλοκυβερνητικός Τύπος της Αλβανίας, αφιερώνουν χρόνο και χώρο, ασχολούμενοι με το λεγόμενο τσάμικο, τότε το ζήτημα αποκτά άλλη βαρύτητα, και δεν αρκεί η συνήθης απάντηση του πολιτικού κόσμου της Ελλάδας, "δεν υπάρχει τέτοιο θέμα". Και για τα Σκόπια το ίδιο έλεγαν, ώσπου βρέθηκαν οι πρόθυμοι να το καταστήσουν μια πληγή για τον ελληνισμό.

Η ιστοσελίδα Tachydromos, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το Βορειοηπειρωτικό, παρατηρεί ότι η ελληνοφοβία εξυπηρετεί πρωτίστως να αποσπάται ο αλβανικός λαός από τη δυστυχία του, για την οποία ευθύνεται το πολιτικό του σύστημα, στρεφόμενος προς τον «Έλληνα εχθρό» και όχι κατά εκείνων που πράγματι τον εξαθλιώνουν, δηλαδή τους Αλβανούς κοτζαμπάσηδες.

Οι πιο δραστήριοι Αλβανοτσάμηδες αρθρογράφοι, κάτι περίεργοι ακροδεξιοί εθνοϊσλαμιστές με στενές σχέσεις με το ισλαμικό καθεστώς της Άγκυρας, συντηρούν το "ζήτημα" και για ένα ακόμα λόγο. Εξυπηρετούν το αποσταθεροποιητικό ισλαμικό "τόξο" που επιδιώκει να έχει ενεργό η Άγκυρα στα βόρεια σύνορά μας.

Σε πρόσφατο άρθρο του στην μικρής κυκλοφορίας φιλοκυβερνητική εφημερίδα "SOT", ο Αλβανοτσάμης Χικμέτ Ζάνε, επιτέθηκε κατά των ελληνικών στρατιωτικών νεκροταφείων του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου στη Βόρεια Ήπειρο, υποστηρίζοντας ότι τα νεκροταφεία αυτά αποτελούν ένα είδος εικονικής μεθοριακής γραμμής της Βορείου Ηπείρου εντός της αλβανικής επικράτειας.

Πρόκειται για επιχείρημα που αναφέρουν συχνά οι Αλβανοτσάμηδες, πολλοί εκ των οποίων έχουν κατηγορηθεί για χρηματοδότηση από τα μυστικά κονδύλια του τουρκικού κράτους. Στη συνέχεια ζητά μνημείο για «τους τσάμηδες που σκοτώθηκαν στην τσαμουριά», δηλαδή για τους συνεργάτες των ναζί και δεν ξεχνάει να εκτοξεύσει κατηγορίες εναντίον του Αρχιεπισκόπου Αλβανίας Αναστασίου αλλά και εκείνων που συμμετείχαν στην κηδεία του Κ. Κατσίφα στους Βουλιαράτες.

Η προκλητική αρθρογραφία από τους ακροδεξιούς και τους εθνοϊσλαμιστές Αλβανοτσάμηδες, δεν θα εξέπληττε, αν δεν αρθρογραφούσαν σε φιλοκυβερνητικές εφημερίδες, όπως γράφω ανωτέρω. Δηλαδή, το ζήτημα εδώ δεν είναι γιατί ένας γραφικός ναζιστής εθνοϊσλαμιστής αραδιάζει τις ανοησίες του, αλλά ότι αυτό γίνεται από μια φιλοκυβερνητική εφημερίδα που στηρίζει μια κυβέρνηση υποτίθεται σοσιαλιστών.

Αλλά, δεν αρκεί αυτό. Και στα σχολικά βιβλία, που υποτίθεται ότι ελέγχει κάποια επιτροπή και εξ Ελλάδος, παρατηρείται το ίδιο κλίμα. Και γίνεται λόγος για "εθνοκάθαρση στην Τσαμουριά". Στο βιβλίο "Ιστορία του Αλβανικού Έθνους" υπάρχει ειδικό κεφάλαιο για την Τσαμουριά, με την επισήμανση πως «βρίσκεται στο νοτιοδυτικό μέρος της Κάτω Αλβανίας», όπως αποκαλεί την ελληνική Ήπειρο.

Γράφει μεταξύ άλλων: «Η επέλαση των Ελλήνων το 1913 στην Τσαμουριά σημαδεύτηκε από βαρβαρότητες που ανάγκασαν χιλιάδες Τσάμηδες να εγκαταλείψουν τις πατρογονικές τους εστίες. Οι Έλληνες κατακτητές επιτάχυναν την εκδίωξη των Τσάμηδων και των υπολοίπων Αλβανών, με στόχο τον αφανισμό του αλβανικού εθνικού στοιχείου από τις περιοχές που είχαν καταλάβει», αναφέρουν.

Και συνεχίζουν: «Με τον καθορισμό των συνόρων το 1913 αποκόπηκαν από τον εθνικό κορμό όχι μόνο η περιοχή των Ιωαννίνων, αλλά σχεδόν ολόκληρη η Τσαμουριά, οι επαρχίες Φιλιατών, Ηγουμενίτσας, Παραμυθιάς, Μαργαριταρίου, Πάργας και Πρέβεζας, καθώς και οι περιοχές της Φλώρινας, της Καστοριάς και των χωριών του Γράμμου».

Πουθενά βέβαια, στο βιβλίο Ιστορίας δεν γίνεται αναφορά στη συνεργασία των Τσάμηδων με τα στρατεύματα κατοχής στη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και στις μαζικές εκτελέσεις στις οποίες προχώρησαν κατά του ντόπιου ελληνικού πληθυσμού.

Ο Μακεδών

* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια