Φοιτητές μηχανολογίας από το Μόναχο κέρδισαν έναν διαγωνισμό σχετικά με την ανάπτυξη του φουτουριστικού συστήματος μεταφοράς Hyperloop.
Η όλη ιδέα έχει να κάνει με τη μεταφορά επιβατών σε «κάψουλες/ βαγόνια» (pods) με πολύ μεγάλες ταχύτητες σε αεροστεγείς, σφραγισμένες σήραγγες, προκειμένου να μειώνεται η τριβή και η αντίσταση του αέρα. Όπως αναφέρει τοBBC, το pod της ομάδας έπιασε τα 457 χλμ/ ώρα σε μια γραμμή δοκιμών 1,2 χλμ.
Τον διαγωνισμό «τρέχει» η SpaceX του Έλον Μασκ, και σκοπός του είναι η εξέλιξη των τεχνολογιών που θα αποτελέσουν τις βάσεις του συστήματος αυτού. Πρόκειται για την τρίτη κατά σειρά νίκη για την ομάδα του ΤechnischeUniversität München.
Στο πλαίσιο του διαγωνισμού ομάδες φοιτητών από πανεπιστήμια ανά τον κόσμο συγκεντρώθηκαν στην Καλιφόρνια για να δοκιμάσουν τα pods τους. Σημειώνεται πως η ιδέα για το Hyperloop υπάρχει εδώ και δεκαετίες, ωστόσο άρχισε να εξελίσσεται με πρωτοβουλία του Έλον Μασκ το 2012- με τον δισεκατομμυριούχο να προτείνει pods που ταξιδεύουν σε σήραγγες σε ταχύτητες άνω των 1.000 χλμ/ ώρα. Ωστόσο, επικριτές έχουν εκφράσει προβληματισμούς σχετικά με το κόστος και το κατά πόσον μπορούν να επιτευχθούν οι στόχοι από τεχνικής άποψης.
Η SpaceX έχει κάνει μια σειρά διαγωνισμών για να προωθήσει την ανάπτυξη της ιδέας. Στον τελευταίο από αυτούς, η ομάδα του Μονάχου, Warr Hyperloop, ξεπέρασε τις αντίπαλες κάψουλες, αλλά και το ίδιο της το ρεκόρ των 323 χλμ/ ώρα, που είχε επιτευχθεί στον δεύτερο διαγωνισμό τον Σεπτέμβριο του 2017.
Αντίθετα με τους προηγούμενους διαγωνισμούς, όλα τα pods αυτή τη φορά έπρεπε να είναι αυτοκινούμενα- προηγουμένως βασίζοντας σε ένα ειδικό όχημα ώθησης που τα βοηθούσε να κινούνταν στη σήραγγα δοκιμών.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
Η όλη ιδέα έχει να κάνει με τη μεταφορά επιβατών σε «κάψουλες/ βαγόνια» (pods) με πολύ μεγάλες ταχύτητες σε αεροστεγείς, σφραγισμένες σήραγγες, προκειμένου να μειώνεται η τριβή και η αντίσταση του αέρα. Όπως αναφέρει τοBBC, το pod της ομάδας έπιασε τα 457 χλμ/ ώρα σε μια γραμμή δοκιμών 1,2 χλμ.
Τον διαγωνισμό «τρέχει» η SpaceX του Έλον Μασκ, και σκοπός του είναι η εξέλιξη των τεχνολογιών που θα αποτελέσουν τις βάσεις του συστήματος αυτού. Πρόκειται για την τρίτη κατά σειρά νίκη για την ομάδα του ΤechnischeUniversität München.
Στο πλαίσιο του διαγωνισμού ομάδες φοιτητών από πανεπιστήμια ανά τον κόσμο συγκεντρώθηκαν στην Καλιφόρνια για να δοκιμάσουν τα pods τους. Σημειώνεται πως η ιδέα για το Hyperloop υπάρχει εδώ και δεκαετίες, ωστόσο άρχισε να εξελίσσεται με πρωτοβουλία του Έλον Μασκ το 2012- με τον δισεκατομμυριούχο να προτείνει pods που ταξιδεύουν σε σήραγγες σε ταχύτητες άνω των 1.000 χλμ/ ώρα. Ωστόσο, επικριτές έχουν εκφράσει προβληματισμούς σχετικά με το κόστος και το κατά πόσον μπορούν να επιτευχθούν οι στόχοι από τεχνικής άποψης.
Η SpaceX έχει κάνει μια σειρά διαγωνισμών για να προωθήσει την ανάπτυξη της ιδέας. Στον τελευταίο από αυτούς, η ομάδα του Μονάχου, Warr Hyperloop, ξεπέρασε τις αντίπαλες κάψουλες, αλλά και το ίδιο της το ρεκόρ των 323 χλμ/ ώρα, που είχε επιτευχθεί στον δεύτερο διαγωνισμό τον Σεπτέμβριο του 2017.
Αντίθετα με τους προηγούμενους διαγωνισμούς, όλα τα pods αυτή τη φορά έπρεπε να είναι αυτοκινούμενα- προηγουμένως βασίζοντας σε ένα ειδικό όχημα ώθησης που τα βοηθούσε να κινούνταν στη σήραγγα δοκιμών.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια